current views are: 6

28 Μαρτίου 2017
Δημοσίευση18:51

Ακτοπλόοι: Tα νέα πλοία μας να κατασκευαστούν σε ελληνικά ναυπηγεία

«Στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου την περίοδο 1995 – 2015 η ναυπηγική μας βιομηχανία ήταν απούσα. Υπολογίζουμε ότι την περίοδο που προαναφέραμε οι εταιρείες ναυπήγησαν περισσότερα από 46 πλοία αξίας μεγαλύτερης των 4 δις.  Από αυτά μόνο δυο ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα με παραγγελίες πριν το 2000. Είναι πράγματι κρίμα να χαθεί μια δεύτερη ευκαιρία όταν μάλιστα έχουμε αποδείξει ότι υπάρχει  η τεχνογνωσία και η βούληση εκ μέρους των εταιρειών  μας» σημείωσε ο πρόεδρος των ακτοπλόων Μιχάλης Σακέλης κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Δημοσίευση 18:51’

«Στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου την περίοδο 1995 – 2015 η ναυπηγική μας βιομηχανία ήταν απούσα. Υπολογίζουμε ότι την περίοδο που προαναφέραμε οι εταιρείες ναυπήγησαν περισσότερα από 46 πλοία αξίας μεγαλύτερης των 4 δις.  Από αυτά μόνο δυο ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα με παραγγελίες πριν το 2000. Είναι πράγματι κρίμα να χαθεί μια δεύτερη ευκαιρία όταν μάλιστα έχουμε αποδείξει ότι υπάρχει  η τεχνογνωσία και η βούληση εκ μέρους των εταιρειών  μας» σημείωσε ο πρόεδρος των ακτοπλόων Μιχάλης Σακέλης κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

«Στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου την περίοδο 1995 – 2015 η ναυπηγική μας βιομηχανία ήταν απούσα. Υπολογίζουμε ότι την περίοδο που προαναφέραμε οι εταιρείες ναυπήγησαν περισσότερα από 46 πλοία αξίας μεγαλύτερης των 4 δις.  Από αυτά μόνο δυο ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα με παραγγελίες πριν το 2000. Είναι πράγματι κρίμα να χαθεί μια δεύτερη ευκαιρία όταν μάλιστα έχουμε αποδείξει ότι υπάρχει  η τεχνογνωσία και η βούληση εκ μέρους των εταιρειών  μας» σημείωσε ο πρόεδρος των ακτοπλόων Μιχάλης Σακέλης κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Επίσης σημείωσε ότι η ανοδική πορεία της τιμής του πετρελαίου μας ανησυχεί πολύ αλλά δεν θα έχουμε προβλήματα με τα δρομολόγια το καλοκαίρι ενώ εάν συνεχιστεί υπάρχει ανοικτό το ενδεχόμενο τα πλοία να ταξιδεύουν τον επόμενο χειμώνα με χαμηλή ταχύτητα για εξοικονόμηση καυσίμων.

Για το ζήτημα των εισιτηρίων είπε πως δεν θα πρέπει να αλλάξει η τιμολογιακή πολιτική αναφερόμενος και στις προσφορές που κάνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ τόνισε ότι θέση του συνδέσμου είναι η κατάργηση των λιμενικών τελών ως μη αποδοτικά όταν αυτά δεν επενδύονται προς όφελος των επιβατών, υπογραμμίζοντας ότι είναι ένας παράγοντας που μπορεί να μειώσει το ναύλο.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας «για το 2017 και τα επόμενα χρόνια προβλέπουμε σταθεροποίηση της κίνησης με πιθανότητα μικρών  αυξήσεων. Παρά την συνεχιζόμενη και αναμενόμενη μείωση του εσωτερικού τουρισμού, τα επόμενα χρόνια προβλέπουμε την σταθεροποίηση της κίνησης με πιθανότητα οριακών αυξήσεων με την προϋπόθεση βέβαια ότι ο εισερχόμενος τουρισμός παραμένει στα σημερινά επίπεδα ή αυξάνεται».

Ακόμη τόνισε ότι «το 2016 χαρακτηρίζεται ως μία ακόμα χρονιά με σταθερή κίνηση. Υπενθυμίζουμε ότι από το 2009 μέχρι το 2015 η κίνηση ακολούθησε την πτώση του ΑΕΠ με απώλεια 18.500.000 συνολικά  επιβατών και 4.400.000 οχημάτων. Το 2015 και 2016 μεγάλος αριθμός μεταναστών που ξεπερνούν τις 800.000 μετακινήθηκε από τα νησιά του Β. Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα, πλην όμως μειώθηκε σημαντικά η τουριστική κίνηση στα νησιά τα οποία επλήγησαν από το μεταναστευτικό. Παρά τη σταθεροποίηση της κίνησης δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η κίνηση σε σύγκριση με το 2009 είναι μειωμένη κατά 3.300.000 περίπου επιβάτες.»

Αναφερόμενος στην ανανέωση του στόλου επεσήμανε ότι θα γίνει σταδιακά την επόμενη δεκαετία λέγοντας ότι «οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί αλλά και η έλλειψη στη διεθνή αγορά κατάλληλων πλοίων για τις ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες θα μας οδηγήσει στην ναυπήγηση νέων πλοίων» λέγοντας ότι τα νέα πλοία που θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο και το LNG να μπορούν να κατασκευαστούν στην Ελλάδα.»

Και συμπλήρωσε: «Η ναυπηγική μας βιομηχανία πρέπει να είναι έτοιμη. Επίσης πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την κάλυψη των αναγκών από τα ελληνικά ναυπηγεία»

Για το μεταφορικό κόστος υπογράμμισε ότι «το 2016 παρατηρούμε την εφαρμογή ευέλικτων τιμολογιακών πολιτικών με πλήθος προσφορών οι οποίες χωρίς καμία αμφιβολία επηρέασαν θετικά το μεταφορικό μας έργο και διευκόλυναν σημαντικά τις μετακινήσεις κυρίως των νησιωτών και των τακτικών επιβατών. Το μέσο μεταφορικό κόστος στην οικονομική θέση τη θερινή περίοδο υπολογίζεται ότι έχει μειωθεί κατά 10% περίπου, ενώ οι εκπτωτικές προσφορές των εταιρειών για τη μεταφορά ΙΧ αυτοκινήτων κυμαίνονται από 30-50%.»

Για τα δρομολόγια της Αδριατικής σημείωσε πως «παρά τη μεγάλη κατά 25% περίπου αύξηση των δρομολογίων η επιβατική κίνηση στην Αδριατική παρέμεινε σχεδόν στα ίδια επίπεδα ενώ παρουσιάστηκε αύξηση 10% στη διακίνηση επιβατικών οχημάτων και αύξηση 3,6% στη διακίνηση φορτηγών αυτοκινήτων.»

Εξέφρασε, επιπλέον, τον προβληματισμό του για την επιβατική κίνηση σε ενδεχόμενη αύξηση των μεταναστευτικών ροών από τα τουρκικά παράλια προς τα νησιά του Αιγαίου. Σε αυτό το πλαίσιο, υπενθύμισε τη μείωση της επιβατικής κίνησης σε προορισμούς που υπήρχε συγκεντρωμένος μεγάλος αριθμός προσφύγων.


σχετικα αρθρα