current views are: 1

19 Νοεμβρίου 2013
Δημοσίευση10:51

Κίνηση των 75: Αλλαγή πολιτικής με ξεκάθαρο προοδευτικό πρόσημο

«Η χώρα χρειάζεται μια άλλη πολιτική, που θα επιδιώκει τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη το κράτος, η οικονομία, η παραγωγική συγκρότηση της χώρας, με διασφάλιση της κοινωνικής δικαιοσύνης και της προστασίας των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων. Θέλουμε μια Ελλάδα παραγωγική, χωρίς δανειστές, αλλά και χωρίς την ανάγκη να ζούμε με δανεικά», επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Κίνησης των 75.

Δημοσίευση 10:51’
αρθρο-newpost

«Η χώρα χρειάζεται μια άλλη πολιτική, που θα επιδιώκει τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη το κράτος, η οικονομία, η παραγωγική συγκρότηση της χώρας, με διασφάλιση της κοινωνικής δικαιοσύνης και της προστασίας των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων. Θέλουμε μια Ελλάδα παραγωγική, χωρίς δανειστές, αλλά και χωρίς την ανάγκη να ζούμε με δανεικά», επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Κίνησης των 75.

«Η χώρα χρειάζεται μια άλλη πολιτική, που θα επιδιώκει τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη το κράτος, η οικονομία, η παραγωγική συγκρότηση της χώρας, με διασφάλιση της κοινωνικής δικαιοσύνης και της προστασίας των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων. Θέλουμε μια Ελλάδα παραγωγική, χωρίς δανειστές, αλλά και χωρίς την ανάγκη να ζούμε με δανεικά», επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Κίνησης των 75.

Όπως αναφέρεται υπάρχει ανάγκη από ένα κράτος που θα «διασφαλίζει τα αναγκαία κοινωνικά αγαθά, χωρίς μονοπωλιακές αντιλήψεις και με ανταγωνισμό του ιδιωτικού τομέα. Αρνούμαστε, όμως, τη λογική της ιδιωτικοποίησης των πάντων και δεν είμαστε υπέρ των κρατικών μονοπωλίων. Εκφράζουμε την αντίθεση μας στην ιδιωτικοποίηση του νερού, των λιμανιών και των σιδηρόδρομων που προωθεί η Κυβέρνηση Σαμαρά.»

Όπως επισημαίνουν για τον δημόσιο χαρατήρα δομών και υπηρεσιών «είναι γνωστό ότι σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη, αγαθά όπως το νερό και τα μέσα συγκοινωνιών, όπως ο σιδηρόδρομος, δεν έχουν παραχωρηθεί βορρά στους ιδιώτες. Όπου παραχωρήθηκαν, υπήρξε αντίστοιχα τεράστια αύξηση στην τιμή των τιμολογίων και μεγάλος αριθμός ατυχημάτων στους σιδηροδρόμους. Κανένα ευρωπαϊκό λιμάνι δεν έχει ιδιωτικοποιηθεί, με εξαίρεση  3 λιμάνια στην Αγγλία επί Θάτσερ. Η Κυβέρνηση ξεπερνάει και αυτό το ίδιο το Μνημόνιο ΙΙΙ, το οποίο όχι μόνο δεν επιβάλλει πώληση των μετοχών του ΟΛΠ που ανήκουν στο Δημόσιο, αλλά αναφέρει ρητά ότι τάσσεται υπέρ των πολιτικών παραχώρησης, όπως γίνεται σ’ όλο τον κόσμο. Άλλωστε, τα λιμάνια στις χώρες της Ε.Ε. από άποψη μετοχικής σύνθεσης είναι:

– κατά 90% δημόσιου χαρακτήρα

– κατά 7% πλήρως κρατικά και μόνο

– κατά 3% πλήρως ιδιωτικά».

Μεταξύ άλλων επισημαίνων την ανάγκη για δημιουργία Μετώπου Εθνικής Συνευθύνης και Συνεννόησης, από όλα τα κόμματα του δημοκρατικού φάσματος, με στόχο το οριστικό τέλος των μνημονίων το 2014 και τον αποκλεισμό κάθε ενδεχόμενου νέων μνημονίων ή νέων μέτρων».

Η ανακοίνωση καταλήγει πως «είναι ευθύνη της Κυβέρνησης και των κομμάτων που την συναπαρτίζουν, να ιεραρχήσουμε ως απόλυτη Εθνική προτεραιότητα την μερική διαγραφή του κρατικού χρέους εκ μέρους των λοιπών χωρών της ΕΕ, παράλληλα με την περαιτέρω επιμήκυνση και την μείωση των επιτοκίων, ώστε να καταστεί βιώσιμο το χρέος και να εξέλθει η χώρα στις αγορές.

Άλλωστε, είναι αδιανόητο, οι εκπρόσωποι της πρώην «υστερικής –αντιμνημονιακής» ρητορείας του κ. Σαμαρά και άλλων, να καταγγέλλουν το 2011 την Κυβέρνηση Παπανδρέου – παρά την επίτευξη «κούρεματος» πολύ πάνω από 50% του ιδιωτικού χρέους  – και σήμερα να μην προβάλουν επιτακτικά την από πολλούς διεθνείς οικονομικούς οργανισμούς, αλλά και το αρμόδιο Γραφείο της Βουλής, προτεινόμενη μερική διαγραφή του σημερινού κρατικού χρέους».


σχετικα αρθρα