Για κανονιστική παρέμβαση στην αγορά καυσίμων μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα μίλησε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνισμού, Αθανάσιος Σκορδάς, στον Bήμα FM, αναφερόμενος στην υψηλή τιμολόγησή τους στην Ελλάδα. Για την κερδοσκοπία στα καύσιμα είπε ότι «πράγματι, στην Ελλάδα έχουμε πρόβλημα ακρίβειας στον τομέα των καυσίμων.  Αυτό, όμως, που θέλω να συμφωνήσω με την Επιτροπή Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ που έχει εκδώσει αυτή την ανακοίνωση είναι στο ποια ακριβώς μεταβλητή παρατηρούμε για να δούμε εάν υπάρχει αυτό που λέμε αισχροκέρδεια η όχι. Λέω λοιπόν ότι στο θέμα της τιμής των καυσίμων στην αντλία προ φόρων είμαστε ενδέκατη πιο ακριβή χώρα στην Ευρώπη. Ενώ μετά την επιβολή των φόρων είμαστε τρίτοι πιο ακριβοί Άρα έχουμε ένα θέμα υψηλής τιμολόγησης των καυσίμων στην Ελλάδα».

Για τα σχέδια της κυβέρνησης ανέφερε ότι «αυτό το οποίο μπορεί να κάνει η Πολιτεία, γιατί, δυστυχώς, η εξέλιξη της τιμής του πετρελαίου υπερβαίνει τις συνθήκες της εγχώριας αγοράς, είναι να προχωρήσουμε στην υλοποίηση του συστήματος εισροών-εκροών από τον πρώτο κρίκο της αλυσίδας που λέγεται καύσιμα μέχρι τον τελευταίο, ώστε να παρακολουθούμε που μπορεί να υπάρχει πρόβλημα, είτε αυτό αφορά την κοστολόγηση είτε αφορά το λαθρεμπόριο του καυσίμου που είναι μια μεγάλη πληγή και μια μεγάλη αιμορραγία για τα δημόσια έσοδα.

Αυτό το πλάνο για το σύστημα εισροών-εκροών έχει ολοκληρωθεί από την πλευρά των δικών μας υπηρεσιών. Βρίσκεται, ήδη, στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και περιμένουμε κι από εκεί να ολοκληρωθεί ό,τι απαιτείται στο θεσμικό πλαίσιο και να το πάμε στο επόμενο βήμα που είναι να υπάρχει μια σχετική  δράση από το ΕΣΠΑ για να χρηματοδοτήσουμε την εγκατάσταση αυτού του συστήματος χωρίς να επιβαρυνθούν οι πρατηριούχοι και χωρίς να μετακυλήσουν αυτό το κόστος στην τελική τιμή του καυσίμου.

Αυτό πιστεύω ότι θα γίνει πριν το τέλος του χρόνου. Έχουμε βάλει στόχο να είμαστε έτοιμοι, με εγκατεστημένο το σύστημα, πριν το τέλος του χρόνου. Φαντάζομαι ότι μπορεί αν καθυστερήσουμε σε κάποια στάδια αυτό να αναγκαστεί να πάρει κάποια παράταση, αλλά μιλάμε για τους επόμενους τρεις- τέσσερις μήνες. Δεν μιλάμε δηλαδή για μια παραπομπή της υπόθεσης στις καλένδες».

Για τη χειμερινή περίοδο και το πετρέλαιο θέρμανσης ο κ. Σκορδάς τόνισε: «Κατ’ αρχήν το ζήτημα  της ενοποίησης του  φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης  και στο πετρέλαιο κίνησης που εξετάζει το υπουργείο  Οικονομικών είναι θέμα αποκλειστικά της αρμοδιότητάς του. Ξέρετε ότι έχουμε αναλάβει την υποχρέωση να ενοποιηθούν οι δύο φόροι για να μπορέσει να υπάρξει ουσιαστική εξάλειψη στο κίνητρο του λαθρεμπορίου, γιατί, αν ο φόρος είναι ίδιος στα δύο πετρέλαια, δεν κερδίζετε τίποτα με το να παίρνετε πετρέλαιο θέρμανσης, να το αποχρωματίζετε και να το κάνετε πετρέλαιο κίνησης Άρα η ενοποίηση του φόρου έχει οπωσδήποτε ένα θετικό στα δημόσια έσοδα  Αυτό το οποίο επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών είναι με ποιο τρόπο, ποιες ομάδες, σε ποιες κλιματικές και γεωγραφικές περιοχές της χώρας θα επιδοτήσει το πρόβλημα της θέρμανσης. Αντιλαμβάνεστε ότι ο στόχος είναι πολύ δύσκολος σε μια περίοδο που ψάχνουμε για δημόσια έσοδα. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν είμαστε σε ευχάριστη θέση. Ποιος δεν θα ήθελε να μειώσει τη φορολογία στα καύσιμα»;

