ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Βούλιαξε» από το 2004 η αγορά νέων αυτοκινήτων - Στροφή στα Ι.Χ μικρού κυβισμού

του Θάνου Πασχάλη - Δημοσίευση 30 Μαρτίου 2017, 07:59 / Ανανεώθηκε 30 Μαρτίου 2017, 07:11
«Βούλιαξε» από το 2004 η αγορά νέων αυτοκινήτων - Στροφή στα Ι.Χ μικρού κυβισμού
Facebook Twitter Whatsapp

Σε αγορές Ι.Χ μικρού κυβισμού έχουν στραφεί τα χρόνια της κρίσης οι περισσότεροι Νεοέλληνες προκειμένου να αποφύγουν την υπερφορολόγηση 

Σε αγορές Ι.Χ μικρού κυβισμού έχουν στραφεί τα χρόνια της κρίσης οι περισσότεροι Νεοέλληνες προκειμένου να αποφύγουν την υπερφορολόγηση λόγω των υψηλών τεκμηρίων και του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται στα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα αλλά και λόγω της μείωσης των διαθέσιμων εισοδημάτων.

Από την άλλη έχουν περιοριστεί δραστικά οι αγορές νέων αυτοκινήτων με συνεχείς πτωτικές τάσεις στις ταξινομήσεις μετά το 2014.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία παροχής φορολογικών υπηρεσιών Deloitte ,πέρυσι οι νέες ταξινομήσεις Ι.Χ ήταν μόλις  78.000  όταν το 2004 είχαν αγγίξει τις 290.000, καταγράφοντας δηλαδή απώλειες κατά 73%.

Μάλιστα η χειρότερη χρονιά για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων ήταν για την πρώτη περίοδο της κρίσης  το 2012 όταν σημειώθηκε πτώση κατά 40% σε σχέση με το 2011.Τα πράγματα  ωστόσο φαίνεται πως άρχισαν να αλλάζουν επί  το θετικότερο μετά το 2013  όπου καταγράφεται ανάκτηση των απωλειών του κλάδου.

Η  Deloitte  εκτιμά ότι φέτος οι ταξινομήσεις θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο σε σχέση με πέρυσι (από 78.000 στις 82.000) ωστόσο η μερική  ανάκτηση των απωλειών στην αγορά του αυτοκινήτου δεν αναμένεται πριν από το 2021 (αναμένονται 120.000 νέες ταξινομήσεις Ι.Χ) και η πλήρης ανάκληση μια δεκαετία μετά.

Οι προβλέψεις για αντιστροφή του κλίματος συνδέονται και με το γεγονός της παλαιότητας πλέον  πολλών Ι.Χ  και την  απαίτηση πολλών ιδιοκτητών να τα αντικαταστήσουν, ενώ αύξηση στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αναμένεται να φέρει και το άνοιγμα της αγοράς στις ενοικιάσεις . λόγω της αύξησης του  τουρισμού η μέσω νέων χρονομισθώσεων αυτοκινήτων από  εταιρείες.