Το φράγμα των 100.000 πωλήσεων ετοιμάζεται να σπάσει για πρώτη φορά στα χρόνια της κρίσης ο κλάδος του αυτοκινήτου στην Ελλάδα.

Η αγορά των ΙΧ, η οποία έζησε την απόλυτη κατάρρευση χάνοντας σε μερικά χρόνια σχεδόν το 80% των πωλήσεων, σταθεροποιήθηκε τα τελευταία τρία χρόνια και βρίσκεται πλέον σε ανοδικό, θετικό μομέντουμ.

Από τις 79.000 πωλήσεις του 2016, περάσαμε στις 88.000 το 2017 και οι εκτιμήσεις είναι πως το 2018, χρονιά εξόδου από το μνημόνιο, η αγορά θα δει και πάλι… εξαψήφιο νούμερο. «Για το 2018 είναι πολύ πιθανή μια αύξηση της τάξης 10-15% στην αγορά καινούργιων αυτοκινήτων, ήτοι από 88.100 σε περίπου 100.000» σημειώνει στο star.gr, ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ), Δημήτρης Πάτσιος.
Η τελευταία φορά που ο κλάδος είχε ξεπεράσει τις 100.000 πωλήσεις, ήταν το 2010 (141.499 ταξινομήσεις), χρονιά κατά την οποία η Ελλάδα μπήκε στο μνημόνιο. Ο κατήφορος των επόμενων ετών έφτασε μέχρι τις 58.000 ταξινομήσεις (το 2012 και το 2013), πριν ανακάμψει εν μέρει στη συνέχεια (δείτε τον πίνακα που ακολουθεί).

Η σύγκριση, πάντως, με το πρόσφατο παρελθόν προκαλεί… μελαγχολία. Ο μέσος όρος της δεκαετίας 2000-2009 υπήρξαν οι 269.000 ταξινομήσεις, αριθμός που πολύ δύσκολα θα επιτευχθεί και πάλι στο σύντομο μέλλον.

Το τρίπτυχο της ελληνικής ανάκαμψης

Το μομέντουμ της ανάκαμψης στην αγορά αυτοκινήτου δεν είναι μόνο ελληνικό. Οι πωλήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 4% στο διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2017, στα 14 εκατ. οχήματα (στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για υψηλό δεκαετίας το 2018.

Όπως τονίζουν παράγοντες της αγοράς, η ανάκαμψη της Γηραιάς Ηπείρου από την κρίση χρέους και η καταπολέμηση της ανεργίας (σημείωσε χαμηλό 9 ετών), ωθούν και πάλι ιδιώτες και επιχειρήσεις στην αγορά αυτοκίνητου και την ανανέωση του στόλου τους.

Όσον αφορά την Ελλάδα, η ανάκαμψη βασίζεται στο τρίπτυχο «"πιάσαμε πάτο" – σταθερότητα – νέα και οικονομικά μοντέλα».
«Η πρόβλεψη για περαιτέρω αύξηση το 2018 αιτιάζεται σε τρία σημεία: α) η αδιανόητη κάμψη που υπέστη η αγορά, β) η σταθερή βελτίωση καταναλωτικής εμπιστοσύνης / η υπόθεση σταθερού πολιτικού κλίματος το 2018, και γ) πολλά νέα μοντέλα στις αξίες που προτιμά ο έλληνας αγοραστής» εξηγεί ο κ. Πάτσιος.

Πηγή: star.gr