Από το ταμείο της Εφορίας θα κληθούν να περάσουν και φέτος εκατοντάδες χιλιάδες οφειλέτες πριν εκδοθούν σε βάρος τους αναγκαστικά μέτρα είσπραξης (1,5 εκατ. αντίστοιχες  εντολές  εκδόθηκαν το 2016), όπως κατασχέσεις καταθέσεων, μισθών,συντάξεων, ποινικές διώξεις, πλειστηριασμοί, κατασχέσεις εις χείρας τρίτων κλπ.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό  της  Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, φέτος, προβλέπεται να διενεργηθούν πάνω από 200.000 φορολογικοί έλεγχοι σε επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα εκ των οιποίων οι 23.300 θα αφορούν διασταύρωση λογαριασμών καταθέσεων και δηλωθέντων ετήσιων  εισοδημάτων στην εφορία από το 2002 έως το 2015 αλλά και υποθέσεις φοροδιαφυγής.

Στόχος να εισπραχθούν έξτρα φόροι και πρόστιμα από ελέγχους για φορολογικές παραβάσεις ύψους τουλάχιστον 3-4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων ένα μέρος του θα προέρχεται από εξόφληση παλαιών ληξιπρόθεσμων οφειλών ή οφειλών που θα καταστούν ληξιπρόθεσμες εντός του έτους.

Το call center της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων αναλαμβάνει το άχαρο, αλλά υποχρεωτικό για τη φορολογική διοίκηση, έργο  της ειδιοποίησης και υπενθύμισης των οφειλετών να προσέλθουν ώστε να τακτοποιήσουν τις εκκρεμμότητές τους στην Εφορία.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Αρχής Δημοσίων Εσόδων, θα διοενεργηθούν τουλάχιστον 97.000 τηλεφωνικές κλήσεις, ενώ ανά δίμηνο θα αποστέλλονται ηλεκτρονικά μηνύματα υπενθύμισης σε μικροοφειλέτες, αλλά και σε φορολογούμενους, ώστε να τακτοποιήσουν τις δόσεις τους πριν αυτές καταστούν ληξιπρόθεσμες.

Μεταξύ άλλων στόχος για το 2017 της Αρχής Δημοσίων Εσόδων είναι να αυξηθεί στο 97% το ποσοστό των ενεργών υπόχρεων για την υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ.