Η δημιουργία ελληνικού παράλληλου νηολογίου είναι ένα θέμα που διχάζει την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα εδώ και χρόνια. Το θέμα έφερε στη Βουλή η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Αγγελική Γκερέκου, με ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη.
Από την απάντηση του υπουργού, σύμφωνα με το protothema.gr,  φάνηκε ότι η κυβέρνηση δεν έχει πρόθεση να θεσμοθετήσει παράλληλο νηολόγια παρά τα επιχειρήματα που υπάρχουν ότι σε μία τέτοια περίπτωση όπως συμβαίνει με άλλες χώρες θα ενισχυόταν η ελληνική σημαία. «Η ανάπτυξη της Ελληνικής Ναυτιλίας βασίζεται στην ύπαρξη σταθερού θεσμικού νομοθετικού πλαισίου, κύρια όργανα του οποίου αποτελούν ο Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου (ΚΔΝΔ)-ΝΔ 187/73 (ΦΕΚ 261 Α΄) και το Ν.Δ.

2687/1953 (ΦΕΚ 317 Α΄) «Περί Επενδύσεως και Προστασίας Κεφαλαίων Εξωτερικού» το οποίο αποτελεί νομοθέτημα αυξημένης τυπικής ισχύος, αφού περιλαμβάνεται και στο άρθρο 107 του Συντάγματος. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (άρθρο 5 ΚΔΝΔ) για την εγγραφή πλοίων στο Ελληνικό νηολόγιο απαιτείται η προηγούμενη αναγνώριση τους ως ελληνικών. Ως Ελληνικά, αναγνωρίζονται τα πλοία που ανήκουν σε ποσοστό που υπερβαίνει το 50% σε Έλληνες υπηκόους ή Ελληνικά νομικά πρόσωπα.

Επίσης, επιτρέπεται υπό προϋποθέσεις και στους υπηκόους ή εταιρείες των λοιπών κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης η ύψωση της ελληνικής σημαίας σε πλοία ιδιοκτησίας τους κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 50%» επεσήμανε ο Κ.Μουσουρούλης και προσέθεσε: «Η αναγνώριση αυτών συντελείται με την εγγραφή τους στα τηρούμενα από τις Λιμενικές Αρχές νηολόγια, εφαρμοζόμενων κατά τα λοιπά των διατάξεων του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου. Το ελληνικό πλοίο καθ’ όσο διάστημα παραμένει νηολογημένο φέρει μόνο την ελληνική σημαία.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, εκτιμάται ότι δεν υφίσταται λόγος για τη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα του εθνικού μας νηολογίου με την ίδρυση παραλλήλου νηολογίου, πολύ δε περισσότερο για την ποντοπόρο ναυτιλία, η οποία καλύπτεται πλήρως με τις συνταγματικά κατοχυρωμένες εγκριτικές πράξεις του άρθρου 13 Ν.Δ. 2687/1953.»