Γράφει ο Γιάννης Κοκκινίδης

Μεγάλα και πολύ σοβαρά  διλήμματα έχουν τεθεί στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Τόσο η πολιτική όσο και η στρατιωτική ηγεσία του Πενταγώνου γνωρίζει ότι εάν και κατασπαταλήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια (έως το 2003) υπέρογκα ποσά για την αγορά υπερτιμολογημένων οπλικών συστημάτων ωστόσο η μη συνέχιση της ανανέωση των οπλικών μας συστημάτων δημιουργεί “μαύρες” τρύπες στην άμυνα της χώρας μας. Την Πέμπτη  ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Μιχαήλ Κωσταράκος από τον Άραξο ,καλός γνώστης των πραγμάτων, δήλωσε ότι θα παραμείνουν στην ενεργό δράση τα βομβαρδιστικά Α-7 για τα επόμενα δύο χρόνια. Μάλιστα πέταξε και με αυτά. 

 

Η ηλικία τους ξεπερνάει τα 40 έτη και ο τύπος αυτός είχε χρησιμοποιηθεί στον πόλεμο του Βιετνάμ. Καμία άλλη πολεμική αεροπορία δεν τα έχει σε ενεργό δράση . 

Η Πορτογαλία που τα είχε τα απέσυρε το 1999 ενώ τα Ταϊλανδικά A-7 παραμένουν επιχειρησιακά μόνο σε περίπτωση ιδιαίτερα έκτακτης ανάγκης. Η δε παραγωγή του αεροσκάφους σταμάτησε το 1984  και  έως τότε είχαν κατασκευαστεί 1570 αεροσκάφη Α-7.
Το ελληνικό Πεντάγωνο είχε δρομολογήσει την αντικατάστασή τους αλλά στην πράξη εγκαταλείφθηκε . Και παρά το γεγονός  ότι δεν προχώρησε η αγορά νέων αεροσκαφών αποφασίστηκε η απόσυρση και των μοναδικών βομβαρδιστικών που διαθέτει η χώρα μας  για να προκαλεί ισοδύναμο πλήγμα στον εχθρό που θα χτυπήσει τη χώρα μας. 

Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη παίρνουν βαρύ φορτίο ,μπορούν να πετούν πολύ χαμηλά ακολουθώντας το ανάγλυφο του εδάφους ώστε να μην γίνονται αντιληπτά από τα επίγεια ραντάρ και έχουν μεγάλη ακτίνα δράσης που τους επιτρέπει τη διείσδυση στα ενδότερα της εδαφικής κυριαρχίας του εχθρού. 

Συγκεκριμένα το Α-7  Corsair κινείται στις υψηλές υποηχητικές ταχύτητες, κινούμενο από έναν αεριοστροβιλοπροωθητήρα δίχως μετάκαυση. Η προσφερόμενη ώση είναι 67 kN . Σε συνδυασμό με την μεγάλη γωνία του εκπετάσματος (sweep angle), ο κινητήρας δίνει τη δυνατότητα στο A-7 να κινηθεί με ταχύτητες της τάξης του Mach 0.94 στα 20.000 πόδια , και με μια ακτίνα ενεργείας 1.900 ναυτικών μιλίων (3400+ χιλιόμετρα), που παραμένει μεγαλύτερη ακόμα και αυτή των πιο σύγχρονα ελαφρά μαχητικά όπως του F-16. Εντούτοις, η πλειοψηφία των πιλότων που πέταξε το αεροσκάφος θεωρούσε ότι ήταν αδύναμο από πλευράς κινητήρων και ότι αυτό του στερούσε δυνατότητες μάχης, ειδικά στον τομέα της αερομαχίας. 

Ωστόσο για να υπάρξει εξοικονόμηση χρημάτων δρομολογούνταν να σταλούν τα εναπομείναντα σαράντα επτά βομβαρδιστικά Α-7 στα σκουπίδια(!). Τώρα και με τις κατευθύνσεις που έδωσε ο νέος υπουργός Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος για διατήρηση των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων και καλή συντήρησή αυτών για την αντιμετώπιση των απειλών της χώρας , ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ με την επίσκεψή του στον Άραξο και με την πτήση του με τον συγκεκριμένο τύπο Α-7 σηματοδότησε  την παράταση δράση τους στην Πολεμική Αεροπορία. Μια οποιαδήποτε άλλη αγορά θα απαιτούσε δισεκατομμύρια που δεν υπάρχουν. Ούτε θα μπορούσε η Ελληνική κοινωνία να αντέξει και άλλα χρέη. 

Βέβαια αν υπάρξει κανένα μεγάλο πρόβλημα με την Τουρκία λόγω ΑΟΖ ,τότε πολλοί θα υπάρξουν που θα χρεώσουν ευθύνες σε κυβερνητικούς αξιωματούχους που η Ελλάδα δεν κρατούσε ενισχυμένο το οπλοστάσιο της. Η Άγκυρα παρά το γεγονός ότι ήδη διαθέτει τεράστιο οπλοστάσιο και υπερτερεί αριθμητικά ακόμα και σε στράτευμα παρήγγειλλε περίπου εκατό   F-35. 

Πρόκειται για  ένα μαχητικό που η κατασκευάστρια εταιρία του το χαρακτηρίζει αόρατο και είναι πανάκριβο. Και θα αρχίσει η Τουρκία  να τα παραλαμβάνει όταν η Ελλάδα σε δύο- τρία χρόνια θα αποσύρει τα παλαιά Α-7 λόγου μη εύρεσης ανταλλακτικών. Αυτό θα έρθει τότε να προστεθεί σε ένα σκηνικό απογοητευτικό καθώς πολλά F-16 Block 30 που διαθέτει θα είναι για το μουσείο καθώς ήδη θεωρούνται παλαιά και ξεπερασμένα ενώ ο εκσυγχρονισμός τους πλέον κρίνεται ασύμφορος. Το θέμα είναι «κανόνια και μνημόνια» ή αγώνας για την όσο το δυνατόν γρηγορότερη απελευθέρωσή μας από την τρόϊκα. 

Ας ελπίσουμε να βοηθήσει η Παναγιά και να μην μετανιώσουμε που δεν εκσυγχρονίσαμε την Πολεμική Αεροπορία…