current views are: 9

17 Αυγούστου 2017
Δημοσίευση00:31

Aναμενόμενη η πτώχευση της Air Berlin

Η αίτηση υπαγωγής σε διαδικασία πτώχευσης που υπέβαλε χθες η Air Berlin δεν αποτέλεσε έκπληξη, δεδομένων των χρόνιων προβλημάτων και ελλειμμάτων που βάραιναν τα τελευταία χρόνια τη δεύτερη σε μέγεθος αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας. 

Δημοσίευση 00:31’

Η αίτηση υπαγωγής σε διαδικασία πτώχευσης που υπέβαλε χθες η Air Berlin δεν αποτέλεσε έκπληξη, δεδομένων των χρόνιων προβλημάτων και ελλειμμάτων που βάραιναν τα τελευταία χρόνια τη δεύτερη σε μέγεθος αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας. 

Η αίτηση υπαγωγής σε διαδικασία πτώχευσης που υπέβαλε χθες η Air Berlin δεν αποτέλεσε έκπληξη, δεδομένων των χρόνιων προβλημάτων και ελλειμμάτων που βάραιναν τα τελευταία χρόνια τη δεύτερη σε μέγεθος αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας. Ωστόσο, το μέγεθός της, με τους περίπου 8.500 εργαζόμενους που απασχολεί βάσει καταγραφής του 2016 ο όμιλος Air Berlin, κινητοποίησε τη γερμανική κυβέρνηση, η οποία χορηγεί δάνειο 150 εκατομ. ευρώ με στόχο να κρατηθεί η εταιρεία στη ζωή το επόμενο τρίμηνο, έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία εκκαθάρισης και πώλησης σε ενδιαφερόμενους αγοραστές.

Η Κριστιάνε Μπέλε, εκπρόσωπος του συνδικάτου ver.di, θεωρεί ότι η πτώχευση της Air Berlin εντάσσεται στο πλαίσιο του σκληρότατου ανταγωνισμού που δημιουργούν οι φθηνές αεροπορικές εταιρείες και ο οποίος αντανακλάται στα εν μέρει υπερβολικά φθηνά εισιτήρια που προσφέρουν. Όπως εξηγεί στο γερμανικό ραδιόφωνο DLF, «η τιμή του εισιτηρίου περιλαμβάνει διάφορα μέρη: τέλη για την προετοιμασία των επιβατών, φόρους, τέλη ασφαλείας. Και με όλα αυτά δεν περισσεύει ούτε σεντ για το μισθολογικό κόστος των πιλότων, των αεροσυνοδών ή του προσωπικού εδάφους. Και βεβαίως υπάρχει και η προσδοκία των εταιρειών να έχουν κάποια κέρδη».

«Όποια εταιρεία δεν ακολουθεί, μένει εκτός»

Η γερμανίδα συνδικαλίστρια διευκρινίζει ότι δεν υποστηρίζει σε καμία περίπτωση να οδηγηθούν στα ύψη οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, στα επίπεδα που βρίσκονταν πριν από αρκετά χρόνια. «Όμως, αν συγκρίνει κανείς την εξέλιξη των τιμών με τα επίπεδα των αρχών του 2000, που υπήρχε ήδη φιλελευθεροποίηση της αγοράς και πολλοί εκπρόσωποι που δραστηριοποιούνταν σε αυτήν, παρατηρεί ότι οι τιμές έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ. Και αυτό είναι σοβαρό πρόβλημα επειδή κάποιος πρέπει να πληρώσει αυτή τη διαφορά. (…) Τη “νύφη” πληρώνουν κυρίως οι εργαζόμενοι. Επειδή στο ίδιο διάστημα οι μισθοί τους έχουν μειωθεί κατά 30%, εν μέρει ακόμη περισσότερο».

Η Κριστιάνε Μπέλε στηλιτεύει τις συνθήκες dumping που προκαλεί στον κλάδο της αεροπλοΐας η ίδρυση φθηνών αερογραμμών. Όπως λέει, «είναι κάτι σαν φαύλος κύκλος. Οι εταιρείες προσφέρουν πολύ χαμηλές τιμές σε βάρος των μισθών και όποια εταιρεία δεν ακολουθεί, μένει εκτός». Σύμφωνα με την εκπρόσωπο του συνδικάτου ver.di, πρέπει να τεθεί ένα κατώτατο όριο αμοιβών και να θεσμοθετηθεί μια συλλογική σύμβαση εργασίας για τον κλάδο, ώστε «οι μισθοί να απαγκιστρωθούν ως έναν βαθμό από τον ανταγωνισμό».


σχετικα αρθρα