current views are: 8

11 Δεκεμβρίου 2015
Δημοσίευση06:45

Αρσένης: Γιατί δεν έκατσα καλά…

Στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που επιχείρησε αναφέρθηκε ο πρώην υπουργός Γεράσιμος Αρσένης, κατά την παρουσίαση του βιβλίου του με τίτλο «Γιατί δεν έκατσα καλά». 

Δημοσίευση 06:45’

Στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που επιχείρησε αναφέρθηκε ο πρώην υπουργός Γεράσιμος Αρσένης, κατά την παρουσίαση του βιβλίου του με τίτλο «Γιατί δεν έκατσα καλά». 

Στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που επιχείρησε αναφέρθηκε ο πρώην υπουργός Γεράσιμος Αρσένης, κατά την παρουσίαση του βιβλίου του με τίτλο «Γιατί δεν έκατσα καλά». 

«Έγραψα αυτό το βιβλίο 15 χρόνια μετά, με το μυαλό μου στα παιδιά της εποχής εκείνης. Αυτά τα παιδιά τώρα έχουν μεγαλώσει. Θα ήθελα με αυτά τα παιδιά να αναλογιστούμε αν χρόνια πριν είχαμε εκβάλει τη φοβία του καινούργιου, είχαμε προχωρήσει σε αλλαγές σε πολλούς τομείς, πόσο διαφορετική θα ήταν σήμερα η κατάσταση σε αυτόν τον τόπο», ήταν η αρχή της ομιλίας του.

Ο τίτλος του βιβλίου απαντά στο σύνθημα των μαθητικών και φοιτητικών κινητοποιήσεων την περίοδο 1996-2000 για την εκπαιδευτική του μεταρρύθμιση. Το βιβλίο αυτό επιδιώκει, όπως αναφέρει ο ίδιος ο συγγραφέας στον πρόλογό του, «να ανοίξει επιτέλους ένα διάλογο για το τι πρέπει να γίνει, εάν τελικά αποφασίσουμε να επιχειρήσουμε πάλι μια βασική τομή στην εκπαίδευση».

Μιλώντας στην αίθουσα της «Εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας», ο Γεράσιμος Αρσένης εξέφρασε την πεποίθηση πως «αν είχαμε ενεργήσει διαφορετικά 20 χρόνια πριν, σήμερα θα ήμασταν σε μια διαφορετική κατάσταση, όχι μόνο στην Παιδεία, αλλά και σε πολλούς άλλους τομείς». «Για να προχωρήσουμε μπροστά πρέπει να έχουμε μελετήσει την Ιστορία μας και να έχουμε βγάλει και τα σωστά συμπεράσματα» επισήμανε και προσέθεσε: «Αυτή είναι η φιλοδοξία του βιβλίου: Να συζητήσουμε τι πήγε λάθος, γιατί πήγε λάθος, τι μπορούμε άλλο να κάνουμε για να προχωρήσουμε μπροστά».

Στη συνέχεια ο πρώην υπουργός αναφέρθηκε στον εν εξελίξει εθνικό και κοινωνικό διάλογο για την Παιδεία που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση, τονίζοντας πως «ακόμα και σήμερα δεν υπάρχουν οι πολιτικές και κοινωνικές προϋποθέσεις στον τόπο μας για έναν εθνικό διάλογο που μπορεί να καταλήξει σε συναίνεση». Δεν υπάρχουν, συμπλήρωσε, διότι η κουλτούρα μας δεν είναι κουλτούρα συνεννόησης αλλά σύγκρουσης, και διευκρίνισε: «Όταν μιλάμε για έναν εθνικό διάλογο για μια αλλαγή σε ένα σύστημα, για μια μεταρρύθμιση, μιλάμε για μια νέα κατάσταση που ξεβολεύονται όλοι. Άρα τι ζητάς από τον εθνικό διάλογο; Ζητάς να γίνει η υπέρβαση. Αυτή την υπέρβαση που είναι θέμα παιδείας, δεν την έχουμε αναπτύξει».

Σε αυτό το πλαίσιο πρότεινε η Επιτροπή Παιδείας να συμφωνήσει σε ορισμένες βασικές αρχές, όπως σε μια παιδεία ανοικτών οριζόντων, με ίσες ευκαιρίες πρόσβασης σε όλα τα στάδια της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικές επιλογές, συνθήκες κινητικότητας σε όλες τις τάξεις, τις σχολές και τα πεδία, καθιέρωση της διά βίου εκπαίδευσης και αξιοποίηση των ικανοτήτων των νέων δίνοντας έμφαση στο δημοκρατικό ύφος και στην κριτική σκέψη.


σχετικα αρθρα