current views are: 1

29 Οκτωβρίου 2013
Δημοσίευση04:46

Με… ορθοπεταλιές αντιστέκονται στην κρίση οι Έλληνες

Με… ορθοπεταλιές απαντούν όλο και περισσότεροι πολίτες στην κρίση και τα έξοδα ενός αυτοκινήτου για την μετακίνησή τους στην πόλη, όταν η αυξανόμενη τιμή της βενζίνης, οι φόροι και τα έξοδα συντήρησης ενός Ι.Χ. καθίστανται απαγορευτικά για τα νοικοκυριά.

Δημοσίευση 04:46’
αρθρο-newpost

Με… ορθοπεταλιές απαντούν όλο και περισσότεροι πολίτες στην κρίση και τα έξοδα ενός αυτοκινήτου για την μετακίνησή τους στην πόλη, όταν η αυξανόμενη τιμή της βενζίνης, οι φόροι και τα έξοδα συντήρησης ενός Ι.Χ. καθίστανται απαγορευτικά για τα νοικοκυριά.

Ρεπορτάζ: Αναστασία Γαλάνη

Με… ορθοπεταλιές απαντούν όλο και περισσότεροι πολίτες στην κρίση και τα έξοδα ενός αυτοκινήτου για την μετακίνησή τους στην πόλη, όταν η αυξανόμενη τιμή της βενζίνης, οι φόροι και τα έξοδα συντήρησης ενός Ι.Χ. καθίστανται απαγορευτικά για τα νοικοκυριά.

Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στην πανευρωπαϊκή στροφή προς το ποδήλατο, σύμφωνα με πρόσφατα στατιστικά στοιχεία. Η επιστροφή μάλιστα των φανατικών του ποδηλάτου σε όλη την Ευρώπη είναι εντυπωσιακή ακόμα και σε μια πόλη, όπως η Αθήνα, που υστερεί σε σχετικές υποδομές.

Χαρακτηριστικά, η Ελλάδα είναι η ευρωπαϊκή χώρα με την δεύτερη μεγαλύτερη αναλογία στις πωλήσεις ποδηλάτων έναντι αυτής επιβατικών αυτοκινήτων για το 2012. Συγκεκριμένα, στην ελληνική αγορά καταγράφηκαν 320.000 αγορές ποδηλάτου  το 2012, έναντι μόλις 58.000 Ι.Χ., ενώ η ζήτηση του ποδηλάτου αυξήθηκε σημαντικά και το 2013.

«Θα ήταν ψέματα αν λέγαμε ότι ο τζίρος της επιχείρησης δεν διπλασιάστηκε τα τελευταία δύο χρόνια. Η πελατεία αυξάνεται σταθερά και οι πελάτες γνωρίζουν ακριβώς για ποιους λόγους αγοράζουν ένα ποδήλατο και ξέρουν το μοντέλο ποδηλάτου που χρειάζονται. Τα ποδήλατα πόλης και τα mountain bikes έχουν με διαφορά τη μεγαλύτερη ζήτηση, περίπου 20% παραπάνω σε σχέση με πέρυσι» δηλώνει στο newpost ο κ. Α. Γεωργίου, ιδιοκτήτης καταστήματος ποδηλάτων στα βόρεια προάστια.

Όπως σημειώνει ο κ. Γεωργίου, «Δεν πρόκειται για μόδα. Το ποδήλατο πλέον είναι ανάγκη και νέος τρόπος ζωής. Νεαροί με κοστούμια έρχονται στο μαγαζί και ζητούν ποδήλατα πόλης για να πηγαίνουν στη δουλειά τους, φοιτητές αναζητούν ένα πιο οικονομικό ποδήλατο για να γλιτώνουν το ακριβό, όπως λένε, εισιτήριο των Μέσων Μεταφοράς και δεκάδες μεσήλικες καθημερινά μας ζητούν ένα ποδήλατο για να γυμναστούν λίγο αλλά και να γλιτώσουν τα έξοδα της βενζίνης».

Το ποδήλατο, αποτελεί επένδυση για όσους αποφασίζουν να το αγοράσουν και να το εντάξουν στις καθημερινές μετακινήσεις τους καθώς η απόσβεση γίνεται σε τουλάχιστον δύο μήνες, αν εγκαταλείψει κάποιος το ΙΧ. Πάντως και ενώ η ζήτηση των ποδηλάτων αυξάνεται, οι τιμές μάλλον μειώνονται. «Υπάρχουν ποδήλατα για όλα τα βαλάντια. Τα ποδήλατα πόλης προσπαθούμε να τα κρατάμε σε οικονομικές τιμές. Ο πελάτης μπορεί να βρει στην αγορά ένα καλό ποδήλατο πόλης από 200 ευρώ έως και 1.000 ευρώ» προσθέτει ο κ. Γεωργίου.

Το κοινωνικό προφίλ των χρηστών ποδηλάτου

Σύμφωνα με έρευνα της Greek Social Issues, το 2012, το 3,1% των Ελλήνων δήλωσε ότι χρησιμοποιεί το ποδήλατο για τις καθημερινές του μετακινήσεις, προς και από τη δουλειά ή τη σχολή, για ψώνια ή για διασκέδαση. Οι ποδηλάτες είναι στην πλειοψηφία τους άνδρες (4%), ιδίως ανύπαντροι και γενικότερα, νέοι ηλικίας 18-24 ετών (7%), αλλά σημαντικό ποσοστό χρήσης παρατηρείται και στις μεσαίες ηλικιακές ομάδες, πχ. στην κατηγορία 45-54 ετών (5%).

Η χρήση του ποδηλάτου είναι μάλλον «διαταξική». Το ποδήλατο είναι διαδεδομένο μεταξύ των ανέργων (5%), αλλά εξίσου και μεταξύ των εργοδοτών-αυτοαπασχολουμένων (5%). Μετακινούνται με ποδήλατο κυρίως οι πολίτες που ανήκουν στα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα ή δυσκολεύονται οικονομικά (4%), αλλά και εκείνοι που με το διαθέσιμο εισόδημά τους τα καταφέρνουν (4%) ή διαθέτουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο (4%).

Η χρήση του ποδηλάτου αφορά περισσότερο στις πόλεις. Το ποδήλατο χρησιμοποιείται εξίσου από κατοίκους αστικών (4%) και ημιαστικών περιοχών (4%) της χώρας.

Από τις γεωγραφικές περιφέρειες ξεχωρίζουν κυρίως η Θεσσαλία (15%) και η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (8%), στις επίπεδες πόλεις των οποίων, η παράδοση του ποδηλάτου συνεχίζει να επιβιώνει.

Τα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου είναι πολλά:

•    Η τακτική χρήση του ποδηλάτου βελτιώνει την υγεία και αυξάνει το προσδόκιμο της ζωής, σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες.


•    Το ποδήλατο δεν χρειάζεται καύσιμα, καίει μόνο… λίπος συμβάλλοντας στην διατήρηση ενός αθλητικού σώματος.


•    Οι πολίτες που χρησιμοποιούν ποδήλατο εξοικονομούν χώρο στις πόλεις, δεν προκαλούν θόρυβο και δεν ρυπαίνουν με καύσιμα όταν μετακινούνται.


•    Το ποδήλατο αποτελεί έναν θαυμάσιο άξονα οικονομικής ανάπτυξης καθώς αποτελεί αφορμή για έξυπνες και αποδοτικές επενδύσεις, π.χ. ποδηλατικός τουρισμός, ενοικιάσεις ποδηλάτων, πώληση αξεσουάρ, σέρβις, υποδομές.


•    Η χρήση του στην πόλη δεν είναι όσο επικίνδυνη φαίνεται. Ακόμα και σε πόλεις χωρίς σημαντικές ή και καθόλου υποδομές, όπως στην Αθήνα, είναι πιο επικίνδυνο για την υγεία να κάνει κανείς καθημερινά καθιστική ζωή παρά να κυκλοφορεί με ποδήλατο.


σχετικα αρθρα