«Έχουμε υποχρέωση όταν υπάρχουν αποφάσεις δικαστηρίων να τις τηρούμε και φυσικά το κράτος έχει όλα εκείνα τα εργαλεία με τα οποία μπορεί να επιβάλει την τήρηση των δικαστικών αποφάσεων», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής, αναφερόμενος στο θέμα με τις  απεργίες στις αστικές συγκοινωνίες.

Ο κ. Πεταλωτής σημείωσε παράλληλα ότι «όμως τα πράγματα δεν είναι "άσπρο-μαύρο"» και ότι δεδομένης της συζήτησης στη Βουλή για το νομοσχέδιο, υπάρχει περιθώριο για τους εργαζόμενους να επιστρέψουν στη δουλειά τους.

Ταυτόχρονα, ο κ. Πεταλωτής κάλεσε τους εργαζόμενους να δείξουν υπευθυνότητα και σημείωσε ότι «η επίταξη είναι ένα εργαλείο, αλλά είναι το έσχατο εργαλείο, όταν μάλιστα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι γίνεται συζήτηση στη Βουλή όπου συμμετέχουν και οι εργαζόμενοι με τα σωματεία τους».

«Εμείς αποδεικνύουμε ότι σε τέτοιου είδους ζητήματα, ανοίγουμε διάλογο, θέλουμε να είμαστε πειστικοί. Αναλαμβάνουμε και ενσωματώνουμε όποιες προτάσεις είναι θετικές και αυτό το αποδεικνύουμε», τόνισε.

Είπε ακόμη ότι «εργαλεία υπάρχουν, υπάρχουν ισορροπίες και εμείς λειτουργούμε με βάση συγκεκριμένο σχέδιο και όχι με βάση το θυμικό».

«Οι εργαζόμενοι είναι εργαζόμενοι, θέλουν να κατοχυρώνουν τα δικαιώματά τους, οι συνδικαλιστές έχουν υποχρέωση να εκφράζουν τις απαιτήσεις των ίδιων των εργαζομένων αλλά στη σημερινή φάση είναι ζήτημα στοιχειώδους υπευθυνότητας κυρίως των εργαζομένων να ταυτιστούν με την κοινωνική συνείδηση και δικαιοσύνη, ώστε και επιβάρυνση να μην υπάρχει προς τον ελληνικό λαό, αλλά και να συναινέσουν ώστε να υπάρχει μια καλύτερη κατάσταση που πρώτα από όλους τους ίδιους θα ενισχύει», ανέφερε.

Επιπλέον, υποστήριξε ότι οι απεργοί, τελείως αναίτια αρνούνται να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και πρόσθεσε ότι όταν δεν συμμορφώνονται με δικαστική απόφαση, η διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών, των επιμέρους φορέων έχει όλα τα εργαλεία και τα στοιχεία εκείνων που δεν εργάζονται και πως «συνεπώς υπάρχει αξιολόγηση, εκτίμηση, αλλά υπάρχουν και ισορροπίες που πρέπει να κρατηθούν ώστε οι εργαζόμενοι να γυρίσουν στη δουλειά τους».

Ερωτηθείς σχετικά, τόνισε ότι δεν υπάρχει απειλή ότι θα απολυθούν οι εργαζόμενοι αν δεν σταματήσουν την απεργία και πρόσθεσε ότι «δεν μπορούμε να μην λογαριάζουμε ούτε το νόμο, ούτε τους συμπολίτες μας για τα συντεχνιακά μας συμφέροντα».

«Αν κάποιος θεωρεί ως απειλή την επιβολή του νόμου, αυτό είναι δικό του θέμα», συμπλήρωσε.

Αναφορικά με τις διαρθρωτικές αλλαγές στις αστικές συγκοινωνίες, ο κ. Πεταλωτής μίλησε για «πολύ μεγάλη μεταρρυθμιστική τομή» και σημείωσε ότι «δεν θα μπορούσαμε να επιτρέψουμε να υπάρχουν σκόρπιες επιχειρήσεις που κατά διαστήματα γέμιζαν μέσω συγκεκριμένων πολιτικών, υπουργικών γραφείων με εργαζόμενους που δεν χρειάζονταν και για τους οποίους πληρώνει ο ελληνικός λαός».

Ερωτηθείς σχετικά με το κίνημα "δεν πληρώνω, δεν πληρώνω", ο κ. Πεταλωτής εκτίμησε ότι παραπέμπει σε Ντάριο Φο και «σε αριστερές υποτίθεται κινήσεις της δεκαετίας του 1970» που «δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα».

Υποστήριξε δε ότι «είναι διαφορετικό το "δεν πληρώνω, δεν πληρώνω", από το να είμαι συνειδητά κατά συρροή και κατ' εξακολούθηση τζαμπατζής», κάτι που πληρώνει σε πολλαπλάσια ο ελληνικός λαός».

Είπε ακόμη ότι αυτό το κίνημα των "τζαμπατζήδων" επ’ ουδενί θα πρέπει να το συγχωρήσουμε και «δεν πρέπει να ταυτιζόμαστε με κινήσεις του "δεν πληρώνω" που συνειδητά πλέον επιβαρύνουν και τον κρατικό προϋπολογισμό και τείνουν στην αύξηση του ίδιου του εισιτηρίου».

Σχετικά με τις αυξήσεις στα εισιτήρια, σημείωσε ότι δεν μπορεί όλη η Ελλάδα να πληρώνει την επιδότηση ενός εισιτηρίου που ούτως ή άλλως είναι χαμηλό σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Όσον αφορά στο «κίνημα ανυπακοής» για τα διόδια, ο κ. Πεταλωτής είπε ότι πρόκειται για διαφορετικό θέμα, υπενθυμίζοντας ότι οι συμβάσεις για τα διόδια, για τις οποίες η σημερινή κυβέρνηση είχε εκφράσει και εκφράζει τις αντιρρήσεις της, υπογράφηκαν από τη ΝΔ και έχουν να κάνουν με την υποχρέωση του κράτους να τηρεί τις υποχρεώσεις του.

«Όμως από εκεί και πέρα επεξεργαζόμαστε ένα σχέδιο ώστε τα διόδια που πολλές φορές δημιουργούν αδικίες, να ανταποκρίνονται στο ρόλο τους, που σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι αντισταθμιστικά διόδια για σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους και όχι εξοντωτικά», τόνισε.