ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έκθεση Κομισιόν: Δεκάδες τα ανοιχτά προαπαιτούμενα του Ιουνίου

Δημοσίευση 5 Ιουνίου 2019, 22:00 / Ανανεώθηκε 5 Ιουνίου 2019, 22:10
Έκθεση Κομισιόν: Δεκάδες τα ανοιχτά προαπαιτούμενα του Ιουνίου
Facebook Twitter Whatsapp

Πρόκειται για λίστα η οποία περιλαμβάνει τόσο ζητήματα του παρελθόντος, όσο και θέματα τα οποία είχε δεσμευθεί να τα κλείσει αλλά ποτέ δεν το έκανε.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δεκαπέντε δράσεις που θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο, αλλά ποτέ δεν έκλεισαν από την κυβέρνηση, διαπιστώνει η έκθεση – καταπέλτης των Θεσμών.

Πρόκειται για λίστα η οποία περιλαμβάνει τόσο ζητήματα του παρελθόντος, όσο και θέματα τα οποία είχε δεσμευθεί να τα κλείσει αλλά ποτέ δεν το έκανε.

1. Δημοσιονομικό. Αναφέρεται το δημοσιονομικό κόστος μεγαλύτερο του 1% του ΑΕΠ των νέων μέτρων και το γεγονός ότι «η υιοθέτηση των νέων δημοσιονομικών μέτρων θέτει σε κίνδυνο την επίτευξη του συμφωνηθέντος στόχου πρωτογενούς πλεονάσματος ύψους 3,5% του ΑΕΠ το 2019 και μετά». Ζητούν επίσης, σύμφωνα με το capital.gr, να μην επαναληφθεί ζήτημα υποεκτέλεσης των ανώτατων ορίων του προϋπολογισμού.

2. Υγειονομική περίθαλψη - Clawbacks. Ολοκλήρωση της είσπραξης του clawback για το 2018. Δεν έχει ολοκληρωθεί το 62% της διαδικασίας.

3. Φορολογία- ΕΝΦΙΑ. Υπάρχει δέσμευση για μία νέα μερική αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών μέχρι τα μέσα του 2019. Ζητείται να προετοιμασθεί το λεπτομερές χρονοδιάγραμμα για την επικαιροποίηση και η σχετική δημοσιονομική ανάλυση για την εναρμόνιση του ΕΝΦΙΑ.

4. Δημόσια οικονομικά - διαχείριση.  Έντονη κριτική ασκείται για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές. Η κυβέρνηση δεσμεύτηκε να εκκαθαρίσει το υπόλοιπο αλλά αυτό, ανήλθε σε 1,4 δισ. ευρώ στο τέλος Μαρτίου, δηλαδή ήταν κατά 0,3 δισ. ευρώ χαμηλότερο από το τέλος Αυγούστου 2018.

5. Κοινωνική προστασία. Τα νέα κριτήρια για τον προσδιορισμό της αναπηρίας βάσει λειτουργικής αξιολόγησης δεν έχουν ακόμη καθοριστεί.

6. Χρηματοπιστωτικό σύστημα. Το σχέδιο μείωσης των NPLs έχει σημειώσει περιορισμένη πρόοδο. Η πρόταση για μετατόπιση των κακών περιουσιακών στοιχείων μαζί με τις αναβαλλόμενες φορολογικές πιστώσεις σε ένα SPV δεν έχει ακόμη προχωρήσει. Το σχέδιο δράσης για την αφερεγγυότητα των νοικοκυριών πρέπει να αναθεωρηθεί μέχρι τα τέλη Ιουνίου 2019. Επίσης θα απαιτηθεί στενή παρακολούθηση όσον αφορά την έγκαιρη υλοποίηση της πλατφόρμας για την υποβολή και την επεξεργασία των αιτήσεων για τον νέο Ν. Κατσέλη. Οι αρχές επίσης δεσμεύτηκαν να εναρμονίσουν και να βελτιώσουν τους επόμενους μήνες με ολιστικό τρόπο τα καθεστώτα πτώχευσης και αφερεγγυότητας.

7. Δικαιοσύνη. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής προσφορών για την έναρξη της φάσης ΙΙ του Ενιαίου Συστήματος Διαχείρισης Δικαστικών Υποθέσεων (ΟΣΔΔΥ-ΠΠ).

8. Capital controls. Συνέχιση της χαλάρωσης των ελέγχων κεφαλαίου σύμφωνα με τον δημοσιευμένο οδικό χάρτη. Οι έλεγχοι του κεφαλαίου ακολουθούν  τον δημοσιευμένο χάρτη, αν και δεν σημειώθηκε φέτος χαλάρωση στους εναπομένοντες περιορισμούς.

9. Κτηματολόγιο. Ολοκλήρωση της κατάρτισης των υπόλοιπων δασικών χαρτών. Αναφορά γίνεται στους κινδύνους εφαρμογής. Δεκαπέντε συμβάσεις προχωρούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και η δέκατη έκτη και η τελευταία που καθυστέρησε λόγω της διαδικασίας προσφυγής που ξεκίνησε από έναν ανεπιτυχή υποψήφιο υπογράφηκε τον Μάιο του 2019. Γίνεται αναφορά στο νομοσχέδιο που ψηφίζεται από τη Βουλή και στον στόχο για ολοκλήρωση των δράσεων έως τα μέσα του έτους.

10. Ενέργεια. Για το μοντέλο Target το αρχικό χρονοδιάγραμμα είναι ανέφικτο και η ανάπτυξή του πριν από το 2020 δεν θα είναι δυνατή.

11. Ιδιωτικοποιήσεις. Στα ΕΛΠΕ δεν υποβλήθηκαν δεσμευτικές προσφορές, ενώ  στην Μαρίνα Αλίμου υποβλήθηκαν δεσμευτικές προσφορές και τα επόμενα βήματα αφορούν την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου (τέλη Ιουνίου) και την υπογραφή της Συμφωνίας Παραχώρησης (τέλος Ιουλίου).

12. Ιδιωτικοποιήσεις. Η διατήρηση της προόδου προς την ολοκλήρωση των δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί έως το τέλος του 2019 απαιτεί μία σειρά από ενέργειες στην Εγνατία ΑΕ, στην ΔΕΠΑ, στους περιφερειακούς λιμένες Αλεξανδρούπολης και Καβάλας, στον ΔΑΑ και στην ΕΥΔΑΠ.

13. Υπερταμείο. Ο διορισμός των επαγγελματικών μελών στα διοικητικά συμβούλια των μεγαλύτερων μη εισηγμένων ΔΕΚΟ (ιδίως των εκτελεστικών μελών) εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση λόγω του χαμηλού επιπέδου αμοιβής, το οποίο θα πρέπει να αντιμετωπιστεί μέσω νομοθετικής δράσης, αναφέρεται.

14. Δημόσια διοίκηση. Ολοκλήρωση της αξιολόγησης έως τον Ιούνιο του 2019 και νομικές τροποποιήσεις έως τον Σεπτέμβριο του 2019.

15. Δημόσια διοίκηση. Ολοκλήρωση του 3ου κύκλου αξιολογήσεων κινητικότητας.