Ρεπορτάζ: Τιτίκα Ανουσάκη

Εδώ και δύο μήνες έχει αποφασιστεί να πέσει η αυλαία του Ταμείου Εθνική Οδοποιίας καθώς με απόφαση του υπουργού Υποδομών από τις 20 Σπετεμβρίου έχει παυθεί το ΔΣ του ταμείου ενώ έχει προαναγγελθεί και η σχετική νομοθετική ρύθμιση που προβλέπει το λουκέτο.

Τις σημερινές πληροφορίες περί ξαφνικού θανάτου του Ταμείου σχολίασε στο newpost.gr ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ο οποίος δήλωσε πως «Το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας έχει κλείσει εδώ και δύο μήνες». 

​Το ΤΕΟ είναι από τις πιο παλιές ΔΕΚΟ και συστάθηκε το 1927. Σκοπός της ίδρυσης του ήταν η κατασκευή και συντήρηση των κύριων ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, μέσω των εσόδων που προέρχονταν από εισφορές για τη χρήση των εθνικών οδών, γύρω και μεταξύ των πόλεων.

Τα τελευταία χρόνια  η εν λόγω ΔΕΚΟ συνδιαχειριζόταν μόνο τα διόδια των Μαλγάρων και του Ακτίου. Στο σκεπτικό της παύσης λειτουργίας του συνυπολογίσθηκε το γεγονός ότι «μετά την ανάθεση της κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων σε εταιρείες ειδικού σκοπού και την εκχώρηση, σε αυτές, των διοδίων, ο ρόλος του σταδιακά, περιορίστηκε σημαντικά». 

Σε απάντηση μάλιστα του υπουργού Υποδομών σε ερώτηση στη Βουλή και σύμφωνα με έγγραφο που διαβιβάστηκε στη Βουλή ο κ. Χρυσοχοΐδης επεσήμανε πως «η αξιολόγηση του έργου του ΤΕΟ έδειξε ότι δεν έχει πια λόγο ύπαρξης» ενώ για την τύχη των περίπου 130 εργαζομένων ανέφερε πως «διασφάλιση της εργασίας τους αποτελούν προτεραιότητα για το υπουργείο».

Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα πως σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης δεν υπήρξε καμία αναφορά ούτε απόφαση για το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας κατά τη σημερινή συνάντηση με την τρόικα.