Στην ιδιαίτερη σημασία που δίνει η Ελλάδα, αλλά και η Ευρώπη γενικότερα στο μείζον κοινωνικό θέμα, την Οδική Ασφάλεια, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπύρος Βούγιας σε ημερίδα με τίτλο "Ευρωπαϊκές επιτυχημένες πρακτικές στην Οδική Ασφάλεια" που διοργάνωσαν το Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ινστιτούτων Οδικής Ασφάλειας FERSI, στο Ζάππειο Μέγαρο.

Τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Βούγιας ήταν σοκαριστικά, καθώς μέσα στο 2009 περισσότεροι από 35.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τουλάχιστον 1.500.000 άτομα τραυματίστηκαν.

Σε ότι αφορά την Ελλάδα, το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο, δεδομένου ότι κάθε χρόνο χάνονται περίπου 1.400 ανθρώπινες ζωές σε οδικά τροχαία δυστυχήματα, ενώ το κοινωνικοοικονομικό κόστος τους εκτιμάται πάνω από 5 δισ. ευρώ ετησίως. Με τα μέτρα που έχουν ληφθεί, παρατηρήθηκε μια μικρή βελτίωση της κατάστασης, αφού το 2010 καταγράφηκαν 182 θύματα λιγότερα, ή ποσοστό 12,4%, ενώ με το Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια για τη δεκαετία 2011-2020, που βρίσκεται σε εξέλιξη, στα πρότυπα που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στόχος είναι να μειωθεί κατά 50% ο αριθμός των νεκρών έως το 2020 σε σχέση με το 2010.

Στο σημείο αυτό ο υφυπουργός ΥΜΔ αναφέρθηκε στις δράσεις του Υπουργείου για την Οδική Ασφάλεια επισημαίνοντας τη σύσταση της Διυπουργικής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια καθώς και της αντίστοιχής της Γραμματείας, έργο των οποίων είναι η διαμόρφωση εθνικής πολιτικής, η παρακολούθηση της εφαρμογής της και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της, η κατάρτιση βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων προγραμμάτων και ο συντονισμός των αρμόδιων υπηρεσιών.

Επίσης, δεν παρέλειψε να τονίσει τη σημασία της σύστασης του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας το οποίο επεξεργάζεται και αξιολογεί μελέτες, έρευνες και σχέδια δράσεων χρήσιμα για την ανάδειξη της γνώσης στον τομέα της οδικής ασφάλειας και προβαίνει σε αξιολογήσεις των εν εξελίξει δράσεων.