Να παγιώσουν την αναστροφή του κλίματος που παρατηρείται στο εκλογικό σώμα από τις τελευταίες δημοσκοπήσεις επιδιώκουν στην ΝΔ, στοχεύοντας να διατηρήσουν ως την ημέρα της κάλπης τη δυναμική που δείχνει να αναπτύσσεται, σταθεροποιώντας το «γαλάζιο» προβάδισμα.
Στο επιτελείο του Αντώνη Σαμαρά αναλύουν τα ποιοτικά στοιχεία των τελευταίων μετρήσεων που δημοσιοποιήθηκαν –και αποτελούν λογικά το προτελευταίο κύμα δημοσκοπήσεων πριν την απαγόρευση που ορίζει ο νόμος- με στόχο να προσαρμόσουν τις λεπτομέρειες της στρατηγικής τους σε αυτό που προβάλλει ως κοινωνικό αιτούμενο: Τη διασφάλιση δημιουργίας ενός κυβερνητικού σχήματος για την επόμενη ημέρα, με κεντρικές προτεραιότητες τη διατήρηση της ευρωπαϊκής πορείας της χώρας σε συνδυασμό με τη διαφοροποίηση επιλογών στην οικονομική πολιτική ώστε να αντιστραφεί η παρούσα κατεύθυνση που οδηγεί στην κοινωνική και βιοτική εξαθλίωση.

Στην Συγγρού εκτιμούν ότι σταδιακά αποκρυσταλλώνεται στη συνείδηση της κοινής γνώμης η κατάσταση που επικρατεί ενώ ταυτόχρονα ξεπροβάλλει και η αδυναμία του ΣΥΡΙΖΑ να διαχειριστεί με επάρκεια το αύριο της χώρας. Δεδομένα τα οποία έχουν καταγραφεί και στις τελευταίες μετρήσεις, οι οποίες συμπεριέλαβαν τόσο τις παλινωδίες στις θέσεις που εμφανίζει ο ΣΥΡΙΖΑ και οι συνιστώσες του, όσο και το «πολιτικό ξύλο» που έπεσε στον κ. Τσίπρα κατά τις επισκέψεις του σε Παρίσι και Βερολίνο.

Παράλληλα, καθίσταται φανερό για την Συγγρού ότι ο κ. Τσίπρας αδυνατεί να υποστηρίξει τις ακραίες θέσεις που κατά καιρούς διατυπώνει περί την καταγγελία του Μνημονίου, με αποτέλεσμα να αναδεικνύονται στη ρητορική του δημαγωγικά στοιχεία βγαλμένα από την εποχή του «λεφτά υπάρχουν».

Προφανή επίσης είναι και τα οφέλη που καταγράφονται δημοσκοπικά από την προσπάθεια Σαμαρά για την ανασύσταση της κεντροδεξιάς, με κυρίαρχο στοιχείο την επανένταξη της κ. Μπακογιάνη στην ΝΔ. Θετικά όμως προσλαμβάνονται και οι προσχωρήσεις στελεχών από τον ΛΑ.Ο.Σ. και το κίνημα των «Ανεξάρτητων Ελλήνων» του Π. Καμμένου –και οι δύο, δημοσκοπικά, εμφανίζουν σημαντικές απώλειες.

Με αυτά τα δεδομένα πλέον, οι επιτελείς του κ. Σαμαρά, προσδιορίζουν τους άξονες της προεκλογικής στρατηγικής της ΝΔ στους εξής:

-       Ανάδειξη της ανακολουθίας θέσεων –τόσο σε επίπεδο ηγεσίας όσο και στελεχών- του ΣΥΡΙΖΑ.

-       Προσαρμογή της «γαλάζιας» ρητορικής ώστε να επικοινωνηθεί στην κοινωνία ότι το δίλημμα εκφεύγει του ιδεολογικού «αριστερά- δεξιά» και επικεντρώνεται στον υπαρκτό κίνδυνο του «ευρώ ή δραχμή».

-       Εξάντληση των περιθωρίων για τη δέσμευση των «ισχυρών της Ευρώπης» σε αλλαγή μείγματος πολιτικής για την ανάσχεση της υφεσιακής πορείας.

-       Προεκλογική εκστρατεία «πόρτα - πόρτα» με συνολική στελεχιακή συστράτευση για την αποσαφήνιση των θέσεων της ΝΔ και το «αποχαρατηρισμό» του κόμματος από «Μνημονιακό».

Σύμφωνα με τους επιτελείς Σαμαρά, το μήνυμα της κάλπης της 6ης Μαΐου παραμένει αναλλοίωτο, ανεξάρτητα από το εκλογικό αποτέλεσμα της 17ης Ιουνίου: Οι πολίτες επιθυμούν πολιτικές συνεργασίες, ώστε να οδηγηθεί η χώρα με ασφάλεια έξω από τη δίνη της κρίσης.
Ως εκ τούτου, ήδη επεξεργάζονται τα σενάρια της επόμενης ημέρας, θέτοντας επί τάπητος όλες τις δυνατές παραμέτρους –κομματικά ποσοστά, δυνατότητες συνεργασίας, προγραμματικές και μετεκλογικές συγκλίσεις, πρόσωπα για τα ηγετικά αξιώματα κ.λπ. 

Πάνος Ρασσιάς