Η Δημοκρατική Αριστερά διατυπώνει «σοβαρές επιφυλάξεις για το σχέδιο νόμου που προωθεί στη Βουλή το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου», όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση.
Το κόμμα του Φώτη Κουβέλη επισημαίνει ότι δε ότι υπάρχουν σοβαρά περιθώρια βελτίωσής του, όπως φάνηκε άλλωστε και κατά την περίοδο της δημόσιας διαβούλευσης επί του αρχικού σχεδίου.

«Η ΔΗΜΑΡ υποστηρίζει ότι η επιλογή του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη να μην δώσει στη δημοσιότητα το τελικό σχέδιο νόμου, με τις όποιες αλλαγές προκύψουν από τον δημόσιο διάλογο επ’ αυτού, παρά μόνο με την κατάθεσή του στη Βουλή, αποτελεί μια λανθασμένη επιλογή που δυσκολεύει την προσπάθεια συνθέσεων και βελτιώσεων του νομοσχεδίου. Καλεί δε τον υπουργό να δώσει έγκαιρα στα κόμματα και τους θεσμικούς φορείς της Ναυτιλίας το τελικό σχέδιο νόμου που προτίθεται να καταθέσει στη Βουλή» επισημαίνεται.

«Με την επιφύλαξη φυσικά οριστικής τοποθέτησης όταν δημοσιοποιηθεί το τελικό σχέδιο νόμου» και με βάση τα όσα έχουν δημοσιοποιηθεί η Δημοκρατική Αριστερά εκφράζει την αντίθεσή της στα παρακάτω βασικά σημεία:

-Κατάργηση του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής:  Η ΔΗΜΑΡ πάγια τάσσεται κατά της στρατιωτικοποίησης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, που επιχειρείται και με το προωθούμενο σχέδιο νόμου. Υποστηρίζει την αναγκαιότητα διατήρησης Αρχηγείου Λ.Σ. ΕΛ.ΑΚΤ και των καταρτισμένων στελεχών του, υπαγομένων είτε στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, είτε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, με διακριτό όμως ρόλο από τον πολιτικό - αναπτυξιακό τομέα της ναυτιλίας και με ανάλογη στελέχωση, στο πλαίσιο της Διοικητικής Μεταρρύθμισης και της αρχής της κινητικότητας.

-Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων: Μια Ρυθμιστική Αρχή δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να τελεί υπό τον έλεγχο του υπουργού καθώς δεν διασφαλίζεται η ανεξαρτησία που εκ του ρόλου της πρέπει να έχει. Ναι στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, όχι στην εξάρτησή της από την οποιαδήποτε πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ.

-Πλοηγική Υπηρεσία: Πρόκειται για μια υπηρεσία που παρέχουν τα λιμάνια. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να δοθεί στην οποιαδήποτε εταιρεία συσταθεί, η σημαντικής αξίας ακίνητη (κτίρια κ.λπ.) ή άλλη περιουσία διαθέτει η Πλοηγική Υπηρεσία. Είναι αναγκαία η ρύθμιση της υπηρεσιακής κατάστασης και η διατήρηση του ασφαλιστικού καθεστώτος του προσωπικού της Πλοηγικής.

-Λιμενικά Δίκτυα: Υπό προϋποθέσεις μπορεί να λειτουργήσει μόνο το Αττικό Λιμενικό Δίκτυο. Τόσο το Δίκτυο του Ιονίου ή Δ. Ελλάδας (κυρίως για λόγους απόστασης των λιμανιών μεταξύ τους), όσο και το δίκτυο Β. Ελλάδας δεν μπορούν να λειτουργήσουν. Σε μια προοπτική παραχωρήσεων μάλιστα π.χ. των λιμανιών του Δικτύου της Β. Ελλάδας υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ο επενδυτής να επικεντρωθεί στο πιο προσοδοφόρο γι’ αυτόν λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αφήνοντας υποβαθμισμένα περιφερειακά λιμάνια όπως είναι του Βόλου και της Καβάλας με προφανείς αρνητικές επιπτώσεις σε μεγάλες οικονομικές και γεωγραφικές ζώνες των αντίστοιχων ευρύτερων περιοχών.
TAGS