Γράφει ο Βαγγέλης Βιτζηλαίος 

Κυριολεκτικά όμηροι των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης της Μεγάλης Βρετανίας μπορούν να χαρακτηριστούν το Παλάτι και οι πολιτικοί της. Η εμμονή των βρετανικών ΜΜΕ για την αποκάλυψη κάποιου ροζ μυστικού μέλους της βασιλικής οικογένειας ή της κυβέρνησης αποτελεί μία πάγια τακτική που έχει αποδώσει πολλές φορές «πικάντικο» αποτέλεσμα και άφθονο κουτσομπολιό, παρά τον συντηρητισμό των κατοίκων της Γηραιάς Αλβιώνας.

Τελευταία φήμη που αναστάτωσε το Νησί είναι αυτή της «ανάρμοστης σχέσης» που φέρονται να είχαν η σύζυγος του βρετανού πρωθυπουργού, Ντέιβιντ Κάμερον με τον δήμαρχο του Λονδίνου, Μπόρις Τζόνσον. Η Daily Mail προχώρησε πριν από μερικές μέρες στο δημοσίευμα που φούντωσε τη σχετική συζήτηση, σύμφωνα με το οποίο το παράνομο ζευγάρι αποτελούσαν άτομα μέσης ηλικίας που δεν είναι μέλη της κυβέρνησης αλλά θα προκαλούσαν πολύ μεγάλα προβλήματα στο νο. 10 της Ντάουνινγκ Στριτ.

Από τότε το κουτσομπολιό οργίασε στο Διαδίκτυο, με κακές γλώσσες να λένε ότι η σχέση της Σαμάνθα Κάμερον και του Μπόρις Τζόνσον είχε και συνέχεια, στο πρόσωπο της εννιάχρονης Νάνσυ Κάμερον! Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας έχει μάλιστα στα χέρια του μία κασέτα, στην οποία πρωταγωνιστούν οι δύο εραστές. Φυσικα΄τα ΜΜΕ της χώρας αναζητούν μανιωδώς ντοκουμέντα που θα τους βοηθήσουν να μπουν στην κρεβατοκάμαρα της πρωθυπουργικής κατοικίας.

Τις μεγαλύτερες συγκινήσεις στις ιστορίες της κλειδαρότρυπας έχουν χαρίσει απλόχερα τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ, κάνοντας τα ταμπλόιντ και τους δημοσιογράφους τους να ακολουθούν κατά πόδας τους ενοίκους του, παίζοντας ενίοτε ακόμα και τον ρόλο... κατασκόπου. Το ζευγάρι του πρίγκιπα Κάρολου και της αδικοχαμένης λαίδης Νταϊάνα έχει κάνει να χυθούν τόνοι μελάνι και να δημιουργηθούν άπειρες θεωρίες συνωμοσίας.

Οι παράνομές τους σχέσεις, με την Καμίλα Πάρκερ Μπόουλς και τον Ντόντι αλ Φαγέντ αντίστοιχα, έχουν γεμίσει πολλά πρωτοσέλιδα. Αποκορύφωμα  φυσικά αυτής της ροζ ιστορίας ήταν ο θάνατος της Νταΐάνα και του αλ Φαγέντ υπό συνθήκες που παραμένουν περίεργες. Επισήμως παπαράτσι κυνηγούσε το αυτοκίνητο και ο οδηγός του αυτοκινήτου έχασε τον έλεγχο του οχήματος στο οποίο επέβαινε το παράνομο ζευγάρι.

Τα βρετανικά ΜΜΕ, πάντως δεν πτοήθηκαν από το τέλος της ταραγμένης αυτής σχέσης αφού οι γιοί του πριγκιπικού ζεύγους, Ο Γουίλιαμ και ο Χάρι, βρίσκονται πάντα υπό το άγρυπνο βλέμμα της κάμερας και της φωτογραφικής μηχανής.

