current views are: 1

9 Σεπτεμβρίου 2013
Δημοσίευση17:43

Τις καταγγελίες για κενά στα σχολεία διαψεύδει ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος

Τις καταγγελίες της ΟΛΜΕ για χιλιάδες κενά στα σχολεία διέψευσε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος μιλώντας στο Β’ Θερινό Τμήμα για το νομοσχέδιο σχετικά με την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Δημοσίευση 17:43’
αρθρο-newpost

Τις καταγγελίες της ΟΛΜΕ για χιλιάδες κενά στα σχολεία διέψευσε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος μιλώντας στο Β’ Θερινό Τμήμα για το νομοσχέδιο σχετικά με την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

«Ο βασικός στόχος και ο κοινός τόπος όλων είναι η αναβάθμιση του λυκείου που θα βάλει τέλος σε μία αναχρονιστική, αναποτελεσματική αντίληψη και ταυτόχρονα θα δώσει το δικαίωμα ίσων ευκαιριών σε μαθητές και εκπαιδευτικούς». Αυτό υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος υπεραμυνόμενος απόψε στη Βουλή των αλλαγών που εισάγει το νομοσχέδιο για το νέο λύκειο, το οποίο ψηφίζουν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, ενώ το καταψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ, Ανεξάρτητοι Έλληνες, Χρυσή Αυγή, ΔΗΜΑΡ και ΚΚΕ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία, η οποία θα διεξαχθεί την Τρίτη.

Ο υπουργός Παιδείας επιτέθηκε σε συνδικαλιστές που αντιδρούν στις αλλαγές, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρεις, πριν ανοίξουν τα σχολεία συνδικαλιστές σπεύδουν να ανακαλύψουν κενά. Τι αξιοπιστία έχει αυτή η καταγγελία;»

«Δεν νοείται κανένας σχεδιασμός χωρίς αξιολόγηση», τόνισε ο κ. Αρβανιτόπουλος, σημειώνοντας ότι μέχρι σήμερα, όπως γινόταν ήταν ευκαιριακή και αμφισβητήσιμη. Και πρόσθεσε:

«Ακούσαμε ότι είναι ένα συντηρητικό νομοσχέδιο. Αν πρόοδος είναι η κατάργηση της αξιολόγησης τότε ναι, είμαστε πράγματι συντηρητικοί. Αν πρόοδος είναι η κατάργηση των πρότυπων σχολείων, ναι τότε πράγματι είμαστε συντηρητικοί. Αν πρόοδος είναι η κατάργηση της αρχαίας γλώσσας και εμείς επιμένουμε ότι δεν είναι, τότε ναι, εμείς είμαστε συντηρητικοί. Αν είμαστε συντηρητικοί γιατί προσπαθούμε να διορθώσουμε τις στρεβλώσεις και τις αδιαφανείς διαδικασίες, τότε ναι είμαστε».

«Το νομοσχέδιο είναι απόσταγμα ενδελεχούς και σε βάθος διαδικασίας διαλόγου για μια μόνο βαθμίδα της εκπαίδευσης», επεσήμανε ο υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε:

«Δεν σας προβληματίζει ότι αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα που ίσχυε δεν εξυπηρετεί μαθητές, οικογένεια κοινωνία; Οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις συνθέτουν ένα αδιαφανές σύστημα που εξυπηρετεί ενδεχομένως τους εκπαιδευτικούς, δεν εξυπηρετεί όμως μαθητές οικογένεια και κοινωνία».

Ο κ. Αρβανιτόπουλος, μίλησε ακόμα για αδιάβλητο πανελλαδικό εξεταστικό σύστημα, για την δημιουργία «αντικειμενικού σχολείου μιας ταχύτητας σε όλη την επικράτεια» αλλά και για «αναβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών» ενώ απέρριψε τους ισχυρισμούς για λύκεια που μετατρέπονται σε εξεταστικά κέντρα.

Έμφαση έδωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος στο επαγγελματικό λύκειο και στην αναμόρφωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, χαρακτηρίζοντας πολύ σημαντικό το θεσμό της μαθητείας, ενώ τόνισε ότι στόχος των αλλαγών είναι ένα λύκειο που θα κατοχυρώνει την ισονομία και την ισοτιμία μεταξύ των μαθητών.

