Η Άγκυρα θα κατασκευάζει δικό της μαχητικό (φωτό)

Η Άγκυρα θα κατασκευάζει δικό της μαχητικό (φωτό)

Η Άγκυρα μετά την επιτυχή εγχώρια κατασκευή εκπαιδευτικού αεροσκάφους και τη δρομολογούμενη ναυπήγηση υπερσύγχρονων υποβρυχίων, τώρα ανακοίνωσε η γείτονα χώρα ότι θα φτιάχνει και δικά της μαχητικά δικινητήρια αεροσκάφη μεγάλων δυνατοτήτων.

Οι εξελίξεις αυτές θα καταστήσουν σε δέκα χρόνια την Τουρκία μία στρατιωτική υπερδύναμη όπου η εξωτερική της πολιτική της θα είναι ασφυκτική για όσους αντιστέκονται στην υλοποίηση των συμφερόντων της.

Όλα αυτά βέβαια τα επιτυγχάνει με μία παράλληλη μεγάλη οικονομική ανάπτυξη ενώ πριν από λίγα χρόνια «πνίγονταν» από το ΔΝΤ αν και τα χρήματα που είχε δανειστεί ήταν ελάχιστα μπροστά σε αυτά που χρωστάει η Ελλάδα.

Συγκεκριμένα άρχισε η αντίστροφη μέτρηση της διαδικασίας εκκίνησης του προγράμματος του εγχώριας κατασκευής μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς της τουρκικής Αεροπορίας.

Ο επικεφαλής του τουρκικού υφυπουργείου αμυντικής βιομηχανίας (SSM) Μ.Bayar εξέφρασε την ικανοποίηση της τουρκικής κυβέρνησης από τις υπηρεσίες που παρέχει η σουηδική Saab (κατασκευάστρια του JAS-39 Gripen) που θα αποτελέσει τον καθοδηγητή της Άγκυρας καθώς κατέχει την απαιτούμενη υψηλή τεχνογνωσία.

Η σουηδική εταιρία έχει αναλάβει την θέση βασικού συμβούλου στην σύνταξη των αρχικών μελετών σχεδίασης του αεροσκάφους.

Το νέο μαχητικό που θα κατασκευάζει η Άγκυρα το ονομάζει TF-X και προγραμματίζεται η παρθενική πτήση του να γίνει το 2023 ώστε να συμπέσει με την επέτειο των 100 ετών από την ίδρυση της τουρκικής Δημοκρατίας.

Οι παραδόσεις του TF-X στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία προγραμματίζονται για τη δεκαετία 2025 – 2035 και το μαχητικό προβλέπεται να διατηρηθεί σε υπηρεσία μέχρι το 2060.

Θα είναι υπερηχητικό, αλλά ορισμένα κρίσιμα χαρακτηριστικά (υπερηχητική πτήση με μετάκαυση ή χωρίς και ακροφύσια μεταβλητής ώσης, έμφαση σε καθήκοντα αναχαίτισης ή ανάπτυξη διπλών ικανοτήτων και πολλαπλού ρόλου κλπ) θα εξαρτηθεί από το αν το μαχητικό θα είναι μονού ή διπλού κινητήρα. Αν και ο προσανατολισμός έως τώρα είναι το Τουρκικό μαχητικό να είναι δικινητήριο.

«Θα πρέπει να επιλέξουμε τον κινητήρα και να σχεδιάσουμε το μαχητικό με βάση τις δυνατότητες που αυτός προσφέρει ή να σχεδιάσουμε το μαχητικό και στη συνέχεια να επιλέξουμε τον κατάλληλο κινητήρα» είπε ο επικεφαλής του τουρκικού υφυπουργείου αμυντικής βιομηχανίας (SSM) Bayar περιγράφοντας το δίλημμα.

Κατά τον Bayar η τουρκική κυβέρνηση θα λάβει απόφαση για την έναρξη της υλοποίησης της διαδικασίας επιλογής του κινητήρα εντός του επόμενου διμήνου.

Υποψήφιοι είναι κινητήρες τόσο ευρωπαϊκής όσο και αμερικανικής σχεδίασης αν και ο Bayar εκτίμησε ότι από πλευράς ώσης και συνολικής απόδοσης οι αμερικανικοί κινητήρες εμφανίζονται να βρίσκονται εγγύτερα των τουρκικών προδιαγραφών και απαιτήσεων.

Το μαχητικό θα έχει 10 ή 12 φορείς οπλισμού, ραντάρ AESA εγχώριας ανάπτυξης και θα είναι εξοπλισμένο με όπλα που αναπτύσσονται αυτή την στιγμή για αυτό.

Θα αντικαταστήσει τα εκατοντάδες F-16 που διαθέτει η τουρκική Πολεμική Αεροπορία και θα αποτελέσει το βασικό μαχητικό- αναχαίτησης αεροσκάφος της ΤΗΚ στο Αιγαίο...

Σε όλα αυτά να προσθέσουμε ότι η Τουρκία θα αρχίσει να παραλαμβάνει και τα“αόρατα” F-35 από το 2016 και μετά ενώ εμείς τότε θα αποσύρουμε αρκετά γηραιά μαχητικά από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.

Γ.Κοκ.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο