«Γόρδιος δεσμός» με τα γερμανικά υποβρύχια

«Γόρδιος δεσμός» με τα γερμανικά υποβρύχια

Γράφει ο Γιάννης Κοκκινίδης

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την κατάσταση που έχουν περιέλθει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και για το αβέβαιο εργασιακό μέλλον τους  πραγματοποιούν αυτή την ώρα οι εργαζόμενοι σε αυτά, ζητώντας να υπάρξει άμεση λύση καθώς χρονίζει το πρόβλημα το οποίο πήρε διαστάσεις από τότε που ήταν υπουργός Άμυνας ο Ευ. Βενιζέλος. 

Η νέα σύμβαση που υπογράφτηκε επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ και ανέβασε το κόστος κατά ένα δισ. (!) ευρώ αντί να ξεκαθαρίσει την κατάσταση την περιέπλεξε πολύ περισσότερο.

Αντιπροσωπεία των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα συναντηθούν με τον Ειδικό Γραμματέα του υπουργείου Άμυνας Αντώνη Οικονόμου προκειμένου να ενημερωθούν για το τι μέλλει γενέσθαι με την εταιρία τους.

Ωστόσο όλοι αναρωτιούνται αν υπάρχει λύση με την υπόθεση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά καθώς φαίνεται ότι περιπλέχτηκαν ακόμα περισσότερο τα πράγματα με την μεταπώληση της εταιρίας από τους Γερμανούς στον Ι. Σάφα.

Ο τελευταίος κατήγγειλε στην εκπομπή του Αλ. Παπαχελά “Φάκελοι” ότι εξαπατήθηκε καθώς η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν του γνωστοποίησε ότι λόγω άλλου μπερδέματος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μπορεί να αναλάβει την κατασκευή ούτε βάρκας, αν δεν είναι πολεμική.

Και ούτε τον ενημέρωσαν ότι τη συγκεκριμένη εταιρία τη βαρύνουν πρόστιμα από την Ε.Ε. Οπότε κρατάει τώρα τα τέσσερα πανάκριβα χρυσοπληρωμένα απο το Ελληνικό Δημόσιο να σαπίζουν και δεν τα παραδίδει στο Πολεμικό Ναυτικό εγείροντας αιτήματα με πιεστικό τρόπο.

Με την ομηρία των απλήρωτων εργαζομένων σε αυτά ζητάει να... εξοφληθεί χωρίς να γνωρίζει κανείς ουσιαστικά αν θα παραλάβει ποτέ το Πολεμικό Ναυτικό αυτά τα υποβρύχια.

Πολλοί κύκλοι του Πενταγώνου προχωρούν παρακάτω την υπόθεση -εργασίας πια λέγοντας, «άντε και αποφασίζει ο Ι. Σάφα να μας τα δώσει. Σε τι κατάσταση θα μας τα παραδώσει μετά από τόσα χρόνια που σκουριάζουν εκεί έξω; Ο χρόνος ζωής ορισμένων ηλεκτρονικών ευαίσθητων συστημάτων έχει λήξει ή θέλουν συντήρηση και έλεγχο. Ποιος θα το πράξει; Η κατασκευάστρια Γερμανική εταιρία που τα εξόπλισε και εκείνη τα διαθέτει ή έχει κάνει τις επιμέρους συμφωνίες με άλλες εταιρίες; Ή ο Ι. Σάφα και τι αντάλλαγμα θα ζητήσει;».

Και η κατάσταση μπορεί να μπερδευτεί ακόμα περισσότερο αν τα υπό παραλαβή τέσσερα υποβρύχια παρουσιάσουν κατασκευαστικά προβλήματα ή δεν ανταποκρίνονταιστις προδιαγραφές που υπάρχουν στη σύμβαση για αυτά. 

Ποιος θα τα διορθώσει; Αυτή η υπόθεση με τα γερμανικά υποβρύχια σίγουρα αποτελεί μνημείο λανθασμένων χειρισμών και συμβάσεων που πρέπει να διδάσκεται στα οικονομικά τμήματα των Πανεπιστημίων όλου του κόσμου και να αναλύονται με πιο... σκεπτικό μπορεί να συντάχθηκαν οι συμβάσεις αυτές. Από τι εγκεφάλους υπαγορεύτηκαν αυτές και με τι σκοπιμότητα.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο