current views are: 1

17 Οκτωβρίου 2013
Δημοσίευση09:06

Εξεταστική για τα υποβρύχια θα ζητήσει ο ΣΥΡΙΖΑ

Η σημερινή κυβέρνηση δεν έχει δώσει ούτε ένα ευρώ στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά απάντησε στον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος έπειτα από σχετική ερώτηση που κατέθεσε ο πρώτος καθώς η χώρα μας έχει πληρώσει πάνω από 2,7 δις ευρώ (!) χωρίς να της παραδίδονται τα έξι υποβρύχια που της οφείλονται, με τα τέσσερα από αυτά να είναι έτοιμα να «σαπίζουν» και να μην δίδονται στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

Δημοσίευση 09:06’
αρθρο-newpost

Η σημερινή κυβέρνηση δεν έχει δώσει ούτε ένα ευρώ στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά απάντησε στον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος έπειτα από σχετική ερώτηση που κατέθεσε ο πρώτος καθώς η χώρα μας έχει πληρώσει πάνω από 2,7 δις ευρώ (!) χωρίς να της παραδίδονται τα έξι υποβρύχια που της οφείλονται, με τα τέσσερα από αυτά να είναι έτοιμα να «σαπίζουν» και να μην δίδονται στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

Η σημερινή κυβέρνηση δεν έχει δώσει ούτε ένα ευρώ στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά απάντησε στον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος έπειτα από σχετική ερώτηση που κατέθεσε ο πρώτος καθώς η χώρα μας έχει πληρώσει πάνω από 2,7 δις ευρώ (!) χωρίς να της παραδίδονται τα έξι υποβρύχια που της οφείλονται, με τα τέσσερα από αυτά να είναι έτοιμα να «σαπίζουν» και να μην δίδονται στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δ. Αβραμόπουλος ανακοίνωσε ότι η αναθεωρημένη σύμβαση Ευ. Βενιζέλου και Γ. Παπακωνσταντίνου για τα γερμανικά υποβρύχια χρήζει νέας αναθεώρησης. Και αυτό γιατί είναι κοινό μυστικό ότι ενώ η Ελλάδα είχε ανάγκη να αποκτήσει αυτά τα υποβρύχια πετούσε δισεκατομμύρια ευρώ στη θάλασσα. Ακόμα και να τα αποπληρώσει δίνοντας άλλα 300 εκ. ευρώ περίπου η Ελλάδα είναι άγνωστο τι θα της δοθεί να παραλάβει τελικά και τι υποστήριξη θα έχουν αυτά ακόμα και αν χρειαστεί η αλλαγή μίας βίδας.

Από την πλευρά του ο Αλέξης Τσίπρας χαρακτήρισε τη νέα σύμβαση στην οποία προχώρησε το 2010 ο Ευ. Βενιζέλος σε συνεργασία με τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου ως «έγκλημα» και «μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο». Σύνδεσε μάλιστα την συγκεκριμένη σύμβαση με «βρώμικο αγωγό πληρωμών».

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος απάντησε ότι υπήρξαν «παλιές αμαρτωλές συμβάσεις και αντισταθμιστικά ωφελήματα που λειτούργησαν ως αγωγός ύποπτων πληρωμών», επισήμανε όμως ότι η σύμβαση του 2010 επιχειρούσε να δώσει τέλος σε αυτές.

Και απευθυνόμενος στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης του είπε ότι «για την εξεταστική είναι αναφαίρετο δικαίωμα σας να το κάνετε» και πρόσθεσε με νόημα «η σημερινή κυβέρνηση δεν φοβάται μια τέτοια εξεταστική γιατί είναι τόσο καθαρή με την υπόθεση που δεν την φοβίζει τίποτε. Ελπίζω το μήνυμά σας να μην έχει αποδέκτη αυτή την κυβέρνηση».

Πρόσθεσε επίσης ο κ. Αβραμόπουλος, χωρίς να προσδιορίζει χρονικά την αναφορά του, πως «αν δεν είχαν λειτουργήσει κάποιοι κάποτε “υποβρυχίως” δεν θα υπήρχε πρόβλημα».

Λίγη ώρα αργότερα ο Δ. Αβραμόπουλος εξήγησε στους κοινοβουλευτικούς συντάκτες ότι λέγοντας το παραπάνω δεν αναφέρονταν στην περίοδο Βενιζέλου αλλά εκείνη του κ. Ακη Τσοχατζόπουλου.

Να σημειωθεί ότι με τη σύμβαση του Τσοχατζόπουλου για τα γερμανικά υποβρύχια η Ελλάδα έδωσε προκαταβολή το 80% της συνολικής αξίας τους ενώ αγόραζε ουσιαστικά τα νέας τεχνολογίας υποβρύχια (214) από τα …σχέδια. Δεν είχε κατασκευαστεί ούτε ένα υποβρύχιο 214 μέχρι τότε και δεν είχε αποδειχτεί ότι αυτά που ζητούσαμε θα μπορούσαν να υλοποιηθούν. Αλλά δώσαμε δισεκατομμύρια. Μετά αποδείχτηκε ότι είχε σοβαρά προβλήματα επιχειρησιακά και δεν μπορούσε αν δεν διορθώνονταν να παραληφθεί κανένα από αυτά.

Φτάσαμε το 2010 να έχουμε δώσει 2,33 δις ευρώ και ενώ είχαμε παραλάβει μόλις το ένα υποβρύχιο τον “Παπανικολή” . Τότε η Γερμανική κατασκευαστική εταιρία θέλησε να πουλήσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που εμπλέκονταν με την κατασκευή των υπολοίπων τριών υποβρυχίων 214 στον επιχειρηματία κ. Σάφα.

Η πώληση αυτή συνοδεύονταν με αναθεώρηση της σύμβασης για τα υποβρύχια 214. Ο Ευ. Βενιζέλος ανέβασε τη συγκεκριμένη σύμβαση κατά ένα δις ευρώ με την προϋπόθεση ότι αντί να εκσυγχρονιστούν δύο παλαιότερα υποβρύχια 209 να “χτιστούν” από την αρχή.

Το Μάιο του 2011 πληρώθηκαν επιπλέον 362 εκατ. ευρώ.

Η νέα σύμβαση του Ευ. Βενιζέλου είχε ένα προτέρημα ότι ανάλογα με τα χρήματα που είχαμε πληρώσει μεταβιβάζονταν ένα ποσοστό από τα υποβρύχια στην κυριότητα του δημοσίου . Το μειονέκτημα που φαίνεται ότι είχε η σύμβαση ήταν ότι καθορίζονταν πότε έπρεπε να κάνουμε τις αποπληρωμές χωρίς να συνδέεται και να είναι δεσμευτικό με την πορεία του έργου (!).

«Από την στιγμή που αναλάβαμε σταμάτησαν οι πληρωμές. Η κατάσταση μας κληροδοτήθηκε από το παρελθόν. Το κράτος έχει συνέχεια όμως η κυβερνήσεις δεν έχουν» είπε μεταξύ άλλων ο κ. Αβραμόπουλος.

Πιο αναλυτικά, ο κ. Αβραμόπουλος απαντώντας στην Βουλή σε σχετική επίκαιρη ερώτηση που του κατέθεσε ο κ. Τσίπρας είπε: 

«Η συμφωνία με τα ναυπηγεία που κυρώθηκε με νόμο το 2010 ρύθμισε δικαστικές διαφορές που προϋπήρχαν, τη μεταβίβαση μετοχών κ.α. Σκοπός ήταν να δοθεί τέλος στις παλιές αμαρτωλές συμβάσεις και τα Α/Ω που λειτούργησαν ως αγωγός ύποπτων πληρωμών.

