current views are: 1

20 Φεβρουαρίου 2019
Δημοσίευση22:30

Αύξηση στις εξαγωγές ελληνικού ρούχου το 2018 – Βασικός πελάτης η ΕΕ

Σε “πολύ καλή χρονιά” για τις εξαγωγές ελληνικών ενδυμάτων εξελίχθηκε το 2018

Δημοσίευση 22:30’
αρθρο-newpost

Σε “πολύ καλή χρονιά” για τις εξαγωγές ελληνικών ενδυμάτων εξελίχθηκε το 2018

Σε “πολύ καλή χρονιά” για τις εξαγωγές ελληνικών ενδυμάτων εξελίχθηκε το 2018, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), ο οποίος κοινοποιεί στοιχεία, βάσει των οποίων η αξία τους ξεπέρασε τα 670,1 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 10,6% έναντι του 2017. Επρόκειτο για τη δεύτερη κατά σειρά θετική χρονιά για τον κλάδο, αφού και το 2017 είχε καταγραφεί άνοδος των εξαγωγών κατά 11,2%. Από το 2013 και μετά, με εξαίρεση το 2015, έτος επιβολής των capital controls, οι εξαγωγές ενδυμάτων καταγράφουν άνοδο. Για τη δε τριετία 2016-2018 η αύξησή τους ανέρχεται αθροιστικά σε 23,8%.

Οι χώρες της ΕΕ βασικός πελάτης για το ελληνικό ρούχο

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γενικός διευθυντής του ΣΕΠΕΕ, Θεόφιλος Ασλανίδης, γνωστοποίησε ότι οι αγορές της Ευρωπαϊκής ‘Ενωσης αποτέλεσαν και πάλι τον βασικό πελάτη για το ελληνικό ρούχο, απορροφώντας το 84% των εξαγωγών, με τις χώρες Γερμανία, Κύπρο, Ιταλία, Αγγλία και Γαλλία να αποτελούν κατά σειρά τους πέντε βασικότερους “υποδοχείς” των ενδυμάτων made in Greece.

Το ευχάριστο 50%-50% στις ελληνικές εξαγωγές

Κατά τον ίδιο, η πορεία βελτίωσης των εξαγωγών επώνυμου ελληνικού ρούχου, έναντι των πωλήσεων στο εξωτερικό με ιδιωτική ετικέτα (private label), συνεχίστηκε και το 2018. Ως αποτέλεσμα, μειώθηκε η απόσταση που χωρίζει τις εξαγωγές με “όνομα” από εκείνες με private label και η αναλογία των δύο ισορρόπησε στη μέση, με μερίδιο περίπου 50% για καθεμία από τις δύο κατηγορίες.

Μέχρι πρόσφατα, τα ρούχα ιδιωτικής ετικέτας (private label), τα οποία ράβονται στην Ελλάδα για λογαριασμό ξένων εταιρειών, κατείχαν σημαντικά υψηλότερο μερίδιο στις ελληνικές εξαγωγές, σε σχέση με τα επώνυμα, αλλά τα τελευταία χρόνια το άνοιγμα της ψαλίδας κλείνει με ταχύ ρυθμό, με αποτέλεσμα οι δύο κατηγορίες να έχουν πλέον σχεδόν εξισωθεί. Αυτό δεν συμβαίνει επειδή οι εξαγωγές private label μειώνονται -αντίθετα αυξάνονται σταθερά- αλλά επειδή οι πωλήσεις επώνυμου ελληνικού ρούχου στο εξωτερικό “τρέχουν” πιο γρήγορα, όπως εξήγησε σε πρόσφατες δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Ασλανίδης.

Εν έτει 1995, το επώνυμο ένδυμα αντιστοιχούσε μόλις στο 10% των ελληνικών εξαγωγών (σε αξία) και το υπόλοιπο 90% ήταν private label. Το 2005, τα αντίστοιχα ποσοστά διαμορφώνονταν στο 20% και 80% αντίστοιχα. Η εκτίμηση για το 2017 είναι ότι το επώνυμο ρούχο είχε μερίδιο 45% στις εξαγωγές μας και φέτος τα ποσοστά αυτά έφτασαν στο 50%-50%.

Υψηλότερη ώς και κατά 30% η πραγματική αξία των εξαγωγών

Στο μεταξύ, όπως επισήμανε ο κ.Ασλανίδης, η πραγματική αξία των εξαγωγών ρούχου από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων ήταν πέρυσι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που καταγράφεται στις στατιστικές. “Αντί για τα 670 εκατ. ευρώ, θα μπορούσαμε να έχουμε εξαγωγές αξίας υψηλότερης κατά 20%-30% κι αυτό γιατί για λόγους κόστους, γρηγορότερης παράδοσης και φορολόγησης με τα ισχύοντα στις βαλκανικές χώρες, πολλά ελληνικά προϊόντα φεύγουν πλέον για την Ευρώπη απευθείας από τα γειτονικά μας κράτη” υποστήριξε ο γενικός διευθυντής του ΣΕΠΕΕ.

Ως προς την ανάλυση των εξαγωγών του 2018, εκείνες των πλεκτών ενδυμάτων ανήλθαν σε αξία σε 384 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 9,8%. Οι εξαγωγές υφαντών ενδυμάτων ανήλθαν σε 234 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 10,6% ενώ των λοιπών κατηγοριών ενδυμάτων ανήλθαν σε 53 εκατ. ευρώ (+17%). Επίσης οι εξαγωγές της κλωστοϋφαντουργίας σημείωσαν αύξηση 0,8% και ανήλθαν σε 386 εκατ. ευρώ έναντι 383 εκατ. ευρώ το 2017.

Γιατί μειώθηκαν οι εξαγωγές ελληνικού βαμβακιού προς την Τουρκία

Αντίθετα, οι εξαγωγές του βαμβακιού σημείωσαν κάμψη 3,3% και ανήλθαν σε 393 εκατ. ευρώ. Η πτώση οφείλεται στην μείωση των εξαγωγών προς την Τουρκία λόγω της συναλλαγματικής ισοτιμίας της τούρκικης λίρας. Πάντως, σύμφωνα με τον κ.Ασλανίδη, η πτώση αυτή είναι πιθανότατα παροδική: “Επειδή η Τουρκία απορροφά πολύ μεγάλο μέρος των ελληνικών εξαγωγών βαμβακιού, επειδή το δικό τους δεν τους φτάνει, τρέναραν -λόγω της ισοτιμίας- τις εισαγωγές τους όσο μπορούσαν. Από τον Οκτώβριο και μετά όμως και ιδίως τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο άρχισαν να αυξάνονται. Με άλλα λόγια, χρησιμοποίησαν πρώτα ό,τι είχαν στις αποθήκες τους και στη συνέχεια άρχισαν να εισάγουν”. Συνολικά η αξία εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας κατέγραψε αύξηση 3,8% και ανήλθε σε αξία σε 1,45 δισ. ευρώ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