Σε υψηλούς τόνους η συζήτηση

Μιλώντας στο Β’ Θερινό Τμήμα της Ολομέλειας της Βουλής, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης, ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου υποστηρίζοντας ότι ενισχύει την παραπαιδεία και ταυτόχρονα καταργεί την δημόσια εκπαίδευση και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι μετατρέπει το λύκειο σε ένα συνεχές εξεταστικό κέντρο.

Παράλληλα, χαρακτήρισε τραγικό το γεγονός ότι λίγες μέρες πριν ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά 2.500 εκπαιδευτικοί στέλνονται σε μία αμφιβόλου αποτελεσματικότητας διαθεσιμότητα με στόχο την απόλυση ενός μεγάλου μέρους από αυτών και δεσμεύτηκε ότι το κόμμα του όταν θα γίνει κυβέρνηση, θα επανορθώσει τις αδικίες.

Νωρίτερα, ο εισηγητής της ΝΔ Γιάννης Πασχαλίδης υπεραμύνθηκε των νέων αλλαγών κάνοντας λόγο για ένα νομοσχέδιο τομή στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που έχει ανάγκη η χώρα.

Παράλληλα απέρριψε τις ενστάσεις και τις διαφωνίες των κομμάτων της αντιπολίτευσης τονίζοντας ότι η δημόσια εκπαίδευση ενισχύεται μέσα από ένα σύγχρονο και λειτουργικό λύκειο.

Από την πλευρά του, ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Κουτσούκος έδωσε έμφαση στις αλλαγές τις οποίες πρότεινε το κόμμα του από τις οποίες, όπως είπε, πολλές από αυτές έγιναν αποδεκτές από τον υπουργό Παιδείας, τονίζοντας ότι «στόχος μας είναι να συμβάλουμε για ένα καλύτερο νομοθέτημα, να είμαστε η φωνή της ψυχραιμίας και την νηφαλιότητας μέσα σε ένα κλίμα όπου επικρατεί αναστάτωση».

Αναφερόμενος στο θέμα της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών, ο κ. Κουτσούκος τόνισε την ανάγκη να γίνει με αντικειμενικό, αδιάβλητο και αξιολογικό τρόπο που ούτε θα εξοντώνει ούτε θα αδικεί».

Η εισηγήτρια των Ανεξάρτητων Ελλήνων Σταυρούλα Ξουλίδου κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι προχωρά σε ένα νομοθέτημα με προχειρότητα, χωρίς μελέτη και με τη λογική του κόψε- ράψε.

«Θέλετε εντός 24 ωρών να ψηφιστεί και να εφαρμοστεί ένα νομοσχέδιο που οδηγεί στην σταδιακή απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Αυτό είναι χαρακτηριστικό απαξίωσης του πολιτικού κόσμου και δείχνει νοοτροπία με ύποπτα συμφέροντα», τόνισε η κ. Ξουλίδου.

Για νομοσχέδιο «κενό περιεχομένου και άνευ ουσίας, που κινείται στο πλαίσιο της έκθεσης ιδεών χωρίς να αιτιολογεί το τι και πως θα γίνει», μίλησε ο εισηγητής της Χρυσής Αυγής Αρτέμης Ματθαιόπουλος.

Η εισηγήτρια της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση, κατηγόρησε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι δεν παίρνει γενναίες αποφάσεις, επισημαίνοντας ότι το λύκειο χρειάζεται ριζικές αλλαγές προσαρμοσμένες στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής, έγκυρο, δίκαιο και φιλικό προς τους μαθητές.

«Η ΔΗΜΑΡ προτείνει την κατάργηση των εξετάσεων και την αναβάθμιση του λυκείου η οποία δεν μπορεί να γίνει χωρίς την αναβάθμιση των δομών και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εμείς πιστεύουμε ότι το εθνικό απολυτήριο πρέπει να είναι το διαβατήριο των παιδιών στα ΑΕΙ και ΤΕΙ», ανέφερε μεταξύ άλλων η κ. Ρεπούση.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιώργος Λαμπρούλης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι επιχειρεί την κατάργηση της δημόσιας εκπαίδευσης και την ενίσχυση των ιδιωτικών συμφερόντων με ένα ακόμα ταξικό, αντιλαϊκό νομοσχέδιο».


σχετικα αρθρα