current views are: 8

20 Σεπτεμβρίου 2017
Δημοσίευση05:02

Οριακές παρεμβάσεις στα τέλη κυκλοφορίας – Ποια οχήματα θα αφορούν

Στις ελληνικές καλένδες φαίνεται να παραπέμπεται το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για αύξηση του αριθμού των κλιμακίων σχετικά με τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, καθώς ο χρόνος δεν επαρκεί, σύμφωνα με κυβερνητικό αξιωματούχο.

Δημοσίευση 05:02’

Στις ελληνικές καλένδες φαίνεται να παραπέμπεται το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για αύξηση του αριθμού των κλιμακίων σχετικά με τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, καθώς ο χρόνος δεν επαρκεί, σύμφωνα με κυβερνητικό αξιωματούχο.

Στις ελληνικές καλένδες φαίνεται να παραπέμπεται το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για αύξηση του αριθμού των κλιμακίων σχετικά με τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, καθώς ο χρόνος δεν επαρκεί, σύμφωνα με κυβερνητικό αξιωματούχο.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της “Καθημερινής“, η υφυπουργός Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου αναμένει τις επόμενες μέρες την ποσοτικοποίηση των σεναρίων και συγκεκριμένα τι επίπτωση θα έχει στα έσοδα καθένα από αυτά. Στα σενάρια πάντως περιλαμβάνεται και η αύξηση του ορισμού των κλιμακίων. Σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος, οι παρεμβάσεις στα τέλη θα είναι οριακές και θα αφορούν μόνο τα οχήματα μεγάλου κυβισμού, με στόχο να καταφέρουν αρκετοί φορολογούμενοι να ανακτήσουν τις πινακίδες που είχαν καταθέσει στην Εφορία τα προηγούμενα χρόνια.

Στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου σημειώνουν ότι οι οριακές παρεμβάσεις στα παλαιά αυτοκίνητα λειτουργούν αντίθετα σε σχέση με τις πρακτικές του εξωτερικού, καθώς συντηρείται ο γερασμένος στόλος. Εκτιμούν μάλιστα ότι η ανταπόκριση θα είναι περιορισμένη, δεδομένου ότι οι παρεμβάσεις είναι οριακές, αναφέρει η “Καθημερινή”.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων αυτοκινήτων επισημαίνεται ότι οι διαβεβαιώσεις από την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών είναι ότι τα τέλη κυκλοφορίας για τα νεότερα αυτοκίνητα θα παραμείνουν αμετάβλητα. Αναφέρουν επίσης ότι η διατήρηση του εσόδου του τακτικού προϋπολογισμού του 1,1 δισ. ευρώ δεν επιτρέπει μεταβολές, πλην ορισμένων μειώσεων σε παλαιά, μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, για τα οποία η εμπορική αξία έχει μειωθεί δραματικά και αναγκάζει τους ιδιοκτήτες τους να τα διατηρούν σε ακινησία (κατάθεση πινακίδων). Συνεπώς, η μείωση στα τέλη για τις πιο πάνω κατηγορίες αναμένεται να ισορροπηθεί από την άρση ακινησιών και όχι από αυξήσεις σε άλλα οχήματα.

Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι δεν είναι απολύτως ορθή η μείωση των τελών κυκλοφορίας που ισχύει για τα παλαιότερα αυτοκίνητα (π.χ. για τα προ του 2000), καθώς τα υπέργηρα οχήματα ρυπαίνουν κατά πολύ περισσότερο και είναι συνήθως πλημμελώς συντηρημένα, άρα και μη ασφαλή. Μάλιστα σημειώνουν ότι στην Ε.Ε. τα παλαιότερα αυτοκίνητα υπόκεινται σε υψηλότερα τέλη, ώστε να οδηγούνται σταδιακά εκτός κυκλοφορίας.


σχετικα αρθρα