Ο γάμος του Γουίλιαμ με την Κέιτ Μίντλετον αποδείχθηκε ιδιαίτερα ιδιαίτερα ενδιαφέρων για τα βρετανικά Μέσα, που δεν έχουν αφήσει λεπτό ήσυχη τη δούκισσα του Κέμπριτζ. Το καλοκαίρι του 2012 το γαλλικό κουτσομπολίστικο περιοδικό Closer, δημοσίευσε τον Σεπτέμβριο μια σειρά από φωτογραφίες της Δούκισσας γυμνόστηθης κατά τη διάρκεια των διακοπών της με τον πρίγκιπα. Στη Βρετανία σημειώθηκε σάλος, με την αντίστοιχη έκταση στα ΜΜΕ ενώ το Μπάκινγχαμ είχε χαρακτηρίσει τη δημοσίευση των φωτογραφιών ως «αποκρουστική» παραβίαση της ιδιωτική ζωής του βασιλικού ζεύγους.

Από τα φλας της δημοσιότητας δεν έλειψε και πρίγκιπας Χάρι, ο οποίος απαθανατίστηκε σε πάρτι στο Λας Βέγκας γυμνός! Φυσικά, τα βρετανικά εξώφυλλα υποδέχθηκαν με ανοιχτές αγκάλες τις επίμαχες σκηνές.

Σημειώνεται ότι ούτε το ζεύγος Μπλερ έμεινε ανέπαφο από την επιθετικότητα των ΜΜΕ. Στις αρχές του 2012 η Σέρι Μπλερ κατέθεσε αγωγή για την υποκλοπή των τηλεφωνικών της μηνυμάτων, κατά του ομίλου News Group Newspapers. Ο Όμιλος του Ρούπερτ Μέρντοκ εκδίδει την ταμπλόιντ The Sun και εξέδιδε και την News of the World.

Τα έντυπα του αυστραλού μεγιστάνα, με χαρακτηριστικά χρώματα των ρεπορτάζ τους το κίτρινο και το ροζ, καθώς και τα θεμιτά και αθέμιτα μέσα που χρησιμοποιούνται ώστε να υπάρξει αποκάλυψη έχουν διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό το σύγχρονο πρόσωπο των ΜΜΕ στη Βρετανία. 

Παράδοξο αποτελεί το γεγονός ότι, ενώ η Γηραιά Αλβιώνα διαθέτει μερικά από τα πλέον αξιόπιστα και σοβαρά έντυπα στον κόσμο (Guardian, Financial Times, Economist μεταξύ άλλων), έχει στιγματιστεί από τους δημοσιογράφους-κυνηγούς «υψηλών» κεφαλών. Στη συντηρητική Βρετανία, το να μπορούν να δουν οι αναγνώστες ή οι τηλεθεατές μέσα από την κλειδαρότρυπα ενός υψηλά ιστάμενου προσώπου αποτελεί ένα είδος εκτόνωσης.

Η «μετρημένη» Ελλάδα

Στην περίπτωση της Ελλάδας, πάντως, δεν παρατηρείται κάτι τέτοιο. Παρά τα αρκετά κακώς κείμενα και παθογένειες της ελληνικής πολιτικής σκηνής και των ελληνικών μίντια, η αποκάλυψη προσωπικών στιγμών δεν αποτελεί αυτοσκοπό. 

Ουσιαστικά από την εποχή του Ανδρέα Παπανδρέου και της Δήμητρας Λιάνη, με το περίφημο νεύμα στο αεροπλάνο, από το οποίο άρχισε μία ιδιαίτερα στενή κάλυψη της σχέσης του πρώην πρωθυπουργού με την πρώην αεροσυνοδό, δεν σημειώθηκε κάποιο έντονο πολιτικό σίριαλ ροζ απόχρωσης. 

Σε αυτό φυσικά παίζει κομβικό ρόλο και το γεγονός ότι οι μετέπειτα πρώτες κυρίες της Ελλάδας ήταν ιδιαίτερα προσεκτικές στις κινήσεις τους, με αποτέλεσμα να κρατήσουν μακριά τους τις «αδιάκριτες» κάμερες και φλας...