current views are: 8

20 Ιουλίου 2018
Δημοσίευση10:05

ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκαν δαπάνες και χρέος παρά τη φοροκαταιγίδα

Kαταγράφηκε πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 1,074 δισ. ευρώ

Δημοσίευση 10:05’
ΕΛΣΤΑΤ

Kαταγράφηκε πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 1,074 δισ. ευρώ

Οι φόροι δεν «ζεσταίνουν» τα κρατικά ταμεία, όπως προκύπτει από τους τριμηνιαίους μη χρηματοοικονομικούς λογαριασμούς της Γενικής Κυβέρνησης που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ και αφορούν το πρώτο τρίμηνο του 2018. Σύμφωνα με τα στοιχεία, αυξήθηκαν οι κρατικές δαπάνες και το δημόσιο χρέος, εισπράχθηκαν περισσότεροι φόροι σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, ενώ καταγράφηκε πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 1,074 δισ. ευρώ.

Τα συνολικά έσοδα της Γενικής κυβέρνησης διαμορφώθηκαν στα 19,044 δισ. ευρώ. Οι φόροι στην παραγωγή και στις εισαγωγές ανήλθαν σε 6,47 δισ. ευρώ (34% των συνολικών εσόδων) από 5,829 δισ. ευρώ (32,2%) το α’ τρίμηνο 2017. Οι φόροι στο εισόδημα και στην περιουσία ήταν 3,629 δισ. ευρώ (19,1% των συνολικών εσόδων) από 3,383 δισ. ευρώ (18,7%). Ενώ, οι κοινωνικές εισφορές ανήλθαν σε 6,522 δισ. ευρώ (34,2% των συνολικών δαπανών) από 6,536 δισ. ευρώ (36,1%) το α’ τρίμηνο πέρυσι.

Στον αντίποδα, οι συνολικές δαπάνες της Γενικής Κυβέρνησης διαμορφώθηκαν σε 19,466 δισ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2018 από 19,101 δισ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2017, με τις πρωτογενείς δαπάνες να ανέρχονται σε 17,97 δισ. ευρώ από 17,632 δισ. ευρώ έναν χρόνο πριν. Οι αμοιβές εξηρτημένης εργασίας διαμορφώθηκαν σε 5,328 δισ. ευρώ (27,4% των συνολικών δαπανών) από 5,184 δισ. ευρώ (27,1%) το α’ τρίμηνο του 2017. Ενώ, οι κοινωνικές παροχές διαμορφώθηκαν σε 9,235 δισ. ευρώ (47,4% των συνολικών δαπανών) από 9,129 δισ. ευρώ (47,8%) το α’ τρίμηνο πέρυσι.

Το δημόσιο χρέος ανήλθε σε 322,568 δισ. ευρώ και αυξήθηκε κατά 11,907 δισ. ευρώ από τα 310,661 δισ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2017.

Τέλος, το τρίμηνο εφέτος καταγράφηκε πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 1,074 δισ. ευρώ, από 466 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2017.

Όπως επισημαίνει η ΕΛΣΤΑΤ, το πρωτογενές αυτό πλεόνασμα διαφέρει από εκείνο που καθορίζεται με βάση το μνημόνιο, καθώς στο δεύτερο μια σειρά από δαπάνες και έσοδα αντιμετωπίζονται διαφορετικά από ό,τι αντιμετωπίζονται κατά την κατάρτιση των τριμηνιαίων μη χρηματοοικονομικών λογαριασμών της Γενικής Κυβέρνησης. Συγκεκριμένα, τα στοιχεία που αντιμετωπίζονται διαφορετικά στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής περιλαμβάνουν τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις περιουσιακών στοιχείων, τις δαπάνες σχετικά με συναλλαγές για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, και έσοδα από μεταφορές ποσών που συνδέονται με εισοδήματα των εθνικών κεντρικών τραπεζών της ευρωζώνης τα οποία προέρχονται από την κατοχή ελληνικών κρατικών ομολόγων στα επενδυτικά τους χαρτοφυλάκια.


σχετικα αρθρα