«Ναυαγοί» στη Ραφήνα οι ναυτικοί του «Πηνελόπη Α΄» που ζουν στο πλοίο (Bίντεο)

«Ναυαγοί» στη Ραφήνα οι ναυτικοί του «Πηνελόπη Α΄» που ζουν στο πλοίο (Bίντεο)

Ρεπορτάζ: Ντίνα Καραμάνου

Τη δική τους τραγωδία ζουν εδώ και έναν περίπου χρόνο οι 56 ναυτικοί, πλήρωμα του «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α΄» της AGOUDIMOS-LINES.

Απλήρωτοι από το περασμένο καλοκαίρι, έχουν κατά καιρούς έρθει σε διαπραγμάτευση με την εταιρεία, όμως δεν τους έχει καταβληθεί ούτε ένα ευρώ από τα δεδουλευμένα τους.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου βγήκαν σε επίσχεση και από τότε παραμένουν στο πλοίο που είναι δεμένο στο λιμάνι της Ραφήνας, καθώς μέχρι να εξοφληθούν και απολυθούν θεωρείται ότι είναι σε ισχύ τα φύλλα πορείας τους.

Η πρώτη αντίδραση της εταιρείας ήταν να αφήσει το καράβι χωρίς ρεύμα και πετρέλαιο, προκειμένου να πιέσει το πλήρωμα να το εγκαταλείψει.

Δεύτερη αντίδραση, σύμφωνα με τους ναυτικούς, να ζητήσει από τις άλλες εταιρείες να ασκήσουν πίεση στα δικά τους πληρώματα προκειμένου να μην προσφέρουν καμία βοήθεια -τρόφιμα, νερό, ρεύμα- στους ναυτικούς του «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α΄».

Νομικά, το πλοίο θεωρείται ότι έχει εγκαταλειφθεί από τον εφοπλιστή, μετά και την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας που κίνησαν οι εργαζόμενοι.

«Αναμένεται να λάβουμε τρεις μισθούς από το ΝΑΤ ως επίδομα», λέει στο newpost, ο οικονομικός προϊστάμενος του πλοίου, Ευάγγελος Δανομάρας. «Μόλις ολοκληρωθεί και αυτή η διαδικασία, θα θεωρηθούμε απολυμένοι και θα φύγουμε από το καράβι. Όμως τα οφειλόμενα ξεπερνούν τους μισθούς ενός έτους. Έχουμε κάνει αγωγές, η εκδίκαση των οποίων, όμως, αναβάλλεται διαρκώς».

Οι συνθήκες διαβίωσης εντός του πλοίου είναι απελπιστικές.

«Δανεικό ρεύμα μας δίνει ο Οργανισμός Λιμένος Αθηνών για να βλέπουμε να κινηθούμε στους χώρους του πλοίου και να μην συμβεί κανένα ατύχημα. Τη σίτιση μας προσφέρει η ΠΝΟ ενώ για να κάνουμε μπάνιο, παίρνουμε το λεωφορείο και κατεβαίνουμε από τη Ραφήνα στον Πειραιά, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας», λέει ο κ. Δανομάρας.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι η εταιρεία παραμένει άφαντη, ενώ οι μισθοί των ναυτικών δεν είναι οι μοναδικές οφειλές: ήδη το πλοίο έχει βγει σε πλειστηριασμό, έναντι 2,4 εκατομμυρίων ευρώ, από εταιρεία πετρελαιοειδών. Όμως το πλοίο είναι ήδη ηλικίας 42 ετών και το να βρεθεί αγοραστής θεωρείται απίθανο.

Σημειώνεται ότι μόνο για το συγκεκριμένο πλοίο η εταιρεία οφείλει μισθούς, ασφαλιστικές εισφορές, προμήθεια πετρελαίου, ενώ όλο το καλοκαίρι εκτελούσε το δρομολόγιο Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος, ένα από τα πιο δημοφιλή -αν όχι το πλέον δημοφιλές- του Αιγαίου.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο