Κεδίκογλου: «Ρωτήστε την ΟΛΜΕ τι σκοπεύει να κάνει για να κρατήσει τα σχολεία... κλειστά»

Κεδίκογλου: «Ρωτήστε την ΟΛΜΕ τι σκοπεύει να κάνει για να κρατήσει τα σχολεία... κλειστά»

«Εμείς θα κάνουμε ότι μπορούμε, και το κάνουμε, για να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία. Από εκεί και πέρα ρωτήστε την ΟΛΜΕ τι σκοπεύει να κάνει για να κρατήσει τα σχολεία... κλειστά. Εκεί δεν μπορούμε να παρέμβουμε» τονίζει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου.
 
Αναφερόμενος στις απεργιακές κινητοποιήσεις που εξήγγειλαν οι καθηγητές, ο Συμεών Κεδίκογλου τονίζει ότι «την επιστράτευση δεν τη σκεφτόμαστε, το έχουμε πει ξεκάθαρα. Αυτό που πρέπει να κάνει το υπουργείο είναι να είναι έτοιμο να υποδεχτεί τους μαθητές, τα βιβλία να είναι στη θέση τους και το ίδιο πρέπει να κάνουν οι καθηγητές, να είναι στη θέση τους. Από εκεί και πέρα ο καθένας κρίνεται από την ελληνική κοινωνία. Όταν όλοι οι μαθητές στην Ευρώπη τρέχουν με μεγάλες ταχύτητες προς το μέλλον, το να κρατάμε εμείς τα δικά μας σχολεία κλειστά είναι τουλάχιστον αναχρονιστικό».
 
Ο υφυπουργός Παιδείας τονίζει ότι το νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο δεν αφανίζει μεταρρυθμίσεις του παρελθόντος, αλλά αναβαθμίζει και εκσυγχρονίζει την παρεχόμενη εκπαίδευση». Αποδίδει τις αντιδράσεις στο νομοσχέδιο σε «πολιτικές σκοπιμότητες και κάποια μικρο-συνδικαλιστικά συμφέροντα, που πάντα φρενάρουν οποιαδήποτε αλλαγή ή βάζουν φραγμούς σε οποιοδήποτε εκσυγχρονισμό της δημόσιες ζωής».
 
Ο Συμεών Κεδίκογλου υποστηρίζει ότι υπάρχει μια πολιτική χροιά πίσω από τις απεργίες των καθηγητών. «Κάποιες δυνάμεις και συγκεκριμένα ο ΣΥΡΙΖΑ, επειδή έχει ένα στρατηγικό αδιέξοδο επενδύει στην ένταση, στην οξύτητα και την πόλωση. Μιλάνε με όρους παρελθόντος, αλλά η ελληνική κοινωνία τα έχει βαρεθεί όλα αυτά και τους έχει γυρίσει την πλάτη» εκτιμά ο κ. Κεδίκογλου. 

Ολόκληρη η συνέντευξη του υφυπουργού Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου στο ΑΠΕ ΜΠΕ έχει ως εξής: 

-Τι καινούργιο φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το νέο Λύκειο; Και γιατί υπάρχουν τόσες αντιδράσεις; 

-Αυτό το νομοσχέδιο είναι αποτέλεσμα ενός πενταετούς εθνικού διαλόγου. Σας θυμίζω ότι όλα τα κόμματα που θα ήθελαν να μετάσχουν σε αυτόν τον διάλογο μπορούσαν να το κάνουν. Δεν μετείχαν τελικά όσα κόμματα με δική τους θέληση δεν προσήλθαν. Είναι ένα νομοσχέδιο που δεν αφανίζει μεταρρυθμίσεις του παρελθόντος, αλλά αναβαθμίζει και εκσυγχρονίζει την παρεχόμενη εκπαίδευση. Τρεις είναι οι πυλώνες του νομοσχεδίου: Ο πρώτος έχει να κάνει με την αυτονομία του Λυκείου, που παύει πια να είναι ένα εξεταστικό φροντιστηριακό κέντρο και γίνεται ένα γενικό σχολείο όπως θα πρέπει, ενδυναμώνοντας τη γενική παιδεία. 

Δεύτερον, φέρνουμε στην τεχνική εκπαίδευση το τέταρτο έτος μαθητείας –προαιρετικά δηλαδή μετά τα τρία χρόνια μπορούν οι μαθητές να ακολουθούν την μαθητεία και το τρίτο που φέρνουμε είναι η δημόσια δωρεάν επαγγελματική κατάρτιση για πρώτη φορά, που είναι άλλος ένας δρόμος που μπορούν να ακολουθήσουν τα παιδιά μετά το γυμνάσιο. Κάθε σωστή πρόταση πρέπει να την ακούμε 

-Στη συζήτηση του νομοσχεδίου το υπουργείο κατέθεσε 51 τροπολογίες. Τι άλλαξε; 

-Κάποιες τροπολογίες κατατέθηκαν και από εμάς και αυτό είναι αποτέλεσμα της διαβούλευσης και του διαλόγου που υπήρξε στις επιτροπές της βουλής. Κάθε σωστή πρόταση πρέπει να την ακούμε, να μην είμαστε άτεγκτοι. Κάθε σωστή πρόταση πρέπει να την υιοθετούμε. 

-Η ΟΛΜΕ αντιτάσσει πάντως ότι μετατρέπετε το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο.. 

-Δεν ισχύει αυτό. Πρώτον, όσες εξετάσεις είχαμε και πριν έχουμε και τώρα. Αυτό που αλλάζει είναι ότι κάνουμε την «τράπεζα θεμάτων», δηλαδή το 50% των θεμάτων είναι από τον οικείο καθηγητή και το 50% προέρχεται από μια πανελλαδική τράπεζα θεμάτων. Το κάνουμε αυτό για να υπάρχει μια αντικειμενικότερη αξιολόγηση. Έτσι θα αναγκαστούν τα σχολεία να εξαντλήσουν την ύλη ώστε να μην έχουμε σχολεία δύο ταχυτήτων. Αυτό δεν έχει να κάνει με πανελλαδικές εξετάσεις ούτε μετατρέπει το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο. Δεν αλλάζει τίποτα, πρόκειται για έναν αντικειμενικότερο τρόπο εξέτασης. 

-Γιατί όμως υπάρχουν τόσο έντονες αντιδράσεις από την ΟΛΜΕ και την αντιπολίτευση; 

-Υπάρχει μια μερίδα που υποστηρίζει ότι ο διάλογος δεν ήταν επαρκής και ότι βιαστήκαμε να φέρουμε το νομοσχέδιο. Εγώ θεωρώ ότι η κριτική που θα έπρεπε να μας κάνουν είναι ότι μάλλον αργήσαμε. Προφανώς υπάρχουν και κάποιες πολιτικές σκοπιμότητες και κάποια μικρο-συνδικαλιστικά συμφέροντα, που πάντα φρενάρουν οποιαδήποτε αλλαγή ή βάζουν φραγμούς σε οποιοδήποτε εκσυγχρονισμό της δημόσιες ζωής. 

-Πιστεύετε ότι όσοι αντιδρούν συνδέουν τις αλλαγές στο Λύκειο με τις διαθεσιμότητες και τις απολύσεις; 

-Ναι πιστεύω ότι όλα αυτά πάνε μαζί. Άλλωστε οι αντιδράσεις υπήρξαν πολύ πριν δουν το νομοσχέδιο. Έχω προκαλέσει πολλές φορές την ΟΛΜΕ να μας πει ένα θετικό σημείο που βρίσκει σε αυτό το νομοσχέδιο, αλλά δυστυχώς δεν ήταν αρκετά «γενναιόδωροι» για να βρουν ένα θετικό σημείο σε ολόκληρο το νομοσχέδιο. 

-Από τη Δευτέρα, οι καθηγητές ξεκινούν απεργίες. Πως θα αντιμετωπίσετε την κατάσταση; Σκέφτεστε και πάλι την επιστράτευση; 

-Την επιστράτευση δεν τη σκεφτόμαστε, το έχουμε πει ξεκάθαρα. Αυτό που πρέπει να κάνει το υπουργείο είναι να είναι έτοιμο να υποδεχτεί τους μαθητές, τα βιβλία να είναι στη θέση τους και το ίδιο πρέπει να κάνουν οι καθηγητές, να είναι στη θέση τους. Από εκεί και πέρα ο καθένας κρίνεται από την ελληνική κοινωνία. Όταν όλοι οι μαθητές στην Ευρώπη τρέχουν με μεγάλες ταχύτητες προς το μέλλον, το να κρατάμε εμείς τα δικά μας σχολεία κλειστά είναι τουλάχιστον αναχρονιστικό. 