Παραδέχθηκε όμως ότι  από τον Ιούνιο του 2011 «δημιουργήθηκε νέα γενιά εμπλοκών» και επισήμανε ότι από τον Αύγουστο του 2011 το υπουργείο δεν έχει καταβάλει καμία πληρωμή προς την εταιρία προσθέτοντας πως «ούτε πρόκειται να καταβληθούν εάν δεν επιλυθούν οι διαφορές». Παράλληλα δεσμεύτηκε ότι καμία «συμφωνία ή δέσμευση δεν πρόκειται να υπάρξει χωρίς την ενημέρωση και την έγκριση της ολομέλειας. Η Βουλή θα κληθεί να κυρώσει οποιαδήποτε τροποποίηση. Αν και παλαιότερα είχε κινητοποιηθεί η κοινοβουλευτική διαδικασία πολλά θα είχαν αποφευχθεί».

Σημείωσε ότι εντολή του πρωθυπουργού είναι να υπάρξει άμεσα επίλυση της υπόθεσης και ανέφερε ότι «εφόσον υπάρξει πλήρης απεμπλοκή τότε θα μπορούσαν να μπουν τα ναυπηγεία σε πλαίσιο αναδιάρθρωσης».

Από την άλλη πλευρά ο κ. Τσίπρας είπε ότι υπάρχουν « τεράστιες πολιτικές ευθύνες γιατί το 2010 υπήρξε μια σύμβαση η οποία δεν διευκόλυνε για να φύγουμε από τον βρώμικο αγωγό πληρωμών. Φοβάμαι ότι ο αγωγός όχι μόνο δεν έκλεισε αλλά συνέχισε να ρέει. Δεν μπορώ να σκεφτώ πως είναι δυνατόν να ψηφίζεται νόμος που κάνει το Δημόσιο να χάνει Αντισταθμιστικά Ωφελήματα για εναν επενδυτή που αλλιώς μας παρουσιάζεται ψευτοεπενδυτής. Δεν έχει βάλει ούτε ένα ευρώ έχει πάρει πολλά και κρατά ενέχυρο μέσα σε ελληνικό έδαφος 4 ετοιμοπαράδοτα υποβρύχια. Είναι αδιανόητο!»

Επισήμανε ότι «στα ναυπηγεία συντελείται έγκλημα εις βάρος φορολογούμενων και του Δημοσίου. Υπάρχει οσμή σκανδάλου! Η σύμβαση του 2010 που φέρει τη σφραγίδα των Παπακωνσταντίνου – Βενιζέλου είναι σύμβαση που πρέπει να εξετάσουμε πλήρως για τη σκοπιμότητά της. Δεν είναι μόνο ο Τσοχατζόπουλος. Εμείς θεωρούμε ότι πρέπει να κινηθεί άμεσα η κυβέρνηση προκειμένου να διεκδικήσει το Δημόσιο όσα οφείλει ο ψευτοεπενδυτής».

Τόνισε πως «Εμείς αυτή την υπόθεση  – ειδικά σε μια περίοδο κρίσης – τη θεωρούμε έγκλημα και δεν θα την αφήσουμε ετσι. Θα καταθέσουμε πρόταση για σύσταση εξεταστικής επιτροπής γιατί η σύμβαση 2010 αποτελεί μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο. Θα παραπέμψουμε όλα τα στοιχεία που έχουμε στην κατοχή και θα ζητήσουμε να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες όλων όσων εμπλέκονται καθώς από το 2010 συντελείται διαρκές έγκλημα εις βάρος του Δημοσίου».

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι η σύμβαση για την οποία η αξιωματική αντιπολίτευση επιθυμεί να υπάρξει περαιτέρω διερεύνηση για τυχόν ποινικές ευθύνες έχει λάβει την έγκριση της Βουλής με ευρύτατη πλειοψηφία (σ.σ. την είχαν ψηφίσει ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ) γεγονός που δυσκολεύει αρκετά την όποια απόδοση ευθυνών.


σχετικα αρθρα