Μ. Βαρβιτσιώτης: Λαϊκίστικη λογική η άκριτη φορολόγηση της ναυτιλιακής δραστηριότητας

Μ. Βαρβιτσιώτης: Λαϊκίστικη λογική η άκριτη φορολόγηση της ναυτιλιακής δραστηριότητας

«Το κλίμα έχει αλλάξει για τη χώρα μας διεθνώς και αυτό οφείλεται στην εκπλήρωση της βασικής προϋπόθεσης να υπάρξει πρωτογενές πλεόνασμα», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μιλώντας σήμερα στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά.

Υπάρχουν ακόμη πολλά θέματα και εκκρεμότητες και κάνουμε μεγάλη προσπάθεια, συνέχισε, υπογραμμίζοντας ότι «προσπαθούμε να φέρουμε επενδύσεις. Έχουν γίνει βήματα και σιγά- σιγά κερδίζουμε την εμπιστοσύνη των αγορών. Φεύγουμε από τα αχαρτογράφητα ύδατα και μπαίνουμε στα χαρτογραφημένα».

Η θάλασσα είναι συγκριτικό πλεονέκτημα, είπε ο κ. Βαρβιτσιώτης, προσθέτοντας πως «στόχοι μας είναι να διασφαλίσουμε την προσέλευση επενδύσεων και να διατηρήσουμε την πολιτική σταθερότητα που την χρειάζεται οποιαδήποτε οικονομία για να αναπτυχθεί. Με τη ναυτιλία μπορούμε να "χτυπήσουμε" δομικά στοιχεία της κρίσης καθώς είναι η πλέον ανταγωνιστική στον κόσμο. Έκθεση της διεθνούς συμβουλευτικής εταιρείας The Boston Consulting Group (BCG) αναφέρει ότι η προσφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία είναι 13,5 δισ. ευρώ, το 6% του ΑΕΠ, ενώ η άμεση συνεισφορά είναι 7,6 δισ., το 3,5% του ΑΕΠ. Στον κλάδο απασχολούνται 200.000 άτομα, ενώ επηρεάζονται 500.000».

Αυτό που βλάπτει πολύ, συνέχισε ο κ. Βαρβιτσιώτης, είναι η «λαϊκίστικη λογική». «Κάποιοι επιμένουν να φορολογηθεί άκριτα η ναυτιλιακή δραστηριότητα. Η ναυτιλία που δραστηριοποιείται διεθνώς αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό και πρέπει να αντιμετωπίζεται με βάση αυτές τις συνθήκες και όχι με γνώμονα την εσωτερική πραγματικότητα» είπε ο υπουργός και προσέθεσε:

«Άλλωστε με πρωτοβουλία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) έγινε κάλεσμα να υπάρξει προσφορά και πέρα από τη φορολογία και σε αυτό ανταποκρίθηκε το 90% των πλοίων με ελληνική σημαία και το 60% των ελληνόκτητων πλοίων με ξένη σημαία. Μια φορολογική επιδρομή, υπογράμμισε, θα ήταν αντικίνητρο στην παραμονή των ναυτιλιακών εταιρειών στη χώρα».

Σε συνεργασία με την ΕΕ, είπε ακόμη ο κ. Βαρβιτσιώτης, «προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε την ναυτική εκπαίδευση, να τονώσουμε την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας και να προσφέρουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στην ναυτιλία μας».

Ενόψει της ελληνικής Προεδρίας στη Ευρωπαϊκή Ένωση ο υπουργός τόνισε πως «στόχος μας είναι να παρουσιάζουμε μια νέα νησιωτική πολιτική και να σπάσουμε την απομόνωση των νησιών. Επίσης στόχος μας είναι η αναβάθμιση των λιμανιών. Βρισκόμαστε σε ένα ασφαλές και μεγάλο λιμάνι του οποίου η κίνηση στην κρουαζιέρα αυξήθηκε τα τελευταία δυο χρόνια κατά 151% και η εμπορική κίνηση με την συμβολή και της COSCO υπερδιπλασιάστηκε. Σε λίγο το λιμάνι του Πειραιά θα μπορεί να δέχεται πλοία με φορτίο 24.000 κοντέινερς κάτι που είναι πολύ σημαντικό». Αναφερόμενος στο λιμάνι του Πειραιά είπε ότι στόχος είναι η οριστική ιδιωτικοποίηση που είναι και υποχρέωση της Ελλάδας απέναντι στη τρόικα.

Τέλος, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου αναφέρθηκε στο θαλάσσιο τουρισμό λέγοντας ότι αύριο ή μεθαύριο θα στείλει στους συναρμόδιους υπουργούς το σχέδιο νόμου.

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο