Η Τουρκία θα ναυπηγήσει μόνη της υποβρύχια τύπου 214

Η Τουρκία θα ναυπηγήσει μόνη της υποβρύχια τύπου 214

Γράφει ο Γιάννης Κοκκινίδης

Μετά την επιτυχή εγχώρια κατασκευή κορβέτας εκπαιδευτικού αεροπλάνου, τεθωρακισμένου άρματος μάχης και άλλων, το τουρκικό υφυπουργείο αμυντικής βιομηχανίας (SSM) αποφάσισε να προχωρήσει στη ναυπήγηση και οκτώ υπερσύγχρονων υποβρυχίων.

Θα «κτιστούν» εξ ολοκλήρου στην Τουρκία και θα εξοπλιστούν από εγχώρια ηλεκτρονικά συστήματα. Από την Άγκυρα διαρρέεται επίσης ότι τα υποβρύχια αυτά θα διαθέτουν και το σύστημα της εναερόβιας πρόωσης (που επιτρέπει να παραμένει το σκάφος πάρα πολλές ώρες κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας δίνοντάς του επιχειρησιακά πλεονεκτήματα).

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες τα οκτώ νέου τύπου υποβρύχια πρόκειται να αντικαταστήσουν ισάριθμα υποβρύχια τύπου Preveze (τέσσερα Type 209T1/1400 και τέσσερα Type 209T2/1400 ) τα οποία εισήχθησαν σε υπηρεσία από το 1994 ως το 2008.

Υπενθυμίζεται ότι οι έξι παλαιότερες μονάδες τύπου Atilay (Type 209/1200) που εισήχθησαν σε υπηρεσία από το 1976 ως το 1990 θα αντικατασταθούν από τα ισάριθμα, σήμερα υπό ναυπήγηση, έξι υποβρύχια Type 214TN που προγραμματίζεται να ολοκληρωθούν την περίοδο 2015 ως 2020.

Τα υποβρύχια Type 214TN είναι ο τρίτος κατά σειρά τύπος γερμανικός τύπος, μετά τα Type 209/1200 και Type 209/1400 που ναυπηγούνται στην Τουρκία με την παροχή τεχνογνωσίας και τεχνολογίας από τη Γερμανική κατασκευάστρια εταιρία HDW.

Στην αρχική φάση του προγράμματος για τα οκτώ νέα υπερσύγχρονα υποβρύχια, προβλέπεται η οριστικοποίηση των τεχνικών και επιχειρησιακών προδιαγραφών του νέου υποβρυχίου με έτος έναρξης της σχετικής διαδικασίας περί το 2017. Στη συνέχεια, περί το 2021, τα ναυπηγεία Golcuk θα αρχίσουν τις εργασίες λεπτομερούς σχεδίασης.

Η σύμβαση για τη ναυπήγηση των εν λόγω υποβρυχίων αναμένεται να ανατεθεί από το τουρκικό δημόσιο περί το 2026 και η πρώτη μονάδα του τύπου θα ενταχθεί σε υπηρεσία το 2031. Το προϋπολογιζόμενο κόστος κάθε υποβρυχίου εκτιμάται σε 550 εκατ. δολάρια ΗΠΑ.

Στην Ελλάδα στοίχισε πολύ περισσότερο το κάθε υποβρύχιο «214», χωρίς ο πακτωλός των χρημάτων να κυκλοφορήσει στην ελληνική οικονομία και το κυριότερο εκτός από τον Παπανικολή τα υπόλοιπα δεν τα είδαμε και είναι άγνωστο αν θα τα δούμε ποτέ.

Αν επιχειρήσει κανείς μία σύγκριση τότε τα αποτελέσματα θα είναι τραγικά για την Ελλάδα. Οι εργαζόμενοι στο Σκαραμαγκά βρίσκονται σε τραγικό σημείο αλλά και στα άλλα ναυπηγεία της χώρας η κατάσταση δεν είναι καλύτερη.

Αντίθετα η ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στην Τουρκία έχει «απογειωθεί» και αποκτά τεράστια τεχνογνωσία ενώ παράλληλα δεν αιμορραγούν από άποψη συναλλάγματος και κρατούν σε ισορροπία το εμπορικό ισοζύγιο.

Το νέο τουρκικό υποβρύχιο θα είναι παρόμοιο του Type 214. Το μήκος του εκτιμάται ότι θα ανέρχεται σε 70 μέτρα και το εκτόπισμα του σε κατάδυση περί τους 2.400 τόνους. 

Οι τουρκικές εταιρίες που αναμένεται να εμπλακούν θα είναι:

  • Η βιομηχανία ηλεκτρονικών Aselsan που θα σχεδιάσει και θα παράγει τα ηλεκτρονικά συστήματα (ραντάρ, το σύστημα διαχείρισης μάχης, και το επικοινωνιακό σύστημα συμπεριλαμβανομένων και του υποσυστήματος δορυφορικών επικοινωνιών στη ζώνη συχνοτήτων X).
  • Η Koc Bilgi θα κατασκευάσει συστήματα παρεμβολής και αντιμετώπισης – αντιμέτρων τορπιλών, συστημάτων ανίχνευσης, ταξινόμησης και γεωγραφικού προσδιορισμού απειλών.
  • Η κοινοπραξία Roketsan – Aselsan – Tubitak θα εμπλακεί στη σχεδίαση, ανάπτυξη και παραγωγή της νέας βαριάς τορπίλης AKYA που θα αποτελέσει τον κύριο οπλισμό των νέων υποβρυχίων.

Λέγεται πως το νέο υποβρύχιο θα έχει περί τα 18.000 διαφορετικά συστήματα και υποσυστήματα.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο