current views are: 2

15 Μαρτίου 2017
Δημοσίευση08:40

Συνήγορος Καταναλωτή: 3 στους 10 καταναλωτές στην Ελλάδα αντιμέτωποι με αθέμιτες εμπορικές πρακτικές

Το 30,8% των Ελλήνων καταναλωτών έχει έρθει αντιμέτωπο με αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, δηλώνει η διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη.

Δημοσίευση 08:40’

Το 30,8% των Ελλήνων καταναλωτών έχει έρθει αντιμέτωπο με αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, δηλώνει η διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη.

«Οι Έλληνες καταναλωτές καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στην Ευρώπη των 28 σε ό,τι αφορά την εμπιστοσύνη τους στους αντισυμβαλλομένους τους. Αυτό μπορεί να αλλάξει μόνο όταν γνωρίζουν τους τρόπους προστασίας που τους παρέχει η καταναλωτική νομοθεσία».

Αυτό υπογραμμίζει, με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή η αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας Αθηνά Κοντογιάννη.

Ολόκληρη η δήλωση της Αθηνάς Κοντογιάννη έχει ως εξής:

«Σύμφωνα με τον τελευταίο (2015) πίνακα αποτελεσμάτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις συνθήκες που αφορούν τους Ευρωπαίους καταναλωτές, το 30,8% των Ελλήνων καταναλωτών αντιμετώπισαν κατά τις συναλλαγές τους αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (επιθετικές πωλήσεις με συνεχείς οχλήσεις, παραπλανητικές διαφημίσεις, προσφορά δώρων που συνεπάγονταν χρέωση, παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές κλπ.) τους τελευταίους 12 μήνες πριν από τη δημοσίευση της έρευνας, και το 20% καταχρηστικούς όρους σε συμβάσεις και παράνομες χρεώσεις, τη στιγμή που ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 24%, δηλαδή 6,9% χαμηλότερος, για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και 13%, δηλαδή 7% χαμηλότερος για τους καταχρηστικούς όρους και τις χρεώσεις.

Οι πρακτικές αυτές πλήττουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στην Ευρώπη των 28 σε ό,τι αφορά την εμπιστοσύνη τους στους αντισυμβαλλομένους τους. Αυτό μπορεί να αλλάξει μόνο όταν γνωρίζουν τους τρόπους προστασίας που τους παρέχει η καταναλωτική νομοθεσία και, φυσικά, όταν καταγγέλλουν τις πρακτικές αυτές, διεκδικώντας τα δικαιώματά τους και επιβραβεύοντας τους προμηθευτές που σέβονται τους κανόνες της χρηστής επιχειρηματικότητας.

Όταν ο καταναλωτής γνωρίζει ότι υπάρχει τρόπος να πετύχει την αποκατάσταση τυχόν οικονομικής ζημίας του μέσα από αποτελεσματικούς μηχανισμούς εξωδικαστικής επίλυσης της διαφοράς του με κάποιο προμηθευτή, γρήγορα και χωρίς κόστος, τότε γίνεται πιο ενεργός παράγοντας της αγοράς, στο μέτρο, φυσικά, που του το επιτρέπουν οι οικονομικές του δυνατότητες. Άρα, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην αγορά «περνάει», σε μεγάλο βαθμό, μέσα από τη γνώση των δικαιωμάτων τους και τη διεκδίκησή τους, χωρίς οικονομική τους επιβάρυνση μέσα από φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών, όπως η Ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, σε συνεργασία και με τους αρμόδιους για την εφαρμογή της καταναλωτικής νομοθεσίας φορείς κατά εμπορικό κλάδο και ιδίως με τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή».


σχετικα αρθρα