Σάρκα και οστά παίρνει η αναδιάρθρωση των γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό μετά και την επίσημη δημοσιοποίηση του ΦΕΚ για το κλείσιμο των εννέα γραφείων στις διεθνείς αγορές, γεγονός που θα σημάνει και την εξοικονόμηση ικανών κονδυλίων που θα μπορούν να χρηματοδοτήσουν και δράσεις προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Στο μεταξύ, το λουκέτο αυτών των γραφείων, θα συνοδευτεί με δημοσιονομικό κόστος 1,6 εκατ. ευρώ για το ελληνικό δημόσιο, για τις αποζημιώσεις του ντόπιου προσωπικού, για τις καταγγελίες συμβάσεων αλλά και για τα έξοδα που θα προκύψουν από τη μετεγκατάσταση αυτών των γραφείων.

Τα γραφεία που κλείνουν και έχουν ήδη γνωστοποιηθεί από την θεσμική ηγεσία του υπουργείου είναι τα εξής: Του Καναδά με έδρα το Τορόντο, του Βερολίνου, του Αμβούργου, του Μονάχου, της Ελβετίας με έδρα τη Ζυρίχη, της Ρώμης, της Σαγκάης, της Δανίας με έδρα την Κοπεγχάγη και τέλος της Φινλανδίας με έδρα το Ελσίνκι.

Είναι η πρώτη φορά, όπως έχει δηλώσει και στο παρελθόν ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Γιώργος Νικητιάδης που ακολουθείται ολοκληρωμένη στρατηγική προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος μέσω των γραφείων του ΕΟΤ στις αγορές του εξωτερικού. Ο κ. Νικητιάδης ευελπιστεί ότι τα γραφεία του ΕΟΤ με τη νέα τους οργανωτική δομή θα συμβάλουν στην αναστροφή του κλίματος προς την Ελλάδα από τις κύριες αγορές δεξαμενές για τον ελληνικό τουρισμό.

Μάλιστα η πολιτική ηγεσία του τουρισμού θα αναμένει ευόδωση των στόχων που έχουν τεθεί ανά αγορά, με το υπουργείο στο τέλος της περιόδου να ζητήσει το λόγο σε περίπτωση που αυτοί δεν υλοποιηθούν. "Θα λογοδοτήσετε για τα πεπραγμένα σας" έχει δηλώσει στο παρελθόν ο κ. Νικητιάδης απευθυνόμενος στους διευθυντές των γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό.

Σε ό,τι αφορά το προσωπικό των γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό και στο παρελθόν ο ίδιος ο υφυπουργός είχε κάνει λόγο για άτομα που δεν μιλούσαν τη γλώσσα της αγοράς που καλούνταν να αναλύσουν, αλλά και για άτομα που δεν είχαν καμία σχέση με τουρισμό. Σύμφωνα με πληροφορίες, από συγκεκριμένα γραφεία σε ευρωπαϊκές αγορές, αναφορές κάνουν λόγο για ντόπιο προσωπικό που αποθηκάριοι κλήθηκαν να παίξουν το ρόλο του διαφημιστή της Ελλάδας στο εξωτερικό, αλλά και υλικοτεχνική υποδομή που δε συνάδει με τους στόχους που θέτει η ηγεσία του τουρισμού.