Γράφει ο Πάνος Ρασσιάς

Το χθεσινό τζάκ ποτ, του τρία στα τρία στις επενδύσεις, έχει ως στόχο να συνεχίσει το Μέγαρο Μαξίμου, προκειμένου να πάρει μπροστά η μηχανή της ελληνικής οικονομίας και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας στη χώρα.

Τις καλές ειδήσεις από το Αζερμπαϊτζάν για τον αγωγό TAP, που μπορεί να καταστήσει την Ελλάδα ενεργειακό κόμβο για την Ευρώπη, ακολούθησε η ανακοίνωση της συμφωνίας μεταξύ Wind και Vodafone για επένδυση σε κοινό δίκτυο κεραιών, ύψους 200 εκ. ευρώ με πρόβλεψη 650 νέων θέσεων εργασίας, ενώ λίγες ώρες αργότερα πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του προβλήτα φορτοεκφόρτωσης 3 της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, με προοπτική για 3.000 θέσεις εργασίας.

Ωστόσο τίποτα από αυτά δεν έγινε τυχαία, καθώς ο ίδιος ο πρωθυπουργός και οι συνεργάτες του, ακολούθησαν τους τελευταίους 12 μήνες συγκεκριμένη στρατηγική. Με εξαντλητική προετοιμασία σε όλες τις λεπτομέρειες, ετοιμάζονταν και ετοιμάζονται από το Μέγαρο Μαξίμου, συνεχώς φάκελοι για στοχευμένα επενδυτικά σχέδια τα οποία μπορούν να υλοποιηθούν στη χώρα μας, με μετρήσιμα αποτελέσματα και πολλές φορές με ιδιαίτερη γεωπολιτική σημασία.

Όπως σημείωνε στο newpost κυβερνητική πηγή «γνωρίζουμε ότι δεν θα έρθει εύκολα μια επένδυση π.χ. 3 δισ. $ για 50.000 θέσεις εργασίας, όμως μπορούμε με συγκεκριμένη στόχευση να φέρουμε πολλές επενδύσεις, οι οποίες αθροιστικά θα έχουν το ίδιο αποτέλεσμα για την ελληνική οικονομία, δίνοντας συνεχείς ανάσες και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας σε όλη την Ελλάδα».

Η αθόρυβη, αλλά αποτελεσματική λογική της στρατηγικής που ακολουθεί το Μέγαρο Μαξίμου για τις επενδύσεις, φάνηκε κυρίως στο τεράστιας σημασίας θέμα του αγωγού TAP. Το πρωί της Κυριακής 19 Μαΐου, ο πρωθυπουργός επιστρέφοντας από την Κίνα, έκανε στάση για περίπου δύο ώρες, στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν, όπου συναντήθηκε με τον πρόεδρο της χώρας Αλίγιεφ.

Για την επίσκεψη αυτή στην Ελλάδα γράφτηκαν κάποια μονόστηλα την επομένη στις εφημερίδες που ανέφεραν ξερά ότι αντικείμενο της συνάντησης αυτής, ήταν ο TransAdriatic Pipeline (αγωγός TAP). Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια τεράστια άμεση ξένη επένδυση, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, που θα δημιουργήσει 2.000 άμεσες και 10.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.

Εκτός από τα πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία, η ολοκλήρωση του αγωγού, θα τοποθετήσει την Ελλάδα σε κυρίαρχη γεωπολιτική θέση στα Βαλκάνια, αλλά και στον ενεργειακό χάρτη όλης της Ευρώπης.

Ανάλογης σημασίας είναι και η επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, που και αυτή επίσης υπήρξε αποτέλεσμα λεπτομερούς σχεδιασμού. Η κινεζική πλευρά εξέφρασε χθες το έντονο ενδιαφέρον της να προχωρήσει σε δεύτερη επένδυση στο δυτικό κομμάτι του προβλήτα 3, που θα φέρει έργα 224 εκ. ευρώ και θα δημιουργήσει 500 μόνιμες νέες θέσεις εργασίας, εκτός από αυτούς που θα απασχοληθούν κατά την κατασκευή του έργου.

Η κυβέρνηση και οι επενδυτικοί κολοσσοί της Κίνας μόνο τυχαία δεν υλοποιούν σχέδιά τους σε ξένες χώρες, καθώς ο σχεδιασμός τους είναι στρατηγικός και μακροχρόνιος.

Η στόχευσή τους για την Ελλάδα, είναι να χρησιμοποιηθεί ο Πειραιάς ως διαμετακομιστικό κέντρο για την Ευρώπη και για αυτό χρειάζονται 3 σημεία. Το λιμάνι για την εκφόρτωση των προϊόντων, το Θριάσιο για συναρμολόγηση και το σιδηροδρομικό δίκτυο για να στέλνονται τα προϊόντα αυτά στις ευρωπαϊκές αγορές. Στο πλαίσιο αυτό, όπως ανακοίνωσε χθες και ο κ. Σαμαράς, στις επόμενες ημέρες θα ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.