current views are: 1

3 Φεβρουαρίου 2019
Δημοσίευση09:54

«Βάλτωσαν» οι ιδιωτικοποιήσεις σε Εγνατία οδό, Ελληνικό και περιφερειακά λιμάνια

Με «πάγωμα» εκταμίευσης 650 εκατ. ευρώ προειδοποιούν οι πιστωτές.

Δημοσίευση 09:54’
αρθρο-newpost

Με «πάγωμα» εκταμίευσης 650 εκατ. ευρώ προειδοποιούν οι πιστωτές.

Με βήματα χελώνας προχωρούν οι διαδικασίες ιδιωτικοποιήσεων για  τρεις από τις πιο εμβληματικές ιδιωτικοποιήσεις που ανέλαβε να διεκπεραιώσει  φέτος το ΤΑΙΠΕΔ και αφορούν κατά σειρά την  παραχώρηση σε ιδιώτη επενδυτή η κοινοπραξία της Εγνατίας οδού, ο διαγωνισμός για την αδειοδότηση του καζίνου στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, και ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση 10 περιφερειακών λιμανιών..

Οι καθυστερήσεις, στις παραπάνω τρεις, μείζονος σημασίας,  ιδιωτικοποιήσεις ,προκαλούν ήδη έντονο προβληματισμό αλλά  δυσφορία στους πιστωτές ,και διόλου απίθανο οι καθυστερήσεις  αυτές να συντελέσουν, τον ερχόμενο Μάρτιο, στην  αναβολή της  εκταμίευσης στη χώρα μας μέρους (650 εκατ. ευρώ) από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων που έχει συμφωνεί να δοθούν, υπό προϋποθέσεις στην Ελλάδα, και τα οποία διακρατούν τα τελευταία χρόνια  η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) και οι κεντρικές τράπεζες των χωρών της Ευρωζώνης.

Μάλιστα στον πρόσφατο EWG οι εκπρόσωποι των δανειστών έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου ζητώντας την επιτάχυνση των ιδιωτικοποιήσεων ,επισείοντας  ως φόβητρο το “πάγωμα” της εκταμίευσης των 650 εκατ. ευρώ στη χώρα μας στην οποία  χρέωσαν μάλιστα σκόπιμες καθυστερήσεις .

Εγνατία οδός

Η καθυστέρηση του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Εγνατίας οδού σε ιδιώτη επενδυτή η σε κοινοπραξία για 35 χρόνια,αποδίδεται κατά κύριο λόγο στο υπουργείο Υποδομών ,το οποίο μέσω επιστολής του υπουργού κ.Σπίρτζη ζήτησε από τη διοίκηση της “Εγνατίας οδού”  να μην διαθέσει τα ταμειακά της αποθέματα ύψους  188 εκατ. ευρώ σε έργα βαριάς συντήρησης του αυτοκινητόδρομου  (αντικατάσταση οδοστρώματος) αλλά σε έργα ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης.

Το υπουργείο Υποδομών υποστηρίζει ότι τα απαραίτητα πλέον (μετά από μια 8ετία λειτουργίας της Εγνατίας οδού) έργα αντικατάστασης του οδοστρώματος θα πρέπει να τα χρεωθεί ο παραχωρισιούχος που θα αναλάβει, μετά τον διαγωνισμό,την εκμετάλλευση και διαχείριση  του αυτοκινητόδρομου μήκους 600 χιλιομέτρων.

Οι δανειστές  φέρονται επίσης ενοχλημένοι και από  την άρνηση του υπουργείου Υποδομών να υπογράψει (όπως έπραξε το υπουργείο Οικονομικών) την υπουργική απόφαση για την λειτουργία των σταθερών διοδίων στην Ασπροβάλτα και στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης.

Καζίνο πρώην αεροδρομίου Ελληνικού

Πρόκειται  για καθυστέρηση στην έναρξη του διαγωνισμού για την αδειοδότηση  ,κατασκευή και λειτουργία  του καζίνο στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί εντός του Φεβρουαρίου, καθώς η αδειοδότηση του Καζίνο(θα περιλαμβάνει και  πολυτελές ξενοδοχείο)  αποτελεί προαπαιτούμενο ώστε να ξεκινήσουν  τα έργα ανάπλασης του πρώην Ελληνικού έκτασης 6.500 στρεμμάτων.

10 περιφερειακά λιμάνια…

Η καθυστέρηση αφορά την κατάθεση και ψήφιση στη Βουλή του σχεδίου νόμου για την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας  για την αξιοποίηση 10 περιφερειακών λιμανιών.

Η δημόσια διαβούλευση του σχεδίου νόμου έχει ολοκληρωθεί αλλά καθυστερεί η κατάθεσή του στη Βουλή. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ήδη εκδηλωθεί από επενδυτές  για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας τα οποία θα αξιοποιηθούν με τη μέθοδο της υποπαραχώρησης για εμπορευματικές χρήσεις.