Για προκλητικό “φέσι” του γαμπρού του Γιώργου Παπακωνσταντίνου στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα κάνει λόγο σε επίκαιρη ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής της ΝΔ, Γιάννης Μιχελάκης.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Μιχελάκης, « η εταιρεία «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Α.Β.Ε.Ε.» (Ε.Α.Σ.) που προήλθε το 2004 από τη συγχώνευση της «Α.Ε. Ελληνικού Πυριτιδοποιείου & Καλυκοποιείου» (ΠΥΡ.ΚΑΛ) και της «Ελληνικής Βιομηχανίας Όπλων Α.Ε.»  απασχολεί περίπου 900 εργαζόμενους και διαθέτει 5 εργοστασιακά συγκροτήματα, απολαμβάνει της πλήρους εμπιστοσύνης της διεθνούς αμυντικής αγοράς, τόσο ως συνεργάτης των μεγαλύτερων αμυντικών βιομηχανιών σε προγράμματα συμπαραγωγών, όσο και ως πιστοποιημένος προμηθευτής περισσότερων από 30 Υπουργείων Άμυνας από όλες τις ηπείρους.

Υπό το πρίσμα αυτό, προκαλεί έντονο προβληματισμό και δικαιολογημένη αγανάκτηση χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας “Κυριακάτικη Δημοκρατία”, σύμφωνα με το οποίο ο γνωστός από την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ έμπορος οπλικών συστημάτων και γαμπρός του πρ. Υπουργού Οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου  Ανδρέας Ρωσσώνης, έβαλε “φέσι” σε αυτήν τη σκληρά δοκιμαζόμενη αμυντική μας βιομηχανία, ύψους 528.000 ευρώ».

Όπως καταγγέλλεται, ο ελεγχόμενος για φοροδιαφυγή Ανδρέας Ρωσσώνης αρνείται να καταβάλει το παραπάνω χρηματικό ποσό για την αγορά τεσσάρων πυροβόλων τύπου Α-30Χ173, που έχει παραλάβει εδώ και δύο χρόνια από την ΕΑΣ η εταιρεία Oto Melara, την οποία αυτός εκπροσωπεί στην Ελλάδα. Σύμφωνα μάλιστα με το πόρισμα διοικητικού ελέγχου, το οποίο επικαλείται η εφημερίδα, προκύπτει ζήτημα μείζονος σημασίας, καθώς αναφέρεται σε αυτό ότι ανώτερα στελέχη της ΕΑΣ ενήργησαν ενάντια στα συμφέροντα της εταιρείας διευκολύνοντας τον Ανδρέα Ρωσσώνη, γεγονός, που εάν ισχύει, στοιχειοθετεί τη διάπραξη του αδικήματος της απιστίας. 

Ο κ. Μιχελάκης μάλιστα προσθέτει, «Αναμφίβολα όμως το πιο προκλητικό και ανεξήγητο σημείο του παραπάνω πορίσματος είναι το γεγονός ότι η ΕΑΣ διέθεσε τα επίμαχα πυροβόλα με τιμή μονάδος τα 165.000 ευρώ, όταν το κόστος τους ανέρχεται στα …165.000 ευρώ! Θα μπορούσε δηλαδή η σύμβαση μεταξύ ΕΑΣ και Ρωσσώνη να χαρακτηριστεί ως χαριστική, από τη στιγμή που το κέρδος της αμυντικής μας βιομηχανίας θα ήταν μηδενικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας η ΕΑΣ εκπλήρωσε στο ακέραιο τις συμβατικές της υποχρεώσεις που απέρρεαν από την επίμαχη συμφωνία, ενώ αντίθετα η πλευρά Ρωσσώνη εξακολουθεί να οφείλει το ποσό των 528.000 ευρώ, επικαλούμενη αβάσιμες προφάσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την ώρα που συμβαίνουν όλα αυτά, οι εργαζόμενοι της ΕΑΣ παραμένουν απλήρωτοι, η εταιρεία αδυνατεί να πληρώσει ακόμη και τους λογαριασμούς της ΔΕΗ και το μέλλον της μεγαλύτερης αμυντικής μας βιομηχανίας φαντάζει αβέβαιο.  Σε κάθε περίπτωση προκαλεί μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι η  ΕΑΣ ακόμη δεν έχει προσφύγει στη δικαιοσύνη με σκοπό την ικανοποίηση της εν λόγω απαίτησης. Επειδή η Ε.Α.Σ. αποτελεί μια εταιρεία μείζονος στρατηγικής σημασίας για τη χώρα με άριστες τεχνολογικές και παραγωγικές δυνατότητες και η εύρυθμη λειτουργία της συνδέεται άρρηκτα με την εθνική μας ασφάλεια, 

Επειδή είναι γνωστό ότι η ΕΑΣ αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, που καθιστούν ως ζωτικής σημασίας την είσπραξη κάθε απαίτησής της. Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:  Ποια είναι η θέση σας για το ανωτέρω ζήτημα;  Γιατί η ΕΑΣ δεν έχει ακόμη κινηθεί νομικά κατά του Ανδρέα Ρωσσώνη για την είσπραξη της επίμαχης αυτής οφειλής; Παρακαλείστε να καταθέσετε όλη τη σχετική με την επίμαχη σύμβαση αλληλογραφία μεταξύ των δύο μερών, καθώς επίσης και κάθε άλλο σχετικό με την εν λόγω υπόθεση έγγραφο. 

Ποια είναι η καταγγελλόμενη στο παραπάνω δημοσίευμα σχέση του Ανδρέα Ρωσσώνη με την παραγγελία επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ δύο επιπλέον υποβρυχίων, τα οποία θα κοστίσουν στη χώρα μας εν μέσω κρίσης ένα δις ευρώ, αντί της προβλεπόμενης καταβολής από Γερμανική εταιρεία ποινικής ρήτρας ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ υπέρ του ελληνικού δημοσίου; Ποια είναι η εμπλοκή του Ανδρέα Ρωσσώνη στο διαγωνισμό προμήθειας τορπιλών βαρέος τύπου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και ποια η ευθύνη του για το γεγονός ότι μέχρι σήμερα τα υποβρύχιά μας  δεν έχουν τορπίλες».