Μέτωπα με επενδυτές φαίνεται πως ανοίγει συνεχώς η κυβέρνηση καθώς αυτή τη φορά τροπολογία βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που αφορά το λιμάνι του Πειραιά προκαλεί αναταραχή στις σχέσεις με την COSCO. Σημείο έντασης όμως με τους Κινέζους είναι και μια διάταξη στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που αφορά το λιμάνι του Πειραιά.

Τροπολογία… ρουσφέτι

Τι έχει συμβεί όμως; Χθες, Τετάρτη, έξι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (ανάμεσά τους και ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας) κατέθεσαν τροπολογία με τίτλο «Επίσπευση διαδικασιών διορισμού και πρόσληψης διοριστέων». Στην ουσία λοιπόν, ζητούν να… διοριστούν στον ιδιωτικοποιημένο ΟΛΠ επιτυχόντες του ΑΣΕΠ από διαγωνισμούς του 2009, του 2011 και του 2014!

Βεβαίως στο μεσοδιάστημα, το 2016 ο ΟΛΠ έπαψε να ανήκει στο Δημόσιο και οι συγκεκριμένες προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ βρίσκονται σε εκκρεμότητα με τη θέσπιση του νόμου 4404/2016 που κύρωσε τη σύμβαση παραχώρησης του 67% των μετοχών του οργανισμού στην κινεζική Cosco.

Στην αιτιολογική έκθεση σημειώνεται ότι: «η διάταξη κρίνεται απαραίτητη προκειμένου να επισπευσθούν οι διαδικασίες διορισμού και πρόσληψης των διοριστέων που περιλαμβάνονται στους πίνακες οριστικών αποτελεσμάτων των ετών 2009, 2011, 2014 (917/Γ/11-11-2009, 94/Γ/9-2-2009, 427/Γ27-6-2011, 339/Γ/9-3-2014, 62/Γ/23-1-2014) και των οποίων ο διορισμός εκκρεμεί στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. κατόπιν της θέσπισης του ν. 4404/2016 (Β’ 126) «Για την κύρωση της από 24 Ιουνίου 2016 τροποποίησης και κωδικοποίησης σε ενιαίο κείμενο της από 13 Φεβρουαρίου 2002 Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και της “Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς ΑΕ” και άλλες διατάξεις».

Μάλιστα, αργά το απόγευμα, ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός έκανε δεκτή την επίμαχη τροπολογία. 

Αναταραχή στις σχέσεις με τους Κινέζους

Δεν είναι μόνο η εν λόγω τροπολογία που προκαλεί εντάσεις στις σχέσεις της κυβέρνησης με την COSCO. Διάταξη στο ίδιο νομοσχέδιο, περιλαμβάνει την απελευθέρωση της διαδικασίας ανάθεσης της διαχείρισης των αποβλήτων στα λιμάνια, ωστόσο ο ΟΛΠ αντιδρά και κάνει λόγο για παραβίαση των όρων της σύμβασης παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά.

Και αυτό γιατί όπως αναφέρουν από την εταιρεία, θίγεται το δικαίωμα που έχει ρυθμιστεί μέσω της σύμβασης παραχώρησης να διαχειρίζεται ο ίδιος τα απόβλητα είτε να τα υποπαραχωρεί.

Μια δεύτερη τροπολογία στο δαιδαλώδες νομοσχέδιο καταπιάνεται με το ίδιο ζήτημα, και προβλέπει ότι οι συμβάσεις που έχουν ήδη υπογραφεί για τη διαχείριση αποβλήτων δεν θα θιγούν  από την απελευθέρωση των υπηρεσιών που καθιερώνεται. Εντούτοις και η συγκεκριμένη τροπολογία προκαλεί αντιδράσεις, αφού εκτιμάται ότι δεν επιλύει παρά περιπλέκει το θέμα.