Επτά νέοι σταθμοί του μετρό, έτοιμοι να παραδοθούν στο επιβατικό κοινό, δεν πρόκειται να λειτουργήσουν για τουλάχιστον έναν χρόνο αφού το σκάνδαλο των "μαύρων ταμείων" της Siemens έχει οδηγήσει σε "πάγωμα" όλων των συμβάσεων με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η σηματοδότηση των επεκτάσεων του σημερινού δικτύου.

Στον "αέρα", λοιπόν, βρίσκονται οι σταθμοί Μετρό του Περιστερίου, Ανθούπολης, Χαϊδαρίου, Ηλιούπολης, Αλίμου, Αργυρούπολης και του Ελληνικού, που σύμφωνα με όσα είχε δεσμευτεί η Αττικό Μετρό αναμένονταν να δοθούν στο κοινό τον προσεχή Ιούνιο.

Ωστόσο, συμφωνα με την "Καθημερινή", λόγω της μη ανανέωσης από το 2008 της σχετικής σύμβασης με τη Siemens, που έχει την ευθύνη εγκατάστασης του συστήματος σηματοδότησης στους συρμούς και τους σταθμούς, η κατάσταση έχει παραμείνει στάσιμη.

Οπως εξήγησε ο κ. Τσίτουρας, η Siemens είχε εξ αρχής αναλάβει το έργο να τοποθετεί σε όλα τα βαγόνια και τις πλατφόρμες το σύστημα των "σινιάλων" που επικοινωνούν αυτομάτως με το κέντρο του μετρό για την ασφαλή κίνηση των συρμών και την άφιξή τους στους σταθμούς.

Η άρνηση ωστόσο της ελληνικής πλευράς να υπογράψει την επέκταση της σύμβασης έχει επί της ουσίας παγώσει όλο το έργο με συνέπεια, οι νέοι συρμοί που κατασκευάζονται στην Κορέα να έχουν ήδη ολοκληρωθεί χωρίς να έχει εγκατασταθεί το συγκεκριμένο σύστημα, ενώ ακόμη και σήμερα να λυνόταν το πρόβλημα, λόγω των πολύμηνων δοκιμών που χρειάζονται, δεν είναι πια εφικτό τα νέα τρένα και οι επτά σταθμοί να λειτουργήσουν πριν από το 2012.

Αξίζει να σημειωθεί, σύμφωνα πάντα με το ίδιο δημοσίευμα, πως η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών δεν έχει επί της ουσίας εναλλακτική λύση, δεδομένου ότι το σύστημα "σηματοδότησης" άλλων εταιρειών δεν είναι συμβατό με αυτό που έχει ήδη εγκαταστήσει η Siemens στους παλιότερους σταθμούς.

Έτσι, η μόνη εφικτή λύση είναι η ελληνική πλευρά να κάνει κάποια στιγμή συμφωνία με τη γερμανική εταιρεία.