Ο νέος υπουργός Παιδείας, Γιώργος Μπαμπινιώτης είναι ιδιαίτερα συμπαθής στην εκπαιδευτική κοινότητα. Ήδη, οι Πανεπιστημιακοί νιώθουν ανακουφισμένοι που επιτέλους θα μπορούν να μιλούν με το υπουργείο Παιδείας στην «ίδια γλώσσα». Ο υπουργός συνεπαρμένος από την φούρια ενός αεικίνητου καθηγητή Πανεπιστημίου και επί χρόνια δραστήριου συνεργάτη περί των Πανελλαδικών Εξετάσεων στο υπουργείο, άρχισε από νωρίς την επίσπευση των αλλαγών στην εκπαίδευση. Ωστόσο, ο κ. Μπαμπινιώτης υπέπεσε νωρίς και στο πρώτο του ατόπημα.   Το μεγάλο του «φετίχ», οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, και εν γένει το εξεταστικό σύστημα στην Ελλάδα αποτέλεσε για τον ίδιο κεφάλαιο μεγάλης έρευνας. Καθόλα ειδήμων ο κ. Μπαμπινιώτης είχε προτείνει πολλάκις αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα, αλλαγές που θα βελτιώσουν κατά πολύ το... επώδυνο σύστημα που διέπει μέχρι σήμερα την εκπαίδευση στη χώρα. Παρόλα αυτά, σε πρόσφατη συνέντευξή του στα «ΝΕΑ» o υπουργός Παιδείας, διευκρίνισε ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις- εκτός των άλλων- κοστίζουν στο Δημόσιο περίπου 180 εκατομμύρια ευρώ!  

Αν και δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν ο κ. Μπαμπινιώτης ήταν ελλιπώς ενημερωμένος για το κόστος των εξετάσεων, δεν θα θέλαμε να υποθέσουμε ωστόσο ότι θα μπορούσε με μια λάθος πληροφορία να μεθοδεύσει και τις αλλαγές που ο ίδιος προτείνει για το εξεταστικό σύστημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του newpost.gr, το πραγματικός κόστος των Πανελλαδικών ανέρχεται στα 28 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που ακυρώνει το επιχείρημα του κ. Μπαμπινιώτη για σύσταση ολιγομελούς επιτροπής εξετάσεων που θα συμβάλει στη μείωση του «επίμαχου» κόστους.  

Συγκεκριμένα, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε την περασμένη εβδομάδα σχετικά με τις Πανελλήνιες:  

«Μέχρι σήμερα το σύστημα των Εξετάσεων λειτουργούσε με το να συστήνεται μια επιτροπή που κοιτάζει τι έχει διδαχθεί ώστε να είναι διδαγμένα θέματα, κάτι που δεν είναι σωστό και επιλέγει θέματα που, ανάλογα με το πόσο δύσκολα ή εύκολα είναι, ανεβαίνουν ή κατεβαίνουν οι βάσεις.  

Όταν θα γίνεται αυτό από έναν εξεταστικό φορέα που θα έχει μια τράπεζα θεμάτων με σταθμισμένης δυσκολίας θέματα, με τρόπο διόρθωσης αντικειμενικό και διορθωτές εκπαιδευμένους από τη Μέση Εκπαίδευση, τότε θα έχουμε και αξιόπιστη αξιολόγηση. Τα θέματα θα βγαίνουν με κληρωτίδα και όχι με τρόπο εμπειρικό όπως σήμερα.  

Μεγάλο μέρος τους θα είναι ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών. Έτσι, θα αμβλυνθούν οι διαφορές στη βαθμολόγηση. Δεν ανακαλύπτουμε εξάλλου εμείς τον κόσμο, υπάρχει ήδη στην Αγγλία και τη Γερμανία τέτοιος φορέας. Και μάλιστα γνωρίζω ότι η κυρία Διαμαντοπούλου ζήτησε από τον επικεφαλής της ομάδας δράσης (task force) για την Ελλάδα, Χορστ Ράιχενμπαχ, να έχει μια στήριξη με εμπειρογνώμονες από τις χώρες αυτές.  

Ο φορέας επίσης θα φέρει και τεράστια εξοικονόμηση χρημάτων, σε σχέση τα 180 εκατ. ευρώ που κοστίζουν τώρα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Πώς θα γίνει η εξοικονόμηση; Θα είναι ολιγοπρόσωπος φορέας που θα μπορεί να κάνει αυτά τα πράγματα με πολύ διαφορετικούς τρόπους».  

Το πώς ο κ. Μπαμπινιώτης πρόσθεσε 152 εκατομμύρια ευρώ στο κόστος των εξετάσεων είναι άγνωστο προς το παρόν.  Οι Θεωρητικοί πάντως ήταν ανέκαθεν αδύναμοι στα Μαθηματικά....  

Α.Γ.