current views are: 12

15 Ιανουαρίου 2020
Δημοσίευση13:17

Το στρατηγικό σχέδιο του ΟΤΕ για την επόμενη 10ετία – «Καμία ανησυχία για τους εργαζόμενους»

Προσωπική επιστολή του Μ. Τσαμάζ στους εργαζόμενους

Δημοσίευση 13:17’

Προσωπική επιστολή του Μ. Τσαμάζ στους εργαζόμενους

Ολόκληρο τον σχεδιασμό για τον εκσυγχρονισμό του ΟΤΕ την επόμενη 10ετία παρουσίασε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου κ. Μιχάλης Τσαμάζ.

Σε προσωπική του επιστολή προς τους εργαζομένους ο κ. Τσαμάζ ανέλυσε βήμα-βήμα τα επόμενα σχέδια της διοίκησης του ΟΤΕ για τον μετασχηματισμό του Ομίλου, μετασχηματισμό που ο ίδιος χαρακτήρισε αναγκαίο για την επιβίωση και ανάπτυξή του.
Μετά την πολυήμερη απεργία των εργαζομένων του Ομίλου και το κλίμα ανησυχίας που είχε ενταθεί το τελευταίο διάστημα στο εσωτερικό του ΟΤΕ, ο κ. Τσαμάζ ανέλαβε προσωπικά να παρουσιάσει ο ίδιος τόσο την σημερινή εικόνα του ΟΤΕ όσο και την πορεία του για τα επόμενα χρόνια ξεκαθαρίζοντας πως δεν υπάρχει καμία ανησυχία για τους εργαζόμενους.

«Ο εκσυγχρονισμός είναι θέμα επιβίωσης και ανάπτυξης. Οι προκλήσεις είναι παγκόσμιες και επιβάλλονται από την εξέλιξη της τεχνολογίας. Το disruption, δηλαδή οι ανατροπές στην αγορά, μπορούν να αλλάξουν ριζικά ολόκληρους κλάδους. Το Uber, το Airbnb, το Netflix, η Amazon είναι τέτοια παραδείγματα. Κάτι παρόμοιο ισχύει και στις τηλεπικοινωνίες.
Δεν μπορούμε να εθελοτυφλούμε και να μείνουμε απαθείς μπροστά στην επικείμενη αλλαγή. Οι εταιρείες που κράτησαν μια τέτοια στάση, δεν κατάφεραν να επιβιώσουν. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα: Motorola, Kodak, Nokia, Thomas Cook και τόσες άλλες που αντιστάθηκαν στην αλλαγή, με ολέθριες επιπτώσεις για τις ίδιες τις εταιρείες και τους εργαζομένους τους.
Έχουμε δύο επιλογές, ή να είμαστε πρωτοπόροι των αλλαγών ή να τρέχουμε πίσω από τις εξελίξεις. Διαλέγουμε το πρώτο» αναφέρει χαρακτηριστικά στην επιστολή του ο κ. Τσαμάζ.

Εξηγώντας τι σημαίνει αυτό πρακτικά για τους ανθρώπους του ΟΤΕ, ο κ. Τσαμάζ σημείωσε ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για τους εργαζομένους, καθώς όλοι παραμένουν μέλη της μεγάλης οικογένειας του ΟΤΕ. Με τις αλλαγές που εξετάζει ο ΟΤΕ, στόχος είναι οι εργαζόμενοι να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτονομία, ευελιξία και αποτελεσματικότητα στην εργασιακή τους καθημερινότητα, ενώ θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και θα ανοιχτούν νέες αναπτυξιακές προοπτικές για το προσωπικό. Ειδικά η νέα γενιά του Ομίλου ΟΤΕ θα έχει τη δυνατότητα να εξελίσσεται, εκτός από επαγγελματικά, και μισθολογικά στα πρότυπα μιας σύγχρονης εταιρείας, σημείωσε ο Πρόεδρος του Ομίλου.

Οι αλλαγές

Ο συνολικός σχεδιασμός είναι ακόμη σε εξέλιξη, όπως εξήγησε ο κ. Τσαμάζ ωστόσο ο ΟΤΕ εισέρχεται σε μια περίοδο αλλαγών, μετεξέλιξης και προσαρμογής στις αλλαγές που επιβάλλουν η τεχνολογία και η αγορά.

Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση του Ομίλου εξετάζει τα εξής:

· Οι τεχνικοί πεδίου, η ομάδα με την καλύτερη εκπαίδευση και τη μεγαλύτερη τεχνογνωσία στη χώρα, να λειτουργήσουν σε 100% αυτόνομη θυγατρική. Μέσα από συνεχή εκπαίδευση σε νέες τεχνολογίες, εκτός από τις ανάγκες του Ομίλου θα διεκδικήσουν και μερίδιο από τις ανάγκες της ευρύτερης αγοράς, πχ για υπηρεσίες smart home.
Στόχος είναι η ομάδα να μεγαλώσει και να δημιουργήσει νέες προοπτικές ανάπτυξης μέσα από την προσφορά ολοκληρωμένων υπηρεσιών προς τον πελάτη.

· Όλες οι ομάδες που παρέχουν υπηρεσίες call centers, που αυτή τη στιγμή είναι μοιρασμένες σε διαφορετικές εταιρείες του Ομίλου, να συγκεντρωθούν στην 100% θυγατρική μας, COSMOTE evalue, τη μεγαλύτερη εταιρεία contact center στη χώρα. Η COSMOTE evalue αποτελεί ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο παράδειγμα νέων πηγών εσόδων για τον Όμιλο, καθώς ήδη παρέχει υπηρεσίες εξυπηρέτησης και σε άλλες μεγάλες εταιρείες. Στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, η αναβάθμιση των υπηρεσιών και η αύξηση των πελατών στους οποίους παρέχουμε υπηρεσίες τηλεφωνικής εξυπηρέτησης.

· Τα καταστήματα του Ομίλου ΟΤΕ να λειτουργήσουν ως ξεχωριστή 100% θυγατρική μας. Θα δώσουμε έτσι τη δυνατότητα στις δύο αλυσίδες καταστημάτων μας, την COSMOTE και την ΓΕΡΜΑΝΟΣ, να κινούνται με ακόμη περισσότερη ευελιξία και ταχύτητα στα πρότυπα του μετασχηματισμού που γίνεται διεθνώς στις αγορές λιανικής. Έτσι, οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που παρέχουν σήμερα θα συνεχίσουν να εξελίσσονται διαρκώς και να συνάδουν με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες του πελάτη.

Οι αλλαγές αυτές θα επιτρέψουν στους τεχνικούς πεδίου, τα call centers, τα καταστήματα και όλους όσοι έχουν την άμεση επαφή με τον πελάτη, να ανταποκρίνονται ταχύτερα και καλύτερα στις ανάγκες του πελάτη, όπως επιτάσσει η νέα ψηφιακή εποχή, ενώ θα δώσουν τη δυνατότητα στην εταιρεία να προσλάβει και να αναπτύξει εργαζομένους σε σημαντικές ειδικότητες της νέας εποχής όπως Data Science, Digital Marketing, Software Developers κλπ.

Η εικόνα του Ομίλου σήμερα

Σε μια σύντομη αναδρομή ο κ. Τσαμάζ στην επιστολή του αναφέρεται στην σημερινή εικόνα του ΟΤΕ αλλά κυρίως στο πώς έφτασε σήμερα στο σημείο που βρίσκεται. Όπως αναφέρει ο Όμιλος ΟΤΕ είναι σήμερα κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας στην Ελλάδα και αναπόσπαστο κομμάτι του κοινωνικού και παραγωγικού ιστού της χώρας. Μία υγιής εταιρεία που μπορεί να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες όλων των ενδιαφερόμενων μερών: πελατών, κοινωνίας, εργαζομένων, μετόχων.

