current views are: 1

20 Οκτωβρίου 2013
Δημοσίευση10:31

Βαρβιτσιώτης: Ανάπτυξη των λιμανιών σε Πάτρα, Κατάκολο

Στην ανάπτυξη των λιμανιών της Πάτρας και του Κατακόλου Ηλείας, που θα έχουν ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και την αύξηση της απασχόλησης, αναφέρθηκε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, κατά την διάρκεια της διήμερης περιοδείας του.

Δημοσίευση 10:31’
αρθρο-newpost

Στην ανάπτυξη των λιμανιών της Πάτρας και του Κατακόλου Ηλείας, που θα έχουν ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και την αύξηση της απασχόλησης, αναφέρθηκε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, κατά την διάρκεια της διήμερης περιοδείας του.

Στην ανάπτυξη των λιμανιών της Πάτρας και του Κατακόλου Ηλείας, που θα έχουν ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και την αύξηση της απασχόλησης, αναφέρθηκε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, κατά την διάρκεια της διήμερης περιοδείας του.

Όσον αφορά το λιμάνι της Πάτρας τόνισε ότι στρατηγική θέση του στη διασύνδεση της Ελλάδας με τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Μεσογείου, του προσδίδει πλεονεκτήματα μεγάλης ανάπτυξης.

Σχετικά με το λιμάνι του Κατάκολου, ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης υπογράμμισε, πως «στόχος μας είναι να το ενισχύσουμε» και ήδη όπως σημείωσε η πολιτεία έχει λάβει τα αναγκαία μέτρα για την επέκταση του λιμανιού, και τη βελτίωση των υποδομών του.

Ειδικότερα, αναφερόμενος ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας στο λιμάνι της Πάτρας περιέγραψε συγκριτικά πλεονεκτήματά του που όπως είπε είναι, η απευθείας γειτνίασή του μέσω της Αδριατικής, με τις χώρες της δυτικής και κεντρικής Ευρώπης, η άμεση πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, και μέσω αυτού στο λεκανοπέδιο Αττικής, καθώς και η μελλοντική σύνδεση του με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή. Έτσι, όπως τόνισε, το νέο λιμάνι εντάσσεται άμεσα στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Συνδυασμένων Μεταφορών.

Σχετικά με την ανάπτυξη επιχειρηματικών και εμπορικών δραστηριοτήτων, υπογράμμισε ότι το λιμάνι μπορεί να αποτελέσει το πρόσφορο πεδίο για νέες δραστηριότητες, οι οποίες αφορούν στη διακίνηση και πώληση προϊόντων, ενώ παράλληλα μπορεί να προσφέρει γόνιμο έδαφος για τη λειτουργία εταιρειών, που θα ασχολούνται με την παροχή υπηρεσιών.

Ακόμη, ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ανέφερε ότι ο κλάδος των σκαφών αναψυχής, μπορεί να προσφέρει θέσεις εργασίας και να φέρει έσοδα στην τοπική κοινωνία. Μάλιστα όπως ανέφερε χαρακτηριστικά για κάθε σκάφος αναψυχής που κινείται, διατηρούνται ή δημιουργούνται τουλάχιστον πέντε θέσεις εργασίας, διότι όπως εξήγησε για τη συντήρηση τους θα δουλεύει ο ναυπηγοεπισκευαστικός τομέας, καθώς και ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας της τοπικής αγοράς, στο λιμάνι που θα υποδέχεται τα σκάφη.

Σε αυτό το σημείο, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών Κώστας Πλατυκώστας, ανέφερε ότι «δουλεύουμε εντατικά να βελτιώσουμε τις υποδομές μας και να δημιουργήσουμε μαρίνα για μεγάλα γιοτ, που θα γίνει στο βόρειο λιμάνι, κόστους 410.000 ευρώ.» Επίσης όσον αφορά τα οικονομικά στοιχεία του λιμανιού, τόνισε ότι έπειτα από τρία χρόνια ύφεσης παρατηρείται αύξηση κατά 8,5% στην κίνηση των επιβατών, κατά 6,7% στην κίνηση των φορτηγών και κατά 27,6% στην κίνηση των ασυνόδευτων.

Στην συνέχεια ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης δημοσιοποίησε την πρόταση για την παραχώρηση μέρους του θαλασσίου μετώπου. Όπως ανέφερε «η πρότασή μου είναι να αποδεσμευθεί από τη λιμενική ζώνη του Ο.Λ.ΠΑ. το χερσαίο τμήμα από τον προβλήτα Αγίου Νικολάου έως προβλήτα Δημητρίου Γούναρη και να αποδοθεί στο Δήμο.

Όμως η συγκεκριμένη πρόταση προκάλεσε τις αντιδράσεις τοπικών φορέων της Πάτρας, που θεωρούν ότι δεν ικανοποιεί τις διεκδικήσεις τους σχετικά με την παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου.

Επίσης, ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης επισκέφθηκε και το λιμάνι του Κατακόλου την στιγμή που είχαν καταπλεύσει κρουαζιερόπλοια. Όπως τόνισε, το Κατάκολο αποτελεί το επίνειο ενός εκ των μεγάλων διεθνών προορισμών, για αυτό όπως πρόσθεσε, «έχει σημασία να οργανώσουμε και εμείς τη δουλειά μας και το Λιμενικό Ταμείο και ο δήμος και οι επιχειρηματίες, ώστε ο επισκέπτης να έχει πολλές, διαφορετικές επιλογές και να μπορεί να αφήνει στον τόπο, πολύ περισσότερα χρήματα από ότι αφήνει σήμερα.»

Ακόμη ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας στάθηκε ιδιαίτερα στον τομέα της κρουαζιέρας υπογραμμίζοντας μπορεί να αποτελέσει έναν πόλο ανάπτυξης για την Ηλεία.

Μάλιστα σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, μέχρι το τέλος 2013, αναμένεται να έχουν καταπλεύσει στο λιμάνι του Κατακόλου 330 μεγάλα κρουαζιερόπλοια, μεταφέροντας περισσότερους από 700.000 επιβάτες.

Όμως σύμφωνα με τον Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη δεν αρκεί μόνο η κρουαζιέρα για την τόνωση της ανάπτυξης αλλά χρειάζονται και άλλες υποδομές σε ότι αφορά τον θαλάσσιο τουρισμό.


σχετικα αρθρα