Κυρώθηκε από τη Βουλή η συμφωνία για τον αγωγό TAP

Κυρώθηκε από τη Βουλή η συμφωνία για τον αγωγό TAP

Κυρώθηκε κατά πλειοψηφία από τη Βουλή η Συμφωνία Φιλοξενούσας Χώρας μεταξύ της Ελλάδος και της TRANS ADRIATIC PIPELINE AG (ΤΑΡ)με τις θετικές ψήφους της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ. Παρών από το ΣΥΡΙΖΑ, καταψήφισαν Χρυσή Αυγή, Ανεξάρτητοι Έλληνες, και ΚΚΕ.

«Πρόκειται για μια μεγάλη εθνική επιτυχία» ανέφερε ο υπουργός Ενέργειας Γιάννης Μανιάτης, ο οποίος ευχαρίστησε για την ευρεία συμφωνία που επετεύχθη στη Βουλή.

Επίσης, αναφορικά με τις αιτιάσεις περί απαλλαγής της διαχειρίστριας εταιρείας από τον ειδικό φόρο ακινήτων είπε πως το έσοδο αυτό θα ήταν ούτως ή άλλως μικρό. Προσέθεσε ωστόσο ότι η συμφωνία προβλέπει ρητώς ότι ο επενδυτής βαρύνεται με όλους τους φόρους κατοχής ακίνητης περιουσίας που προβλέπονται από το ελληνικό δίκαιο. 

Εξάλλου στην ομιλία του ο υπουργός ΠΕΚΑ τόνισε ότι η χώρα μας έχει μακροχρόνιο ενεργειακό σχεδιασμό και επανέλαβε ότι πραγματοποιούνται έρευνες για υδρογονάνθρακες σε θάλασσα και στεριά. 

Επισημαίνοντας τις θετικές συνέπειες που θα επέλθουν από τον σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ρεβυθούσα, ο κ. Μανιάτης είπε ότι θα υπάρξει αύξηση της παραγωγής κατά 75% επισημαίνοντας μάλιστα ότι «θα μπορεί να δώσει τον μισό ΤΑΠ».

Τέλος ο κ. Μανιάτης διαβεβαίωσε την Βουλή ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΔΕΠΑ και Gazprom για την μείωση της τιμής του φυσικού αερίου εξελίσσονται ευνοϊκά, επισημαίνοντας πως «όλα δείχνουν ότι επιτυγχάνουμε τους βασικούς μας στόχους». Εξήγησε πάντως πως επειδή όλα είναι σε εξέλιξη δεν μπορεί να πει τίποτε περισσότερο και προσέθεσε: «Όταν κλείσει η διαπραγμάτευση θα ανακοινωθεί το ποσοστό, η χρονική διάρκεια και οι όροι της συμφωνίας».

Παπαγεωργίου: Έργο - ανάσα για τη Βόρεια Ελλάδα

Κατά την τοποθέτησή του ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Ασημάκης Παπαγεωργίου τόνισε ότι το έργο θα κατασκευαστεί με βάση τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

Απάντησε στην κριτική ότι δεν προβλέπονται τέλη διέλευσης που έχουν άλλες χώρες (π.χ. Τουρκία) αναφέροντας πως «όλοι οι διασυνοριακοί αγωγοί στην Ευρώπη δεν έχουν τέλη διέλευσης ώστε να μην αυξάνεται το κόστος για τον Ευρωπαίο καταναλωτή».

Ο ΤΑΡ, είπε ο υφυπουργός «είναι καθαρά ιδιωτικός αγωγός, ουδεμία συμμετοχή της χώρας μας υπάρχει» και η συμφωνία περιλαμβάνει το «γενικό πλαίσιο» για την κατασκευή και λειτουργία του αγωγού, ενώ τοποθέτησε τον χρόνο κατασκευής του στα 3 χρόνια και την έναρξη λειτουργίας του το 2019.

Παράλληλα, σημείωσε ότι όταν αρχίσει να λειτουργεί, η χώρα θα μπορεί να αποκτήσει το 5% των μετοχών της εταιρείας, ενώ έκανε λόγο για έργο – ανάσα για την περιοχή της Βορείου Ελλάδας.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο