Με τη δέσμευση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκη Βορίδη, ότι μέχρι την Παρασκευή θα καταθέσει τις τελικές βελτιωτικές αλλαγές για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί, ολοκληρώθηκε σε πρώτη ανάγνωση η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου για τις ρυθμίσεις ηλεκτρονικών επικοινωνιών, μεταφορών και δημοσίων έργων.
Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Τσιρώνης, τόνισε την ανάγκη να συγκεραστούν όλες οι απόψεις, σημειώνοντας ότι το κόμμα του θέλει να ανοίξει, αλλά όχι αλόγιστα, το επάγγελμα των ταξί. Παράλληλα επανέλαβε τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ, όπως αυτές εκφράστηκαν στη συνάντηση που είχαν χθες ο υπουργός Υποδομών με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο και άλλους βουλευτές του κόμματος.

Ο κ. Τσιρώνης εξέφρασε κυρίως την αντίρρησή του στην αύξηση του συντελεστή για τις νέες άδειες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και σε ορισμένες μεγάλες πόλεις και έδωσε έμφαση στο θέμα της πλήρους διαφάνειας σε ό,τι αφορά τις μεταβιβάσεις αδειών.

Την ανάγκη να μην δημιουργηθούν αδικίες αναφορικά με τη χορήγηση νέων αδειών, προτείνοντας να είναι αμεταβίβαστες για τουλάχιστον τρία χρόνια, τόνισε μεταξύ άλλων ο εισηγητής της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Από την πλευρά τους, οι εισηγητές του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος και του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης, επανέλαβαν την κατηγορηματική αντίθεσή τους σε πολιτικές που προωθούνται από μεγάλα συμφέροντα, τα οποία εξυπηρετούνται και προωθούνται από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, όπως υποστήριξαν.

«Η πρόταση της κυβέρνησης είναι συγκεκριμένη, υπάρχουν γεωγραφικοί περιορισμοί και δεν πάμε σε πλήρη απελευθέρωση. Είναι σαφές ότι μέσα από την κοινοβουλευτική διαδικασία θα ξεκαθαριστεί πλήρως», τόνισε ο υπουργός Υποδομών. Παράλληλα, ο κ. Βορίδης επανέλαβε ότι υπάρχει ρητή εξαίρεση για τα ταξί στις διατάξεις για την εσωτερική αγορά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. «Άλλο αν το θέμα των ταξί μετατράπηκε ως υποχρέωση της χώρας και μπήκε στο μνημόνιο», πρόσθεσε.

Δηκτικό ήταν το σχόλιο της προέδρου της Επιτροπής Οικονομικών Βάσως Παπανδρέου. «Το θέμα είναι πώς μπήκε στο μνημόνιο. Και αυτό είναι ευτελιστικό για τη χώρα. Δεν θα πρέπει η κυβέρνηση να μην έχει θέση και να παρακαλεί την τρόικα, δηλαδή τους υπαλλήλους, να μας το επιβάλουν για να το εφαρμόσουμε» είπε η κ. Παπανδρέου και συνέχισε:

«Έπρεπε να το λύσουμε μόνοι μας το θέμα και να μην το αναγάγουμε ως μείζον εθνικό πρόβλημα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι σαφής. Εξαιρεί τα ταξί. Την τρόικα δεν την ενδιέφερε. Μετά την παράκληση της κυβέρνησης μπήκε το θέμα στο μνημόνιο και είναι ευτελιστικό για τη χώρα».

«Το θέμα της ανεργίας δεν θα λυθεί με το να μείνουν ελεύθερα τα ταξί. Άλλες πολιτικές πρέπει να βρεθούν. Ελπίζω να λυθεί και να μην αναστατωθεί η χώρα και πάλι χωρίς λόγο και αφορμή, όπως πέρυσι. Αν υπάρχουν ενδοκυβερνητικές διαφορές να λυθούν. Χωρίς ιδεοληψίες πρέπει να επικρατήσει το κοινό συμφέρον. Και όχι αυτό που ακούστηκε από κάποιους οι οποίοι θεωρούν ότι το να κυκλοφορούν πολλά ταξί είναι μεγάλη μεταρρύθμιση», κατέληξε η κ. Παπανδρέου.

Πηγή: naftemporiki.gr