Μπορεί να μην έχουν ακόμη κλείσει όλες οι γυάλινες μπάρες στους σταθμούς του Μετρό και του ΗΣΑΠ, αποτρέποντας παντελώς την παράνομη επιβίβαση, ωστόσο οι επικεφαλής της ΣΤΑ.ΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες όπου υπάγονται το μετρό, το τραμ και ο ΗΣΑΠ) τρίβουν τα χέρια τους.

Τα ημερήσια έσοδα του μετρό και του ΗΣΑΠ έχουν διπλασιαστεί φτάνοντας τις 800.000 ευρώ ημερησίως, όταν στο παρελθόν μετά βίας έφταναν τις 400.000 ευρώ. Η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ ευελπιστεί, αφού κλείσουν όλες οι πύλες στους σταθμούς του Μετρό και του ΗΣΑΠ και περιοριστούν δραστικά ορισμένα «παραθυράκια» μέσα από τα οποία περνούν λαθρεπιβάτες, τα έσοδα θα φτάσουν ημερησίως το ένα εκατομμύριο ευρώ.

Την ίδια ώρα η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ επιχειρεί με κάθε τρόπο να δώσει λύση σε δύο προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες όταν εισέρχονται χωρίς εισιτήριο ή κάρτα, σε έναν από τους σταθμούς του Μετρό ή του ΗΣΑΠ.

Το πρώτο έχει να κάνει με τα ελάχιστα μηχανήματα, καθώς η έκδοση ή φόρτιση των εισιτηρίων γίνεται από δύο μηχανήματα που βρίσκονται εγκατεστημένα σε πολλούς σταθμούς του Μετρό ή του ΗΣΑΠ, με αποτέλεσμα συχνά να σχηματίζονται ουρές από επιβάτες. Στόχος είναι τις επόμενες εβδομάδες να τοποθετηθούν σε κάθε σταθμό άλλα τρία μηχανήματα έκδοσης ή φόρτισης, καθώς η απόπειρα τα υπάρχοντα μηχανήματα έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων να μετατραπούν σε μηχανήματα ηλεκτρονικής έκδοσης εισιτηρίων απεδείχθη ατελέσφορη και πολυδάπανη.

Το δεύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αρκετοί επιβάτες έχει να κάνει με το δύσχρηστο μενού έκδοσης ή φόρτισης των εισιτηρίων από τα μηχανήματα. Επ’ αυτού σχεδιάζεται αυτό να απλοποιηθεί ώστε με δύο-τρεις απλές και κατανοητές, από όλους, ενέργειες να εκδίδεται ή να φορτίζεται ένα εισιτήριο.

Τέλος, η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ θα επιχειρήσει με κάποια μέτρα να κλείσει και το «παραθυράκι» της παράνομης επιβίβασης μέσω της πυλών που είναι για τα ΑμΕΑ και μέσω των οποίων περνούν αρκετοί επιτήδειοι.