-Χθες κύριε υπουργέ είχατε μια συνάντηση με τους δασκάλους, αλλά απέβη άκαρπη. Τι έφταιξε; 

-Με ενημέρωσαν για κάποια αιτήματα που έχουν, τα συζητήσαμε, οι πόρτες του υπουργείου είναι πάντα ανοικτές και όταν υπάρχει ένας καλόπιστος διάλογος πολλά προβλήματα μπορούν να ξεπεραστούν. Αρκεί ο διάλογος να είναι καλόπιστος. Να μην είναι κάποια πράγματα προαποφασισμένα, όπως στην περίπτωση της ΟΛΜΕ που από την αρχή του καλοκαιριού μιλούσε για κλειστά σχολεία. Μιλούσαν μάλιστα με όρους πολεμικού ανακοινωθέντος, ότι θα έχουμε πεδίο μάχης, κλπ.

 Ο ΣΥΡΙΖΑ επενδύει στην ένταση, στην οξύτητα και την πόλωση 

Θεωρώ – για να μιλήσουμε ξεκάθαρα-ότι υπάρχει μια πολιτική χροιά σε όλο αυτό. Κάποιες δυνάμεις και συγκεκριμένα ο ΣΥΡΙΖΑ, επειδή έχει ένα στρατηγικό αδιέξοδο επενδύει στην ένταση, στην οξύτητα και την πόλωση. Μιλάνε με όρους παρελθόντος, αλλά η ελληνική κοινωνία τα έχει βαρεθεί όλα αυτά και τους έχει γυρίσει την πλάτη. Το γεγονός ότι υπάρχουν πολιτικά κίνητρα επιβεβαιώθηκε με τον πιο επίσημο τρόπο όταν ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, ο κ. Κουράκης κάλεσε την ελληνική κοινωνία και τους γονείς να αγκαλιάσουν τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών. 

-Πάντως κύριε υπουργέ, οι 72 ΕΛΜΕ από τις 85 ψήφισαν υπέρ της απεργίας. Δεν μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ να έχει τόση δύναμη.. 

-Αυτό που λέτε δεν το αμφισβητώ, αλλά πρέπει να δούμε και κάποια στιγμή ως ελληνική κοινωνία και τη συμμετοχή στις συνελεύσεις, είναι κάτω από 20%, έχουμε αντίστοιχα φαινόμενα όπως στις καταλήψεις, όπου πέντε και έξι μαθητές αποφασίζουν να κάνουν κατάληψη σε ένα σχολείο και όλοι οι άλλοι μαθητές βλέπουν έκπληκτοι την επόμενη ημέρα τις αλυσίδες στην πόρτα. Οι εκπαιδευτικοί που δεν συμφωνούν δεν πρέπει να αφήνουν κάποιους συναδέλφους τους που ανήκουν στο ΣΥΡΙΖΑ ή την ΑΝΤΑΡΣΥΑ να αποφασίζουν γι αυτούς. Θα πρέπει να πηγαίνουν στις συνελεύσεις για να υπάρχουν πραγματικές πλειοψηφίες και όχι μέσα από συνελεύσεις του 15% και του 20% να αποφασίζονται πράγματα για όλους τους καθηγητές και την ελληνική κοινωνία. 

-Τελικά κύριε υπουργέ, από τη Δευτέρα τα σχολεία θα λειτουργήσουν; 

-Εμείς θα κάνουμε ότι μπορούμε και το κάνουμε για να λειτουργήσουν κανονικά. Από εκεί και πέρα ρωτήστε την ΟΛΜΕ τι σκοπεύει να κάνει για να κρατήσει τα σχολεία ..κλειστά. Εκεί δεν μπορούμε να παρέμβουμε. Εμείς έχουμε κάνει και με το παραπάνω ότι μπορούμε για να ανοίξουν κανονικά τα σχολεία. Για πρώτη φορά εξορθολογικοποιούμε το σύστημα, για παράδειγμα μειώσαμε τις αποσπάσεις κατά 80% εφέτος και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Βάζουμε τους καθηγητές να γυρίσουν πίσω στις τάξεις, δεν μπορεί κάθε χρόνο να είχαμε μετακίνηση ενός στους 10 εκπαιδευτικούς».

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο