Σε υψηλούς τόνους στη Βουλή συνεχίζεται έως αυτή την ώρα η συζήτηση επί του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών με την αντιπαράθεση κυβέρνησης και αντιπολίτευσης να επικεντρώνεται εκ νέου, στην επίμαχη τροπολογία για τα διόδια και τα εισιτήρια.

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Δημήτρης Ρέππας έκανε δεκτή την πρόταση που είχαν υποβάλει βουλευτές της ΝΔ και του ΛΑΟΣ και πλέον δεν θεωρείται πλημμέλημα αλλά πταίσμα το αδίκημα της μη πληρωμής εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες. Έτσι δεν υπάρχει θέμα φυλάκισης και το σχετικό αδίκημα θα τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο, ενώ η ποινική δίωξη θα ασκείται μετά από έγκληση.

Ο κ. Ρέππας υπεραμύνθηκε της νομοθετικής ρύθμισης για τα διόδια επκαλούμενος το παράδειγμα της Γαλλίας, η οποία όπως είπε, έχει θεσπίσει διάταξη σύμφωνα με την οποία η μη πληρωμή τους θεωρείται παράβαση του Κ.Ο.Κ. Διευκρίνισε δε, ότι είναι στην ευχέρεια του αστυνομικού οργάνου, εάν θα επιβάλει, πέραν του προστίμου, και τις άλλες προβλεπόμενες ποινές, όπως την αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας, διπλώματος και πινακίδων.

Παράλληλα κάλεσε τους ίδιους τους εργαζόμενους να υπερασπιστούν την προσπάθεια για εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών αλλά και να διαφυλάξουν τα συμφέροντα των εταιριών τους, υπογραμμίζοντας ότι «εγγύηση για να έχουν μισθό είναι η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων τους».

«Είμαστε έτοιμοι να παρέμβουμε διορθωτικά εκεί όπου υπάρχουν αδικίες», δήλωσε ο υπουργός και δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσουν άμεσα τα έργα για την κατασκευή όλων των παράδρομων και τόνισε ότι η κυβέρνηση είναι στο σωστό δρόμο και δεν είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία».

Ο υπουργός Μεταφορών, αντικρούοντας τις αιτιάσεις ότι έχει λήξει η σύμβαση παραχώρησης και πρέπει η Αττική Οδός να περάσει στο κράτος, κατέθεσε έγγραφο της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος, που είναι σύμβουλος του κράτους για όλα τα συγχρηματοδοτούμενα δημόσια έργα, στο οποίο καταγράφεται ότι «η σύμβαση παραχώρησης για την εκμετάλλευση των διοδίων της Αττικής Οδού με την κατασκευαστική κοινοπραξία έχει διάρκεια μέχρι το 2024.»

Σύμφωνα με την έκθεση της Τράπεζας Ελλάδος σε ότι αφορά την αξιολόγηση της χρηματοοικονομικής κατάστασης Αττική Οδός ΑΕ, σημειώνεται ότι με βάση την τελευταία χρηματοοικονομική αναφορά του Αναδόχου, οι προβλέψεις για τα οικονομικά στοιχεία φέρονται να επιτυγχάνονται στο τέλος του 2024 καθώς η απόδοση είναι 12,08 % και κατά συνέπεια δεν προκύπτει δικαίωμα περιορισμού της παραχώρησης. Αντίστοιχη έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος κατέθεσε ο κ. Ρέππας και για την παραχώρηση της γέφυρας Ρίου Αντιρρίου.

Την αντίθεσή της αναφορικά με την τροπολογία για τη μη πληρωμή των διοδίων εξέφρασε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Τόνια Αντωνίου τονίζοντας ότι η ρύθμιση δεν αντιμετωπίζει το θέμα "και ρίχνει λάδι στη φωτιά".

»Συγκεκριμένες δεσμεύσεις που θα απαλλάσσουν από την πληρωμή διοδίων, όσων μένουν σε όμορες ή παρακείμενες περιοχές και αναγκάζονται καθημερινά να πληρώνουν το αντίτιμο δύο και τρεις φορές για να πάνε στη δουλειά τους», ζήτησαν τόσο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος όσο και ο εισηγητής της ΝΔ, Μανώλης Κεφαλογιάννης και Μιχάλης Παπαδόπουλος.

«Για μικρή υποχώρηση της κυβέρνησης που ωστόσο, όπως υποστήριξε δεν θα σταματήσει το μαζικό κίνημα του δεν πληρώνω αλλά αντίθετα θα οδηγήσει σε μαζικότερες ανατροπές», έκανε λόγο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης.

«Η επίκληση περί του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών είναι κατ΄επίφαση καθώς εμποδίζεται από τα αντικοινωνικά κριτήρια. Οι σημαίες περί εξυγίανσης συγκροτούν απλά το βελούδινο γάντι της ατσάλινης πολιτικής σας που ποδοπατά και συνθλίβει τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιωμάτων των εργαζομένων», υποστήριξε ο εισηγητής του ΚΚΕ Νίκος Παπακωνσταντίνου.

Ο πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ. Γιώργος Καρατζαφέρης, κάλεσε τον υπουργό Μεταφορών να αλλάξει την ρύθμιση για τα διόδια, ώστε όσοι δεν πληρώνουν να τιμωρούνται μόνο με χρηματικό πρόστιμο και όχι με αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος, όπως προβλέπει ο Κ.Ο.Κ.

Από την πλευρά του, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με τις αλλαγές στην τροπολογία έκανε μόνο ένα μικρό βήμα, δίνοντας ταυτόχρονα τα διαπιστευτήρια της στις απαιτήσεις των εργολάβων. Παράλληλα υπεραμύνθηκε της λογικής όσων αρνούνται να πληρώσουν πανάκριβα διόδια σε δρόμους καρμανιόλα, όπως είπε, και κάλεσε όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης να προκαλέσουν ονομαστική ψηφοφορία για να τεθούν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ προ των ευθυνών τους.

«Δεν μπορείτε να ποινικοποιείτε κινήματα», τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης.

Η Ντόρα Μπακογιάννη δήλωσε ότι θα υπερψηφίσει το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες εκτιμώντας ωστόσο ότι δεν θα έχει αποτέλεσμα.

Αποφασίζουν νέες κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι

Νωρίτερα το απόγευμα συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή στην πλατεία Συντάγματος πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες. Τις προσεχείς ημέρες θα πραγματοποιήσουν γενικές συνελεύσεις, προκειμένου να καθορίσουν την περαιτέρω πορεία τους.

Αύριο, Τετάρτη, οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία έχουν εξαγγείλει 4ωρη στάση εργασίας από τις 11 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι.