Τα συμπεράσματα της πρώτης έρευνας «Εμπόριο και Τουρισμός στη Ρόδο», παρέδωσαν στην υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ  Βασίλης Κορκίδης και ο γενικός γραμματέας Γεώργιος Καρανίκας, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για την έρευνα της αναβάθμισης των τουριστικών περιοχών και την σύνδεση του εμπορίου με τον τουρισμό.

Η Υπουργός πρότεινε την συνέχιση της κοινής προσπάθειας με διενέργεια αντίστοιχης μελέτης για το κέντρο της Αθήνας και το λιμάνι του Πειραιά.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συμφωνήθηκε ότι το εμπόριο και ο τουρισμός είναι δύο αλληλοτροφοδοτούμενες βαριές μεταβλητές της ελληνικής οικονομίας και δύο από τα μεγάλα στοιχήματα που πρέπει να κερδίσουμε για την έξοδο της χώρας από την κρίση.

Όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ σε ανακοίνωση «η χώρα μας λόγω θέσης, μορφολογίας, νησιωτικότητας, ιστορίας, κλίματος και φυσικού κάλλους, διαθέτει το συγκριτικό πλεονέκτημα να υποδέχεται εκατομμύρια επισκεπτών, οι οποίοι εκ των πραγμάτων εξυπηρετούνται τόσο στην Αθήνα όσο και στις πολυάριθμες τουριστικές αγορές».

Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, «για τον λόγο αυτό και για πρώτη φορά στην Ελλάδα το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών, επιχείρησε να μελετήσει εμπορικά τις τουριστικές αγορές, να καταγράψει τις στάσεις και τις αντιλήψεις των εγχώριων και ξένων τουριστών, αλλά και την γνώμη τους για τη λειτουργία και τις παροχές των εμπορικών καταστημάτων».

Σκοπός της ΕΣΕΕ είναι «να φτιάξει ένα χρήσιμο εργαλείο για τους επιχειρηματίες της κάθε περιοχής, αλλά και έναν οδηγό μελέτης των τουριστικών αγορών», καθώς όπως τονίζει «είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τις ανάγκες των εκατομμυρίων τουριστών ανά εθνικότητα και να παρέμβουμε για να βελτιώσουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες των εμπορικών καταστημάτων».

«Η Μμε εμπορική επιχείρηση ειδικά στην Αθήνα και σε όλες τις τουριστικές περιοχές για πολλές δεκαετίες υπήρξε απαραίτητο εργαλείο για την καλύτερη εξυπηρέτηση του τουριστικού κοινού. Διαμέσου της έρευνας η ΕΣΕΕ φιλοδοξεί να εντοπίσει τα δυνατά και αδύνατα σημεία των τουριστικών αγορών και να αναδείξει την καταναλωτική συμπεριφορά των τουριστών.» επισημαίνει η ΕΣΕΕ και προσθέτει:

«Η χάραξη μιας νέας επιχειρηματικής στρατηγικής και οι προτάσεις τρόπων αναζωογόνησης της αγοράς αλλά και καλύτερης προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες συνθήκες είναι η έμπρακτη υποστήριξη της ΕΣΕΕ στην εμπορική τουριστική επιχείρηση. Οι πρωτοβουλίες, με τον τίτλο η «Ελλάδα σπίτι σας», το σήμα πιστοποίησης «Eco-Commerce» καθώς και οι εκδηλώσεις «Summer Shopping Festivals» και «Summer, Sun, Sea & Shopping» αναφέρθηκαν στην Υπουργό, η οποία ζήτησε να παρουσιαστούν για περαιτέρω συνεργασία με τον ΕΟΤ».

Η ΕΣΕΕ σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού «ελπίζει ότι μέσω εξειδικευμένης έρευνας θα συνεισφέρει επαρκώς στη βελτίωση της γνώσης και πληροφόρησης των εμπόρων, με όλα τα απαραίτητα στοιχεία σχετικά με τις καταναλωτικές ανάγκες και συνήθειες τουριστών για την κατάρτιση ενός καλοσχεδιασμένου αναπτυξιακού πλάνου τουριστικών εμπορικών αγορών».