Χιλιάδες λουκέτα και απολύσεις στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Χιλιάδες λουκέτα και απολύσεις στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Ρεπορτάζ: Ντίνα Καραμάνου

Σοκάρουν τα αρνητικά μεγέθη στην ελληνική αγορά, την ίδια ώρα που αποδεικνύονται... σταγόνα σε έναν ωκεανό δυσεπίλυτων προβλημάτων.

Η έρευνα του ΕΒΕΑ για της μικρομεσαίες βιοτεχνίες συγκλονίζει: 7.747 σε τρία χρόνια, από την αρχή της κρίση.

Είναι μόνο ένα μικρό κομμάτι της λεγόμενης «μεσαίας τάξης» που εξαφανίζεται.

Αντιστοίχως, οι μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ αιμορραγούν, και το «αίμα» πληρώνουν οι εργαζόμενοι:

Όπως προέκυψε από έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών, η απασχόληση στο εμπόριο υποχώρησε για πέμπτη συνεχή χρονιά, καθώς το 2013 χάθηκαν 23.194 θέσεις εργασίας (πτώση κατά 3,4%). Συνολικά την τελευταία 5ετία, έχουν χαθεί 176.400 θέσεις εργασίας, δηλαδή το 21,2%.

Την περίοδο 2008-2013 το λιανικό εμπόριο έχασε το 18,5% των θέσεων εργασίας, το χονδρικό εμπόριο το 24,3% και το εμπόριο αυτοκινήτων το 30,2%.

Όμως και αυτό το κομμάτι που πολλοί περίμεναν ότι θα μείνει αλώβητο, της εστίασης, έχει υποστεί μεγάλες απώλειες.

Από το 2010 έχουν κλείσει το 20% των επιχειρήσεων που ασχολούνται με την κατανάλωση φαγητού – περίπου 17000 καταστήματα- ενώ σε ποσοστό 12% έχουν αλλάξει τη μετοχική τους σύνθεση, δηλαδή έχουν πωληθεί, ή έχουν φύγει κάποιοι εκ των συνεταίρων, ή έχουν αυξήσει το μετοχικό τους κεφάλαιο με νέους επενδυτές.

«Η κρίση που μαστίζει τη χώρα μας τα τελευταία 4 χρόνια έχει συρρικνώσει δραματικά και το δικό μας επιχειρηματικό κλάδο. Αυτό σημαίνει και πολλές χαμένες θέσεις εργασίας. Χρειάζεται ανάπτυξη επειγόντως. Όταν σε σημεία κατανάλωσης όπως τα καταστήματα εστίασης η κατάσταση είναι τόσο δραματική, φαντάζεστε τί συμβαίνει. 

Οι Έλληνες δεν διασκεδάζουν πια ούτε μια μέρα την εβδομάδα. Οι άνθρωποι δεν είναι χαρούμενοι», λέει στο newpost η πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Καταστημάτων Εστίασης και Διασκέδασης, Νίκη Κωνσταντίνου.

«Συμβουλεύω τους συναδέλφους να επενδύσουν στην ποιότητα, να παρακολουθήσουν σεμινάρια ασφάλειας και  υγιεινής των τροφίμων καιι να φροντίσουν να δώσουν σημασία στο μάρκετινγκ, στην εξωστρέφεια, στην προβολή της επχείρησής τους όχι μόνο στο εσωτερικό αλλά και το εξωτερικό. Μόνο έτσι θα επιβιώσουν», καταλήγει.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο