Τρία «καυτά» προαπαιτούμενα που αφορούν τη δημόσια διοίκηση θα πρέπει να ολοκληρωθούν το αργότερο μέχρι τον Ιούνιο ώστε να κλείσει η τέταρτη αξιολόγηση του προγράμματος προσαρμογής και ταυτόχρονα να λήξει ο χρόνος εφαρμογής του τρίτου Μνημονίου.

Ηδη το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης έχει αποδυθεί τελευταία σε αγώνα δρόμου, μετά μάλιστα και από ασφυκτικές πιέσεις των δανειστών, προκειμένου  να προλάβει τις δεσμευτικές ημερομηνίες υλοποίησης των προαπαιτουμένων που έχουν συμφωνηθεί με τους δανειστές και παράλληλα να αλλάξει και η ανθρωπογεωγραφία στην ιεραρχία  του δημοσίου και συγκεκριμμένα σε επίπεδο στελεχών.

Το πρώτο προαπαιτούμενο για το δημόσιο αφορά την ολοκλήρωση έως το Μάρτιο των μετατάξεων και αποσπάσεων με το ενιαίο σύστημα κινητικότητας που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά πέρυσι και προβλέπει την τοποθέτηση 801 υπαλλήλων, οι οποίοι ζήτησαν  με αίτησή τους  να καταλάβουν μια από τις αντίστοιχες προκηρυσσόμενες προς μετάταξη και απόσπαση θέσεις. Από πλευράς αιτημάτων γιοα κάλυψη θέσεων υποβλήθηκαν συνολίκά 1.117 κενές οργανικές θέσεις από διαφόρους φορείς του δημοσίου.

Το δεύτερο προαπαιτούμενο αφορά την επιλογή των νέων γενικών διευθυντών, διευθυντών και τμηματαρχών στην ιεραρχία των Υπουργείων και την αντικατάσταση έως τον Ιούνιο των τωρινών, κομματικά τοποθετούμενων, γενικών γραμματέων και των αναπληρωτών τους με νέους που θα επιλεγούν μέσω ΑΣΕΠ από τη δεξαμενή του Μητρώου Στελεχών του Δημοσίου, αλλά και από την ιδιωτική αγορά.

Ήδη έχουν εκδοθεί αρκετές μέχρι σήμερα προκηρύξεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος από διάφορα Υπουργεία για τις νέες θέσεις διοικητικών και τομεακών γενικών γραμματέων και αναπληρωτών τους (εξαιρούνται από τη διαδικασία τα Υπουργεία Εξωτερικών, Αμυνας και Προστασίας του Πολίτη) και σύντομα θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες.

Το τρίτο προαπαιτούμενο αφορά την εφαρμογή στην πράξη της αξιολόγησης προϊσταμένων και υπαλλήλων στο δημόσιο μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, ώστε να αποφευχθούν τα περυσινά φαινόμενα άρνησης και της μη συγκατάθεσης από μέρους της ΑΔΕΔΥ στην εφαρμογή της αξιολόγησης αλλά και μη συμμόρφωσης από υπαλλήλους των ΟΤΑ και νοσοκομείων.

Η περσινή διαδικασία της αξιολόγησης βασίστηκε σε ιδιόχειρες τυποποιημένες φόρμες ερωτημάτων και προσόντων που έπρεπε να συμπληρώσουν και να υποβάλουν στους προισταμένους τους οι υπάλληλοι.