current views are: 9

13 Μαρτίου 2018
Δημοσίευση07:32

Εφιάλτης για τους λογιστές το νέο Ε3 – Οι «παγίδες»

Οι λογιστές, που παρέλαβαν το νέο έντυπο σε ηλεκτρονική μορφή διαπίστωσαν ότι φέτος θα χρειαστεί να εμπλακούν με εξαιρετικά χρονοβόρες διαδικασίες και να υποβληθούν σε απίστευτη ταλαιπωρία για να το συμπληρώσουν σωστά.

Δημοσίευση 07:32’

Οι λογιστές, που παρέλαβαν το νέο έντυπο σε ηλεκτρονική μορφή διαπίστωσαν ότι φέτος θα χρειαστεί να εμπλακούν με εξαιρετικά χρονοβόρες διαδικασίες και να υποβληθούν σε απίστευτη ταλαιπωρία για να το συμπληρώσουν σωστά.

Εξαιρετικά επίπονη και δύσκολη θα είναι φέτος η διαδικασία συμπλήρωσης του νέου αναμορφωμένου εντύπου Ε3, το οποίο πρέπει να συνυποβληθεί φέτος μαζί με τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος 1,5 εκατομμυρίου επιχειρήσεων, ελευθέρων επαγγελματιών και αγροτών.

Όπως αναφέρει ο «Ελεύθερος Τύπος», οι λογιστές, που παρέλαβαν το νέο έντυπο σε ηλεκτρονική μορφή, μετά την υπογραφή της απόφασης για τον καθορισμό του τύπου και του περιεχομένου του από το διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γ. Πιτσιλή, διαπίστωσαν ότι φέτος θα χρειαστεί να εμπλακούν με εξαιρετικά χρονοβόρες διαδικασίες και να υποβληθούν σε απίστευτη ταλαιπωρία για να το συμπληρώσουν σωστά.

Πίστωση χρόνου

Το γεγονός αυτό από μόνο του αναμένεται να γίνει αιτία για να ζητηθεί φέτος από τους λογιστές περισσότερος χρόνος για τη συμπλήρωση και την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων. Είναι δε και η βασική αιτία για την οποία το επόμενο διάστημα θα υπάρξει «πλημμυρίδα» αιτημάτων από ομοσπονδίες και συλλόγους λογιστών η φετινή περίοδος υποβολής των φορολογικών δηλώσεων να διαρκέσει περισσότερο, τουλάχιστον μέχρι το τέλος Ιουλίου, αντί μέχρι το τέλος Ιουνίου που προβλέπει κανονικά η ισχύουσα νομοθεσία.

Δήλωση δαπανών

Ως το πλέον δύσκολο κομμάτι της διαδικασίας συμπλήρωσης του νέου εντύπου Ε3 θεωρείται η αναλυτική δήλωση των λειτουργικών δαπανών κάθε επιχείρησης, ελεύθερου επαγγελματία και αγρότη, δηλαδή η συμπλήρωση των κωδικών που αφορούν στα «διάφορα λειτουργικά έξοδα». Η αναλυτική δήλωση των δαπανών αυτών, οι οποίες αφορούν ενοίκια, ασφάλιστρα, ηλεκτρικό ρεύμα, φυσικό αέριο, ύδρευση, τηλεφωνικά τέλη, προμήθειες, διαφήμιση κ.λπ., ζητείται για πρώτη φορά στο Ε3, εξέλιξη η οποία έχει βρει απροετοίμαστους σχεδόν όλους τους υπόχρεους φορολογούμενους και τους λογιστές τους.

Ο φόρτος εργασίας που αναμένεται να προκαλέσει αυτή και μόνο η υποχρέωση στα λογιστήρια και τα λογιστικά γραφεία εκτιμάται ότι θα είναι πολλαπλάσιος από αυτόν που απαιτείτο τα προηγούμενα χρόνια για τη συμπλήρωση ολόκληρου του Ε3. Κι αυτό διότι κάθε λογιστής δεν έχει πουθενά καταγεγραμμένες τόσο αναλυτικά αυτές τις δαπάνες για το προηγούμενο έτος και θα χρειαστεί πλέον να τις ξεχωρίσει μία προς μία για κάθε πελάτη του για να δηλώσει την κάθε μία από αυτές σε ξεχωριστό κωδικό, σε αναλυτικό «υποπίνακα» δαπανών που θα αναδύεται κατά την ηλεκτρονική συμπλήρωση του πίνακα Ζ2 του Ε3 στο ΤAXISnet.

Δυσκολίες στη συμπλήρωση του νέου Ε3 αναμένεται να προκύψουν και εξαιτίας των απαιτήσεων της ΑΑΔΕ για αναλυτική δήλωση των εσόδων και των δαπανών προσωπικού των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών, καθώς επίσης και λόγω της νέας υποχρέωσης με την οποία επιβαρύνονται φέτος οι εν λόγω φορολογούμενοι για αναγραφή πλήθους πρόσθετων πληροφοριακών στοιχείων.

Νέοι… κωδικοί

Συγκεκριμένα, στο νέο Ε3 θα πρέπει να δηλωθούν για πρώτη φορά φέτος από κάθε επιχείρηση και ελεύθερο επαγγελματία:

  • ο αριθμός των ατόμων που απασχολούνται και ποιοι από αυτούς είναι μισθωτοί, ποιοι είναι αμειβόμενοι με «μπλοκάκια» και ποιοι είναι εποχικά απασχολούμενοι,
  • ο κύκλος εργασιών, το σύνολο του ενεργητικού και ο μέσος όρος προσωπικού της τελευταίας τριετίας,
  • οι ιστοσελίδες μέσω των οποίων προβάλλονται οι ασκούμενες επιχειρηματικές δραστηριότητες, καθώς και οι ενεργές διευθύνσεις ηλεκτρονικής αλληλογραφίας της επιχείρησης ή του επαγγελματία,
  • οι επαγγελματικοί τραπεζικοί λογαριασμοί και τα ενεργά τερματικά POS,
  • το εάν πραγματοποιεί ή όχι συναλλαγές μέσω Διαδικτύου,
  • οι ηλεκτρονικές «πλατφόρμες» μέσω των οποίων πραγματοποιεί συναλλαγές στο εξωτερικό ή στο εσωτερικό,
  • τα στοιχεία επωνυμίας και ΑΦΜ κάθε συνδεδεμένης επιχείρησης, καθώς επίσης και το ποσοστό συμμετοχής σε κάθε μία από αυτές,
  • αναλυτικά στοιχεία για τις πληρωμές εργοδοτικών εισφορών, τις καταβληθείσες μικτές αποδοχές των εργαζομένων, τις παροχές σε είδος και τα δάνεια προς τους εργαζόμενους.
  • Ειδικά οι μη εισηγμένες στο Χρηματιστήριο ανώνυμες εταιρίες καλούνται επιπλέον, σε ειδικό πίνακα, να συμπληρώσουν και τα στοιχεία των μετόχων τους (ΑΦΜ, ονοματεπώνυμο, ποσοστό συμμετοχής κ.λπ.).