Ρεπορτάζ : Παναγιώτης Καρλιώτης

Τη στιγμή που γίνεται «αγώνας δρόμου» προκειμένου να είναι έτοιμοι στις 26 Ιουλίου οι νέοι σταθμοί του μετρό στα νότια προάστια (Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό) και που πρόσφατα παραδόθηκαν οι σταθμοί σε Περιστέρι και Ανθούπολη, 28 συρμοί συνεχίζουν να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό χωρίς κλιματισμό, απο το 2000 μέχρι σήμερα! 

Η «Αττικό Μετρό» λειτουργεί συνολικά 36 σταθμούς με 46 συρμούς, από τους οποίους μόλις οι 18 (!) διαθέτουν κλιματισμό. Οι επιβάτες που τυχαίνει να μετακινηθούν με αυτούς τους συρμούς δυσφορούν, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που η ζέστη γίνεται αφόρητη, κάνοντας την μετακίνηση τους δυσάρεστη. 

Να σημειωθεί πως σύμφωνα με στοιχεία τα οποία έχει αναρτήσει η «Αττικό Μετρό Α.Ε» στην ιστοσελίδα της εξυπηρετούνται τουλάχιστον 855.000 επιβάτες ενώ η Γραμμή 1 του ΗΣΑΠ εξυπηρετεί αντίστοιχα περισσότερους από 415.000 επιβάτες.

Υπάρχει κλιματισμός μόνο στην καμπίνα του οδηγού

«Πρόκειται για 28 συρμούς πρώτης γενιάς, γαλλικής κατασκευής, οι οποίοι έχουν κλιματισμό μόνο στην καμπίνα του οδηγού», λέει στο newpost ο αντιπρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Μετρό, Σπύρος Ρεβύθης. «Αυτοί οι συρμοί από κατασκευής δεν διαθέτουν κλιματισμό», προσθέτει.

Επίσης όπως αναφέρει ο κ. Ρεβύθης, θα ήταν ασύμφορο να εξοπλιστούν αυτοί οι συρμοί με κλιματισμό ενώ ήδη έχουν αρχίσει και γίνονται δυσεύρετα τα ανταλλακτικά τους. «Μόνο οι συρμοί δεύτερης γενιάς, κορεάτικης κατασκευής είναι εξοπλισμένοι εργοστασιακά με κλιματισμό, και θα ήταν ασύμφορο να εγκαταστήσουν κλιματισμό στους συρμούς (πρώτης γενιάς), τη στιγμή μάλιστα που γίνονται ακόμα και τα ανταλλακτικά τους δυσεύρετα».

Δεν υπάρχει σχέδιο απόσυρσης

O Γενικός Διευθυντής Συντήρησης της «ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ» (Σταθερές Συγκοινωνίες) , Παναγιώτης Τερεζάκης, δήλωσε στο newpost πως η διοίκηση επρόκειτο να εξαντλήσει τουλάχιστον την 25ετία κάνοντας σωστή συντήρηση στους γαλλικής κατασκευής συρμούς του Μετρό και ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει σχέδιο απόσυρσης ή πλήρους ακινητοποίησης.

«Οι συρμοί (πρώτης γενιάς – γαλλικής κατασκευής) δεν είναι άχρηστοι επειδή δεν έχουν κλιματισμό, είναι μεν 13 ετών αλλά πραγματοποιείται κανονικά η προβλέπομενη συντήρηση και είμαστε σε θέση να πούμε ότι θα εξαντλήσουμε τουλάχιστον την 25ετία με τη σωστή συντήρηση» είπε χαρακτηριστικά.

Ερωτόμενος ο κ. Τερεζάκης για το αν η διοίκηση της «ΣΤΑ.ΣΥ» έχει εξετάσει το ενδεχόμενο της προσθήκης συστήματος κλιματισμού στους συρμούς γαλλικής κατασκευής, απάντησε πως δεν έχει διερευνηθεί σε βάθος το θέμα, για να εκτιμηθεί το κόστος των τεχνικών επεμβάσεων που χρειάζονται για να εγκατασταθούν σε αυτούς τους συρμούς, σύστημα κλιματισμού.

«Έρχονται» συρμοί 3ης γενιάς

Οπως μας ενημέρωσε ο κ. Τερεζάκης, με την παράδοση της επέκτασης της γραμμής 2 προς Ελληνικό που έχει προγραμματιστεί για τις 26 Ιουλίου, θα μπουν στη κυκλοφορία επτά νέοι συρμοί τρίτης γενιάς οι οποίο θα προστεθούν στο υφιστάμενο δίκτυο του Μετρό.

Συνολικά έχουν παραληφθεί 17 νέοι συρμοί 3ης γενιάς, οι οποίοι ειναι κατασκευασμένοι στη Νότια Κορέα και κόστισαν συνολικά 155 εκκατομμύρια ευρώ. Οι υπόλοιποι δέκα θα μπαίνουν σταδιακά στη κυκλοφορία από Σεπτέμβριο με Οκτώβριο κατα τη διάρκεια συντήρησης άλλων συρμών.

TAGS