Στα ύψη έχουν φτάσει τα ναύλα που υποχρεώνονται να πληρώνουν οι μόνιμοι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες των νησιών του Αργοσαρωνικού, καταγγέλει ο ΣΥΡΙΖΑ, κατηγορώντας μάλιστα την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου ότι κρατάει «ρόλο θεατή».
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ και περιλαμβάνει δήλωση του βουλευτή Α’ Πειραιά και νησιών Θοδωρή Δρίτσα, η γραμμή του Αργοσαρωνικού, απ’ όπου διακινούνται κάθε χρόνο περισσότεροι από 2 εκατομμύρια επιβάτες (στην διάρκεια του 2011 διακινήθηκαν 2.278.694 επιβάτες σύμφωνα με στοιχεία της ΟΛΠ ΑΕ) έχει έντονα χαρακτηριστικά αστικής συγκοινωνίας (με καθημερινές μετακινήσεις π.χ. από και προς Αίγινα, Αγκίστρι κ.α.). Ωστόσο, τα ναύλα, που διαμορφώνονται ελεύθερα με το πρόσχημα του «ανταγωνισμού» έχουν φτάσει στα «ύψη».


Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά για τη γραμμή Πειραιάς- Αίγινα η απόσταση είναι 18 μίλια και οι τιμές των ναύλων σε συμβατικά πλοία κυμαίνονται μεταξύ 8,5- 9,5 ευρώ και στο ταχύπλοο φθάνουν σε 13,50 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι η τιμή ανά μίλι κυμαίνεται από 0,47 ευρώ- 0,52 ευρώ/ή 0,75 ευρώ με ταχύπλοο. Εάν κάποιος χρειάζεται να μετακινείται 3 φορές την εβδομάδα από την Αίγινα στον Πειραιά, όπως συμβαίνει με πολύ κόσμο (άλλοι χρειάζονται να κάνουν καθημερινά τη διαδρομή), θα χρειαστεί μόνο για ναύλα (με ταχύπλοο) 324 ευρώ τον μήνα!!!


«Όλα τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι τα ναύλα στα πλοία της ακτοπλοΐας βρίσκονται έξω από κάθε λογική. Στον Αργοσαρωνικό, μάλιστα, που έχει χαρακτηριστικά αστικά αστικής συγκοινωνίας η κατάσταση έχει ξεφύγει», υπογραμμίζει ο βουλευτής.


«Αυτή η αλλοπρόσαλλη τιμολογιακή πολιτική, που στρέφεται αποκλειστικά σε βάρος των νησιών, είναι αποτέλεσμα της ασύδοτης λειτουργίας των ακτοπλοϊκών εταιρειών, με τη σημερινή κυβέρνηση αλλά και τις προηγούμενες να τους έχουν παραδώσει όλο το πλαίσιο λειτουργίας της ακτοπλοΐας και να παραμένουν σε ρόλο θεατή» αναφέρει και προσθέτει «εμείς καλούμε τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου έστω και τώρα να ασκήσει το δικαίωμα που του δίνει το άρθρο 2 του νόμου 2932/01και να επιβάλλει υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας στα δρομολογημένα πλοία στον Αργοσαρωνικό για τον εξορθολογισμό των ναύλων αλλά και για την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, που έχουν μειωθεί δραματικά μετά την αποδρομολόγηση δύο πλοίων».


«Χρειάζεται επιτέλους ένας πλήρης εξορθολογισμός του ναυλολογίου προς όφελος του καταναλωτή» καταλήγει ο κ. Δρίτσας.