Όπως αναφέρει ο επικεφαλής του ΟΤΕ έχει προηγηθεί ο μετασχηματισμός του ΟΤΕ από ένα πρώην κρατικό μονοπώλιο σε μια σύγχρονη και ανταγωνιστική εταιρεία, η οποίασυνέχισε να επενδύει, αμείωτα και με αυξανόμενους ρυθμούς, κατά τη διάρκεια της κρίσης, σε υποδομές, συστήματα και ανθρώπινο δυναμικό, την ώρα που οι άλλοι μείωναν τις επενδύσεις τους. Τη δεκαετία που μας πέρασε ο ΟΤΕ επένδυσε συνολικά πάνω από 4,7 δις ευρώ στην Ελλάδα. Την ίδια ώρα, κατάφερε και μείωσε δραστικά τον δανεισμό του από 4,3 δισ. ευρώ το 2010 σε 772 εκατ. ευρώ σήμερα, δηλαδή κατά 80%.

Παράλληλα σύμφωνα με τον κ. Τσαμάζ «εξορθολογήσαμε το κόστος με κοινωνικά υπεύθυνους τρόπους. Όσες αποχωρήσεις συναδέλφων έχουν γίνει μέχρι σήμερα, περίπου 6.500, έγιναν με πακέτα εξόδου κατά πολύ μεγαλύτερα της νόμιμης αποζημίωσης. Ενδεικτικά, εργαζόμενοι χωρίς θέση ευθύνης που αποχώρησαν το 2019, έλαβαν από 50.000 έως 300.000 ευρώ, κατά μέσο όρο 150.000 ευρώ, δηλ. 75 με 80 μικτούς μισθούς. Τα πακέτα αυτά είναι πολύ υψηλότερα από αντίστοιχα προσφερόμενα στην ελληνική αγορά. Η πρακτική αυτή ήταν συνειδητή απόφαση της διοίκησης σε αναγνώριση της προσφοράς και του κόπου των εργαζομένων. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Δεν ήταν προϊόν διαπραγμάτευσης με τα σωματεία. Το κόστος των εθελουσιών -περίπου 1 δις ευρώ από το 2010 ως το 2019- έχει χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από τα κέρδη του Ομίλου ΟΤΕ χωρίς καμία επιβάρυνση του ελληνικού δημοσίου. Κατά την περίοδο της κρίσης, προκαταβάλαμε στο ελληνικό δημόσιο τις εργοδοτικές εισφορές προκειμένου να διευκολυνθεί η εξυπηρέτηση καταβολής των συντάξεων των πρώην υπαλλήλων του ΟΤΕ.».

Κλείνοντας την επιστολή του ο κ. Τσαμάζ αναφέρθηκε και στο θέμα της απεργίας τονίζοντας ότι ο ΟΤΕ δεν πρόκειται να επιστρέψει σε πρακτικές και νοοτροπίες του παρελθόντος: «Ο ΟΤΕ κατάφερε να διατηρήσει την εργασιακή ειρήνη την τελευταία δεκαετία, εν μέσω συνεχόμενων αλλαγών και μεταρρυθμίσεων. Δυστυχώς, κατά τη διάρκεια των γιορτών βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μία πρωτοφανή απεργία διάρκειας τριών εβδομάδων, που ταλαιπώρησε τους πελάτες μας και επηρέασε το επίπεδο των υπηρεσιών μας, ζημιώνοντας την εικόνα μας και τους εργαζομένους. Αντιμετωπίσαμε πρωτοφανείς πρακτικές συκοφαντίας, ψεύδους, απειλών σε προσωπικό επίπεδο, με αποκορύφωμα την άνανδρη επίθεση στην οικογενειακή μου κατοικία. Είναι επίσης πρωτοφανές ότι η ηγεσία της ΟΜΕ ΟΤΕ δεν καταδίκασε την επίθεση αυτή με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο. Η διοίκηση του ΟΤΕ πάντα επιδιώκει τον διάλογο με τους εκπροσώπους των εργαζομένων. Σε καμία όμως περίπτωση ο ΟΤΕ δεν θα επιστρέψει σε καθεστώς οργανισμού δημοσίου με νοοτροπίες παρελθόντος! (…) Είμαστε μία σύγχρονη ιδιωτική εταιρεία τεχνολογίας και τέτοια θα παραμείνουμε!» ανέφερε χαρακτηριστικά.


σχετικα αρθρα