Για τους φόρους και την τιμή της βενζίνης και του πετρελαίου επισήμανε: «Είναι ένα προϊόν αυστηρά εισαγόμενο, δεν δημιουργούμε δηλαδή ούτε εγχώρια παραγωγή ούτε θέσεις εργασίας. Αυτό το οποίο πρέπει κανείς να πει είναι ότι πράγματι υπάρχει το πρόβλημα που εντοπίζεται στο ρεπορτάζ, ότι είναι υψηλές οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα. Θεωρώ όμως ότι η προσέγγιση του ότι υπάρχει –όπως λέει ο ΣΥΡΙΖΑ εδώ πέρα- ευθύνη της κυβέρνησης για αυτή την ιστορία, νομίζω ότι είναι άλλη μια επίδειξη μικροπολιτικής και τίποτα παραπάνω».

Παράλληλα, δεν συμφωνεί με τις καταγγελίες περί καρτέλ στην αγορά καυσίμων ενώ για τις παρεμβάσεις που δεν έχουν εφαρμοστεί δήλωσε: «Αυτό το οποίο προσπαθώ να κάνω, είναι να δουλέψουμε πιο γρήγορα. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει δεσμευτεί ότι μέχρι το τέλος Οκτωβρίου θα μας έχει δώσει νέα κανονιστική παρέμβαση για την αγορά των καυσίμων. Νομίζω ότι μπροστά στα τόσα χρόνια που έχουν χαθεί πραγματικά σε αυτή την υπόθεση άλλον ενάμιση μήνα μπορούμε να τον διαθέσουμε και να περιμένουμε. Από εκεί και μετά, αυτό το οποίο θέλω να ξέρετε και διαβεβαιώνω και εσάς και τους ακροατές σας είναι ότι η προσπάθεια που γίνεται είναι για να διασφαλίσουμε όσο το δυνατό, καλύτερη λειτουργία της αγοράς και στα καύσιμα, ώστε κανένας να μην κλέβει κανέναν. Αυτός είναι ο στόχος, αυτό είναι το ζητούμενο. Καταλαβαίνω ότι δεν θα το πετύχουμε στο 100%, αλλά η προσπάθεια είναι προς αυτή την κατεύθυνση».

Για τις παρεμβάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης στην αγορά τόνισε: «Η παρέμβαση δεν γίνεται μόνο για ό,τι γίνεται στην αγορά των καυσίμων. Έχουμε πρόβλημα στη χώρα σε δύο σημαντικούς τομείς: στα καύσιμα και στα νωπά τρόφιμα. Είναι δύο κατηγορίες στις οποίες παρουσιάζουν ακαμψία οι τιμές και δυστυχώς δεν μπορώ να είμαι και πολύ αισιόδοξος στα νωπά τρόφιμα, διότι έχουμε πτώση της παραγωγής αγροτικών προϊόντων και εγχωρίως και διεθνώς και σε συνδυασμό με την ξηρασία στην αμερικανική ήπειρο και την αύξηση της ζήτησης, κυρίως, από την πλευρά της Κίνας, οι τιμές και των πρώτων υλών και των ζωοτροφών και των νωπών αγροτικών προϊόντων κινούνται ανοδικά. Δεν μπορώ να πω ότι δεν θα κυνηγήσω τα θέματα που έχουν να κάνουν με αθέμιτες πρακτικές –και είδατε τι έγινε με τα κοτόπουλα- αλλά πρέπει και εσείς να βοηθήσετε να καταλάβει ο κόσμος ότι εκεί που το πρόβλημα είναι διεθνές, οι δυνατότητες μας είναι πολύ μικρές».

Τέλος, ο κ. Σκορδάς απέκλεισε την επιβολή πλαφόν στην αγορά.