current views are: 13

28 Ιουλίου 2017
Δημοσίευση06:15

Δυσφορία εντός κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ για τη Λυδία Κονιόρδου

Δεν έχει τέλος η δυσφορία στους κόλπους της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ για την υπουργό Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου.

Δημοσίευση 06:15’

Δεν έχει τέλος η δυσφορία στους κόλπους της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ για την υπουργό Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου.

Δεν έχει τέλος η δυσφορία στους κόλπους της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ για την υπουργό Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου.

Την Πέμπτη, όπως αναφέρουν τα ΝΕΑ, το κλίμα αυτό αποτυπώθηκε στην πολεμική επιστολή της Άννας Βαγενά προς την υπουργό, με αφορμή τις πρόσφατες επιχορηγήσεις για το θέατρο.

Υπενθυμίζεται ότι πριν από δύο ημέρες το υπουργείο Πολιτισμού έδωσε στη δημοσιότητα τη λίστα με τους 80 θιάσους που θα μοιραστούν το ποσό του 1 εκατ. ευρώ, ως επιχορήγηση

Η κυρία Βαγενά κατηγορεί τη Λυδία Κονιόρδου ότι δεν έκανε κάτι διαφορετικό σε σχέση με τους προηγούμενους, ότι μοίρασε τα λεφτά με τον ίδιο τρόπο, λέγοντάς της, μάλιστα, ότι «χάθηκε μία ωραία ευκαιρία να δείξουμε ότι αλλάζουμε νοοτροπία». 

Ολόκληρη η επιστολή της Άννας Βαγενά στην Λυδία Κονιόρδου έχει ως εξής: 

«Ανοιχτή επιστολή 
Προς την Αξιότιμη Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού
κ. Λυδία Κονιόρδου

Αγαπητή Λυδία,

Διάβασα την κατανομή των επιχορηγήσεων που δόθηκαν από το Υπουργείο Πολιτισμού στα επαγγελματικά θεατρικά σχήματα του ελεύθερου θεάτρου για τη χειμερινή θεατρική περίοδο 2017-2018.

Γνωρίζεις ότι υποστήριξα με θέρμη αυτή σου την πρωτοβουλία, γιατί πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντική. Διαβάζοντας, όμως, την κατανομή των ποσών ανάμεσα στα επιλεχθέντα σχήματα, θα ήθελα να σου εκφράσω κάποιες σκέψεις μου.
Δυστυχώς, η φιλοσοφία της κατανομής των επιχορηγήσεων είναι ίδια με αυτή του παρελθόντος. Έχω τεράστια πείρα πάνω στο θέμα, διότι επί τριάντα και πλέον χρόνια, από τότε που ξεκίνησε ο θεσμός των επιχορηγήσεων, έχω κάνει αναρίθμητες αιτήσεις, στην αρχή για λογαριασμό του “Θεσσαλικού Θεάτρου” και αργότερα για το θέατρο “Μεταξουργείο” και γνωρίζω καλά τη λογική των εκάστοτε επιτροπών. Κατέτασσαν πάντα τα επιχορηγούμενα σχήματα σε κατηγορίες, την α’ κατηγορία με αυτούς που είχαν πάντα την εύνοια και έπαιρναν τεράστια ποσά και των άλλων, που ανήκαν στην β’ ή γ’ κατηγορία και ήταν πάντα αδικημένοι.

Το ίδιο, δυστυχώς, ισχύει και με τη φετινή απόφαση. Δεν μπορώ, για παράδειγμα, να καταλάβω γιατί το “Νέο Ελληνικό Θέατρο” του Γιώργου Αρμένη ή το θέατρο “Σφενδόνη” της Άννας Κοκκίνου κατατάσσονται στη β’ ή γ’ κατηγορία των επιχορηγούμενων. Αυτό είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα που θα μπορούσα να αναφέρω.

Κατά τη γνώμη μου, έπρεπε σε αυτή την πρώτη προσπάθεια επαναλειτουργίας του θεσμού να δοθεί μεγαλύτερη στήριξη σε νέα πρόσωπα και νέες δυνάμεις του θεάτρου μας. Κρίμα που χάθηκε μία ωραία ευκαιρία να δείξουμε ότι αλλάζουμε νοοτροπία. Όχι πάλι οι ίδιοι και οι ίδιοι.

Με εκτίμηση,
Άννα Βαγενά».


σχετικα αρθρα